کد خبر: ۴۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی از برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی و جشنواره گردشگری، فرصت‌های سرمایه گذاری ایران (مناطق آزاد) در روزهای ۱۲ تا ۱6 تیرماه خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت، مجید فاتحی در نشستی خبری اولین نمایشگاه و جشنواره گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در دفتر دبیرخانه سازمان مناطق آزاد در تهران برگزار شد، بیان کرد: منطقه آزاد انزلی شامل ۱۴ هتل، متل و مجتمع اقامتی با ظرفیت ۵۸۰۰ تخت است که طی 3 سال گذشته به استانداردهای لازم رسیده است.
وی گفت: این نمایشگاه قرار است با همکاری انجمن مناطق نمونه گردشگری ایران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با حضور شرکت های داخلی و خارجی در سالن مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری از جمله میزبانی از مسابقات داخلی و خارجی ورزشی و گردشگری درمانی را در این منطقه یادآور شد و گفت: ایجاد مراکز تفریحی برای خانم‌ها و آقایان، احداث ۲ پارک جنگلی در شرق و غرب منطقه آزاد انزلی، توسعه بوم گردی و گردشگری روستایی، ایجاد نشان‌های گردشگری روستایی، احداث باغ پرندگان و پل چوبی از جمله دیگر اقدامات منطقه آزاد برای توسعه گردشگری در منطقه آزاد انزلی بوده است.
فاتحی از افتتاح اولین اسکله تفریحی دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی مارینا خبر داد و اعلام کرد: این اسکله توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. این اسکله ظرفیت ۳۵۰ قایق و ۷.۵ هکتار حوزچه دارد که طرح بسیار مناسبی به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری دریایی است.
وی از الزامات مهم توسعه این صنعت را توسعه زیرساختهای مناسب از جمله گسترش واحدهای اقامتی و پذیرائی، ارتباطات، حمل و نقل، بهداشت و سایر خدمات موردنیاز گردشگران برشمرد و افزود: در سه سال گذشته در رابطه با تامین زیرساخت ها اقدامات قابل توجهی در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته و توفیق های خوبی حاصل شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴، دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند، گفت: این تعداد در سال ۱۳۹۶ به سه میلیون و ۱۰۷ هزار نفر رسید که فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد ۳۵ درصدی  گردشگری در منطقه است.
فاتحی درباره راه اندازی خط دریایی بین المللی در این منطقه نیز گفت: با توافق صندوق توسعه ملی و سازمان مناطق آزاد قرار است اولین کشتی دریایی بین بندر آستاراخان روسیه و بندر انزلی راه اندازی شود؛ همچنین تاکسی شناورهایی نیز با مشارکت شرکت های داخلی برای تردد بین بندرانزلی با سایر بنادر دریای خزر راه اندازی خواهند شد.
وی افزود: این نمایشگاه به همت شرکت نمایشگاهی آفتاب راهبانان و با هدف معرفی ظرفیت های توریستی کشور، رونق بخشیدن به صنعت توریسم و تلاش برای ایجاد فرصت ها و جذب سرمایه گذاری برگزارمی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: