کد خبر: ۴۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در هفته جاری، واحد تولیدی آجر با ظرفیت تولید ۴۰ میلیون قالب آجر، پس از سال ها رکود در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا به نقل از مهر، جعفرصادق اسکندری در جریان بازدید از کارخانه تولید آجر در ماکو اظهار داشت: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ میلیون قالب آجر در راستای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: واحد تولیدی آجر ماکو پس از سال ها تعطیلی در هفته جاری مجددا آغاز به فعالیت کرده و در مرحله نخست برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال زایی می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به بازدید ازکارخانه سیمان مهر ماکو نیز  بیان کرد: این واحد با ظرفیت تولید چهار هزار تن انواع سیمان در روز و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع سیمان در سال و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در کیلومتر ۱۲ ماکو – خوی در دست احداث است.
وی افزود: از سوی دیگر این کارخانه در شمال غربی ترین نقطه ایران و در امتداد جاده ابریشم و در منطقه آزاد ماکو که به عنوان دروازه آسیا به اروپا محسوب می شود، برای تامین نیاز داخل و صادرات به منظور ارزآوری احداث می شود.
اسکندری گفت: وجود این کارخانه در منطقه آزاد ماکو ضمن تسهیل بخشیدن به پروژه های عمرانی دولت تدبیر و امید در این منطقه راهبردی، زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد کرد.
به گفته وی، وجود معادن عظیم آهک، گچ، سیلیس، رس و پوزلان در منطقه، از دلایل ویژه توجیه اقتصادی این پروژه است که هم اکنون فاز نخست آن با صرف هزینه ای بالغ بر ۸۴۲ هزار و ۵۲۲ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد رسیده و امید است تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: