کد خبر: ۴۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
گران شدن خرما در آستانه ماه مبارک رمضان
دبیر انجمن خرما گفت: در حال حاضر هر کیلو خرما با نرخ ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود این درحالی است که در ابتدای فصل هر کیلو خرما درجه یک تنها با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود!
وقتی دلالان 10 برابر خرماکاران سود می برند!
دبیر انجمن خرما گفت: در حال حاضر هر کیلو خرما با نرخ ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود این درحالی است که در ابتدای فصل هر کیلو خرما درجه یک تنها با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.
علی اصغر موسوی دبیر انجمن خرما با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خرما در آستانه ماه رمضان اظهار داشت: طبق روال همه ساله دلالان با اقداماتی نظیر خرید و دپو خرما در سردخانه‌ها در ایام پرمصرف با به راه انداختن کمبود ساختگی اقدام به تنش قیمت در بازار می‌نمایند که این امر اجحاف در حق مصرف کننده و تولیدکننده است
وی افزود: حدود ۵۰ درصد مصرف خرما در ماه رمضان و ۵۰ درصد دیگر در مابقی ایام سال است از این رو در پی افزایش تقاضا برای خرید امکان افزایش مجدد نرخ خرما در بازار دور از انتظار نیست.
موسوی با بیان اینکه خرید توافقی تنها راهکار جلوگیری از تنش قیمت‌ها است، گفت: با توجه به آنکه خرید تضمینی جوابگوی هزینه کشاورزان نیست از این رو دولت با خرید توافقی و دپو در سردخانه‌ها در ایام پرمصرف می‌تواند از نابه سامانی عرضه و نوسانات قیمت در بازار جلوگیری نماید.


نام:
ایمیل:
* نظر: