کد خبر: ۴۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت : با اقدامات موثر شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر واردات به موقع گوشت قرمز و توزیع ذخایر موجود قیمت این کالا در بازار روند نزولی به خود گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری ، رییس سازمان در جلسه شورای هماهنگی تاکید کرد : هیچ محدودیتی درتامین کالای اساسی نداریم ؛ چه تامین کالاهای اساسی مردم و چه تامین نهاده های دامی که موردنیاز واحدهای دامی و مرغداری های ماست.
وی با اشاره به اینکه درسطح کشور و درسطح استان تهران از ذخایر مناسبی برخوردار هستیم ، افزود : درمدت کوتاه چنده روزه ، شاهد افزایش قیمت برخی نهاده ها از ناحیه برخی افراد سودجو ودلال بودیم که این موضوع  ناشی از اطلاع رسانی غلط و ایجاد فضای روانی وتلاش افراد سودجو برای برهم زدن بازار بود.
منصوری تصریح کرد: این درحالی بود که نه درنهاده های دامی افزایش قیمت جهانی وجود داشت ونه کاهش ذخایر در انبارها کاهشی داشت ؛ برخی دنبال سوءاستفاده بودند که با تلاش وحضور به موقع همکاران وشرکت پشتیبانی امور دام نه تنها افزایش قیمتی نداشتیم بلکه قیمت از گذشته نیز پایین تر است.
 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اجرای طرح ضیافت گفت: با آغاز ماه رمضان ونیاز بازار به اقلام اساسی به خصوص گوشت و برنج ، نیاز است با توزیع و حضور به موقع از التهاب بازار کم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اولا لازم است کالاها درقالب طرح ضیافت به دست مردم برسد و کنترل جدی و به موقع از طریق دستگاه های نظارتی صورت گیرد و نیز با عرضه به موقع و رعایت پراکندگی جغرافیایی جهت سهولت دسترسی مردم از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در زمینه اقدامات صورت گرفته در مورد تامین گوشت قرمز گفت : تامین  گوسفند زنده از استان های غربی و توزیع گوشت گرم وارداتی درسطح وسیعی درحال انجام است.
   * در استان تهران سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود
منصوری با بیان اینکه خط قرمز ما در استان مسائل زمین است ، تصریح کرد: اهمیت مسئله در این است که در استان تهران 6 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که حدود 5درصد محصولات تولید کل کشور را تشکیل می دهد و سهم بسیار بزرگی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت : جلوگیری از ورود افراد سودجو و فرصت طلب و برخورد جدی و قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و انجام به موقع رفع تداخلات و تسریع در اجرای احکام قضایی و حفظ این سرمایه عظیم برای نسل موجود و آیندگان را فراهم می کند.
 
* دست افراد سودجو در تصرف زمین های کشاورزی باید قطع شود
وی با تاکید براینکه دست افراد سودجو در تصرف زمین های کشاورزی باید قطع شود ، تصریح کرد: همکاران جهادکشاورزی باید زمینه را برای فعالیت های اقتصادی درچارچوب مسائل قانونی فراهم  کرده و دراین زمینه گشایش ایجاد نمایند و هیچ کس حق ندارد باعث سرگردانی ارباب رجوع در ادارات شود.
منصوری ادامه داد : فعالیتی که به منافع ملی کشور صدمه وارد کند ، برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد : نقشه کاداستر استان تهران را درسال گذشته درسطح 70هزارهکتار از اراضی آغاز کردیم ، امسال بایستی بقیه اراضی نیز تعیین تکلیف شود که دراین رابطه بایستی پیشرفت کار با سرعت بیشتری دنبال شود.
 گفتنی است در این جلسه ، از زحمات قاسم عنایتی ، مدیرسابق امور اراضی با اهدای لوحی تقدیر وتشکر شد و رضا دوستی ایرانی ، مدیریت امور اراضی استان را عهده دار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: