کد خبر: ۴۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
رئیس سازمان راهداری خبر داد؛
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال برای نصب ۶۰۰ دوربین و سامانه ثبت تخلفات جدید در جاده ها برنامه‌ریزی شده است.
رانندگان متخلف در کانون دید ۶۰۰ دوربین جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال برای نصب ۶۰۰ دوربین و سامانه ثبت تخلفات جدید در جاده ها برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داود کشاورزیان گفت: در سال گذشته اقدامات مربوط به ایمن سازی و ارتقای سطح سرویس راه ها در راستای ایمنی سفرهای جاده‌ای انجام شد.
وی در زمینه هوشمندسازی جاده‌ها و دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار داشت: تاکنون ۶۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای شریانی نصب و راه اندازی شده و تا پایان امسال هم جهت نصب ۶۰۰ سامانه دیگر برنامه ریزی شده است.
کشاورزیان همچنین به نصب سامانه هوشمند کنترل ناوگان اشاره کرد و افزود: با نصب این تجهیزات و سامانه در اتوبوس ها و کامیون‌ها رفتار رانندگان در محورها و مسیرهای در حال تردد کنترل می شود تا در صورت بروز سانحه و حوادث، علت حادثه شناسایی شده و در صورت تخلف راننده، برخورد قانونی صورت می گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی و ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های زیربنایی کشور افزود: از شرکت‌هایی که تجهیزات و تکنولوژی لازم را در داخل کشور تولید کنند حمایت می شود تا با تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، زمینه رقابت و فعالیت این شرکت ها در سایر کشورها نیز فراهم شود.
وی همچنین از حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر در زمینه صدور مجوز احداث مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی در سازمان راهداری خبر داد.
به گفته این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی بهترین گزینه تأمین نیازهای مالی و اعتباری و ایجاد منابع پایدار، وضع عوارض برسوخت است و در صورتی که ۱۰ الی ۱۵ درصد عوارض وضع گردد، منابع لازم برای نگهداری راه‌ها و ارتقای ایمنی در جاده‌ها تأمین می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: