کد خبر: ۴۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران با توجه به سابقه درخشان تولید تعرفه های ستاد انتخابات کشور و با عنایت به وجود تجهیزات و امکانات تولید کارت های هوشمند، در انتخابات اخیر پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا عهده دار تولید کارت های هوشمند الکترونیک بود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار شد و در 141 شهر، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای اولین بار به صورت الکترونیک برگزار شد. 
برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، علاوه بر تجهیزات و دستگاه های اخذ آرا، نیازمند دو نوع کارت هوشمند ویژه مجری و مجوز رای بود که بیش از 260 هزار قطعه از کارت های مذکور توسط شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران تولید شد. 
کارت ویژه مجری به منظور صدور کارت های مجوز رای و استفاده در دستگاه های اخذ رای الکترونیک و کارت مجوز رای جهت انجام فرایند ثبت رای الکترونیک مورد بهره برداری قرار گرفت. 
گفتنی است این دو کارت داری ضریب امنیتی بسیار بالا در تراشه هوشمند بوده و در شخصی سازی آن ها، از جدیدترین الگوریتم ها و روش های رمزنگاری استفاده شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: