کد خبر: ۴۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: پیروزی بنیانگذار ویکی لیکس در پرونده تجاوز، رسوایی مالی در برزیل، توازن در برنامه بودجه فدرال آمریکا و قوانین سخت مکرون بر وزرای کابینه فرانسه از جمله مهمترین تیترهای روزنامه های روز شنبه دنیا هستند.
*پیروزی بنیانگذار ویکی لیکس در پرونده تجاوز - گاردین
کشور سوئد پیگیر قضایی بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس را متوقف کرد. جولین آسانژ که از بالکن سفارت اکوادور با خبرنگاران صحبت می کرد گفت «مبارزه تازه شروع شده است». بنیانگذار ویکی لیکس پایان یافتن پیگیری قضایی خود از سوی سوئد را یک پیروزی مهم خواند.سوئد از ۷ سال قبل آسانژ را به اتهام تجاوز تحت تعقیب قرار داده بود.آسانژ همچنین به دلیل انتشار اسناد محرمانه آمریکا نیز از سوی واشنگتن تحت تعقیب است و از چند سال قبل در سفارت اکوادور در لندن به سر می برد
خط و نشان مکرون برای وزرای کابینه

*رسوایی مالی در برزیل –نیویورک تایمز
رئیس جمهور برزیل میشل تمر بار دیگر درگیر پرونده فساد مالی شده و کشور را بار دیگر وارد بحران کرده است. در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر پرداخت حق‌السکوت توسط میشل تامر، رییس جمهور برزیل به یکی از شاهدان در تحقیقات ضد فساد، دادگاه عالی این کشور آغاز روند تحقیقات درباره وی را تصویب کرد.با این حال میشل تامر در پی انتشار این گزارش‌ها هرگونه استعفا از قدرت را رد کرد.
خط و نشان مکرون برای وزرای کابینه

*توازن در برنامه بودجه فدرال آمریکا – وال استریت ژورنال
کاخ سفید قصد دارد تا در ده سال آینده بودجه فدرال را به توازن برساند و سرعت رشد اقتصادی را افزایش دهد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرح برنامه بودجه فدرال را در این هفته اعلام خواهد کرد که با کاهش عمیق توازن را اعمال خواهد کرد.برنامه بودجه درحالیکه ترامپ در اروپا و خاورمیانه است اعلام خواهد شد و سیاست اقتصادی تیم ترامپ را نشان خواهد داد.
خط و نشان مکرون برای وزرای کابینه

*قوانین سخت مکرون بر وزرای کابینه فرانسه-  فیگارو
رئیس جمهور فرانسه با انتخاب اعضای کابینه اش خواستار پایبندی آنها به قوانین شد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با انتخاب وزرایش به آنها برگه ای ارائه داد تا در آن راهکار درستی چون اتحاد، همکاری ، اطمینان مشترک رعایت شود.نیمی از وزرای کابینه دولت امانوئل مکرون را زنان تشکیل می دهند یعنی  ۱۱ نفر از ۲۲ وزیر او زن هستند.
خط و نشان مکرون برای وزرای کابینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار