کد خبر: ۴۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
102 هزار تن کالای اساسی در قالب طرح ضیافت ماه مبارک رمضان به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ها و تنظیم بازار در سراسر کشور عرضه می شود.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: توزیع استانی این کالاها از طریق شرکت های مباشر ما و با قیمت های مصوب تنظیم بازار صورت گرفته است.
مسعود بصیری افزود: در طرح ضیافت تلاش می کنیم کالاهای پر مصرف و اساسی خانوارها در ایام رمضان مانند برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ از طریق فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف و میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان به خصوص دهک های پایین جامعه برسد.
بصیری خاطرنشان کرد: در قالب طرح ضیافت، توزیع 30 هزار تن برنج خارجی باکیفیت،20 هزار تن شکر مصرف خانوار ،30 هزار تن شکر مصرف صنف و صنعت و شیرینی پزی ها،20 هزار تن گوشت مرغ منجمد باکیفیت و دو هزار تن گوشت قرمز منجمد در سراسر کشور پیش بینی شده است.
وی در عین حال اظهار داشت: هر استان با توجه به جمعیت و شرایط خود، جایز است جامعه هدف را از طریق کارگروه تنظیم بازار همان استان تعیین و کالاهای اساسی را توزیع کند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی، همچنین از عرضه مستقیم خرما در غرفه های میادین میوه و تره بار استان تهران خبر داد و گفت: به رغم آن که خرما جزو کالای اساسی و حساس نیست، اما به علت افزایش مصرف این محصول در ماه رمضان، بستر را برای عرضه مستقیم آن آماده و مدیریت کرده ایم.
بصیری افزود: ما تلاش کرده ایم حوزه مصرف را به مراکز تولید و ذخیره سازی خرما بدون واسطه متصل کنیم تا خرما با قیمت مناسب و به میزان مورد نیاز به دست مصرف کنندگان برسد.
وی گفت:برای تامین و ذخیره کالاهای اساسی و ضروری در ماه رمضان مشکلی وجود ندارد و اولویت در تامین این کالاها با تکیه بر منابع و تولیدات داخلی است.
بصیری در مورد روغن و لبنیات نیز اذعان داشت: ما از صنایع روغن و لبنیات در خواست کردیم که در ایام ماه مبارک رمضان این محصولات را با قیمت متعادل تر در اختیار مردم قرار دهند و انجمن روغن نیز موافقت کرده این محصول را با 5 درصد تخفیف در بازار عرضه کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: