کد خبر: ۴۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
رئیس انجمن جوجه یک روزه خبر داد؛
رئیس انجمن جوجه یک روزه با بیان اینکه تا ۱۰تیر ماه ۲۰ درصد جوجه یکروزه تولید اعضای این انجمن در بورس کالا عرضه خواهد شد، گفت: به مرور کل تولید این انجمن برای تنظیم بازار مرغ در بورس عرضه می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از « پایگاه خبری بورس کالای ایران»سعید اصغری فرد با بیان اینکه تا دهم تیرماه امسال ۲۰ درصد جوجه یکروزه تولید اعضای این انجمن در بورس کالا عرضه خواهد شد، گفت: به مرور کل تولید این انجمن برای تنظیم بازار مرغ در بورس عرضه می شود، اظهارداشت: هدف انجمن، ورود و معامله کل جوجه یک روزه کشور در بورس کالای ایران است ضمن اینکه در سال گذشته ۷۹۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در بورس کالا عرضه و مورد معامله قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین مشکل انجمن جوجه یک روزه با نهادهای نظارتی است، گفت: زمانی که قیمت جوجه و مرغ افزایش پیدا می‌کند، نهادهای نظارتی کمکی به انجمن نمی‌کنند. این در شرایطی است که عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا، این کالا را از شمول قیمت گذاری خارج می‌کند، از سوی دیگر انجمن جوجه یک روزه اصرار دارد که شفافیت در این بازار حاکم و تقاضا با روش‌های مدرن و کارآمد مدیریت شود.
به گفته اصغری فرد، علاوه بر مکانیزم های کشف قیمت در بورس کالا، بازار جوجه یک روزه نیاز به رقابت تولیدکننده دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار مرغ در حالت تعادل قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه همواره معضل قیمت در بازار وجود دارد و هر بار که می‌خواهیم تولید را در جهت کاهش نرخ بالا ببریم با مخالفت‌هایی روبه رو می‌شویم، براین اساس به منظور استفاده از روش‌های نوین و کارآمد در جهت تنظیم بازار، عرضه جوجه یک روزه در بورس کالای ایران ضروری است.
وی همچنین گفت: در حال حاضر موضوع جدی، ورود متقاضیان برای خرید به بورس کالا است، چرا که به دلیل نوپا بودن عرضه گسترده جوجه یک روزه در بورس کالا، مقاومت‌هایی از سوی خریداران و مرغداران گوشتی برای ورود به این فضا وجود دارد که به مرور با شفاف شدن مزایای بورس برای آنها، این مقاومت‌ها نیز به حداقل می‌رسد.
به گفته اصغری فرد، پیش از ورود جوجه یک روزه به بورس کالای ایران نیز مقاومت‌های از سوی مزارع مرغ مادر انجام می‌شد، اما به مرور زمان با آگاهی یافتن از مزیت‌های این طرح، مقاومت‌ها از بین رفته است.
رئیس انجمن جوجه یک روزه تاکید کرد: با توجه به اینکه کشف قیمت در بورس کالای ایران به صورت عادلانه و شفاف انجام می‌شود، عرضه کل جوجه یک روزه کشور یعنی صددرصد تولید انجمن در بورس کالای ایران ضرورت دارد و ما در حال رسیدن به این هدف هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: