کد خبر: ۴۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
اذعان رسانه‌های غربی و عربی به حضور گسترده مردم در انتخابات
رسانه های خارجی از زمان آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران به پوشش لحظه به لحظه این رویداد سیاسی مهم پرداخته و از حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای خبر داده اند.
بازتاب انتخابات پرشکوه ایران در رسانه‌های خارجی
رسانه های خارجی از زمان آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران به پوشش لحظه به لحظه این رویداد سیاسی مهم پرداخته و از حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای خبر داده اند.
انتخابات ریاست جمهوری ایران از ساعت ۸ صبح امروز جمعه آغاز شد و رسانه های خارجی نیز از همان لحظه شروع به پوشش گسترده آن کردند.

*المنار: انتخابات ریاست جمهوری از مظاهر دموکراسی در ایران است
شبکه المنار در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران نوشت:  انتخابات ریاست جمهوری از مظاهر دموکراسی در ایران است.
بر اساس این گزارش، این پایگاه لبنانی همچنین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و همچنین حسن روحانی آراء خود را به صندوق انداختند.
المنار همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از رأی دادن، اشاره کرده و به نقل از ایشان نوشت: مسأله انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از مردم می خواهم که توجه ویژه ای به این مسأله داشته باشند.
بازتاب انتخابات پرشکوه ایران در رسانه‌های خارجی

*رویترز: صف های طولانی در حوزه های اخذ رای انتخابات ایران
رویترز گزارش داد:مردم ایران رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کردند. این انتخابات  رقابتی نزدیک میان «حسن روحانی» و «ابراهیم رئیسی» است.
به نوشته رویترز، ۵۶ میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن هستند و تصایر منتشر شده از ایران حکایت از وجود صف های طولانی در شعب اخذ رای دارند.

*العهد: مشارکت مردم در لحظات اولیه انتخابات گسترده است
پایگاه لبنانی العهد نوشت: ضمن پوشش لحظات آغازین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران نوشت: در لحظات اولیه آغاز انتخابات ریاست جمهوری، مردم ایران مشارکت گسترده‌ای را از خود به نمایش گذاشته اند.
 این پایگاه عرب زبان نوشت: آیت الله خامنه ای، رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران رأی خود را به صندوق انداختند.
این پایگاه لبنانی همچنین نوشته است: پس از رأی دادن آیت الله خامنه ای، روند رأی گیری به صورت رسمی در سراسر ایران آغاز شد.
این پایگاه عرب زبان همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از انداختن رأی خود به صندوق، به نقل از ایشان نوشت: از مردم می خواهم که در ساعات اولیه آغاز رأی گیری، در انتخابات شرکت کنند.
این پایگاه لبنانی همچنین تصریح کرد: در لحظات اولیه آغاز انتخابات ریاست جمهوری، مردم ایران مشارکت گسترده ای را از خود به نمایش گذاشته اند.
العهد همچنین گفته است: در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایران چهار نفر با یکدیگر رقابت می کنند.

*گاردین: آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران؛ انتخابی برای سیاست خارجی آتی
انتخابات ریاست جمهوری ایران از صبح امروز جمعه آغاز شد انتخاباتی که می تواند  آینده سیاست خارجی این کشور را شکل بدهد.
این روزنامه انگلیسی در ادامه با اشاره به فضای سیاسی موجود در ایران و نحوه تبلیغات نامزدها به بررسی سیاست خارجی آتی ایران در صورت پیروزی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری پرداخت.
بازتاب انتخابات پرشکوه ایران در رسانه‌های خارجی

*تفسیر فرانس ۲۴ از انتخابات ریاست جمهوری ایران
 فرانس ۲۴ با انتشار عکسی از یکی از شعبه های اخذ رای از آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد.
فرانس ۲۴ در تحلیل خود از این انتخابات نوشت: انتخابات امروز جمعه به نوعی سنجش میزان اعتماد به سیاست های حسن روحانی رئیس جمهور فعلی این کشور محسوب می شود.

*آسوشیتدپرس: اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران پس از برجام آغاز شد
آسوشیتدپرس؛ اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران پس از توافق جامع هسته ای آغاز شد. این انتخابات بواسطه آنکه «حسن روحانی» رئیس جمهور فعلی به دنبال تمدید حضور خود در سمت ریاست جمهوری و ادامه سیاست های ۴ سال گذشته است دارای اهمیت است. روحانی در انتخابات امروز با چالشی سخت مواجه است.
این انتخابات تا حد زیادی به عنوان یک همه پرسی برای رئیس جمهوری که مسیر را برای توافق هسته ای هموار کرد شناخته می شود.

*المیادین: آیت‌الله خامنه‌ای بر اهمیت بالای انتخابات تأکید کردند
 شبکه المیادین اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را مورد پوشش خبری قرار داد.
بر اساس این گزارش، این شبکه اعلام کرد: آیت الله خامنه ای رأی خود را به صندوق انداختند تا بدین ترتیب انتخابات ریاست جمهوری ایران رسما آغاز شود.
این شبکه لبنانی همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شرکت در انتخابات اشاره کرده و نوشت: آیت الله خامنه ای بر اهمیت بالای انتخابات ریاست جمهوری در ایران تأکید کردند و از مردم خواستند تا اهتمام ویژه ای به این انتخابات داشته باشند.

*سی ان ان: آغاز انتخابات سخت ریاست جمهوری ایران
سی ان ان؛ صندوق های اخذ رای در سراسر ایران در انتخاباتی که به نظر می رسد رقابتی  سخت میان نامزدهای آن وجود داشته باشد آغاز به کار کرده اند.
به نوشته این رسانه آمریکایی، «حسن روحانی» در پی پیروزی و حضور در مسند ریاست جمهوری برای دومین دوره است و «ابراهیم رئیسی» رقیب اصولگرای وی نیز در پی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار