کد خبر: ۴۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور صنایع نساجی و پوشاک گفت:رشد صنعت نساجی نیازمند بیش از ۱۰ انجمن طراحی و مد با زمینه رقابتی است تا بنگاه‌های تولیدی بتوانند از خدمات این انجمن‌ها استفاده کنند.
گلنار نصراللهی،  با بیان این‌که به محورهایی  نیاز است تا در دولت دوازدهم روی آن‌ها تمرکز بیشتری شود، اشاره کرد و گفت: درحال‌حاضر توجه به محورهایی که به کاهش قیمت تمام‌شده و رقابت‌پذیر کردن محصولات کمک می‌کند، ضروری است.
 
به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از گسترش، به گفته نصراللهی، بخشی از موضوع بالا بودن قیمت تمام‌شده محصولات به اقتصاد کلان کشور مربوط است،به عبارتی دریافت هزینه تأمین اجتماعی و مالیات بر ارزش‌افزوده از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی بر قیمت تمام‌شده محصولات این بنگاه‌ها تأثیرگذار خواهد بود. این در حالی است که مالیات بر ارزش‌افزوده را باید از مصرف‌کننده نهایی اخذ کرد.
 مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور صنایع نساجی و پوشاک ادامه داد: بخش دیگر افزایش قیمت تمام‌شده محصول مربوط به بنگاه‌های تولیدی است که این بنگاه‌ها برای کاهش قیمت تمام‌شده محصول خود باید به بهره‌وری و کیفیت محصولات توجه کنند. هرچند دولت نیز در بهره‌وری بنگاه‌های تولیدی سهم دارد.
 وی افزود: در صنایع نساجی و پوشاک نیز توجه به موضوع مد و طراحی از اولویت برخوردار است، برای ارتقای این حوزه نیاز به کمک‌های دولت و بنگاه‌های تولیدی است.
 مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور صنایع نساجی و پوشاک بابیان اینکه ارتقای مد و طراحی نیاز به همراهی صنایع نساجی و بنگاه‌های تولیدی و دولت دارد، گفت: وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی طراحی مد و لباس را در قالب کارگروه مد و لباس در دستور کار خود قرار داده است این در حالی است که ارتقای حوزه طراحی مد و لباس با کمک بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود و باید طراحان بخش خصوصی روی این موضوع کار کنند. هرچند سال‌های اخیر بخش خصوصی اقداماتی را در این حوزه شروع کرده است بااین‌حال در حوزه مد و طراحی و برندسازی از بسیاری کشورها عقب هستیم.
  نصراللهی معتقد است، طراحی مد و لباس تنها برگرفته از فرهنگ غرب نیست و می‌تواند بافرهنگ ایرانی و اسلامی عجین شود. ما به مد به‌عنوان ابزاری نگاه می‌کنیم که مشتری بیشتری را برای تولیدات صنایع نساجی جذب کنیم.
 مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور صنایع نساجی و پوشاک تصریح کرد: در حوزه طراحی و مد اکنون انجمن طراحان و برخی از دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه الزهرا بخش‌هایی را در حوزه طراحی مد و طراحی لباس تشکیل داده‌اند.
 نصراللهی معتقد است که باید با فرهنگ‌سازی این ذهنیت را که طراحی و مد وابسته به غرب‌گرایی بودن است را از ذهنیت جامعه حذف کرد و برای رشد صنعت نساجی باید آنچه نیاز جامعه است را مدنظر قرارداد. چراکه ارتقای طراحی و مد لباس وابسته به صنعت نساجی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: