کد خبر: ۴۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
جلسه بررسی راهکارهای تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال 1396 در اداره کل امور مالیاتی شرق تهران برگزار گردید.
جلسه بررسی راهکارهای تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال 1396 با حضور رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران و معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور و مدیران کل دفاتر مربوطه و مشاور عالی رئیس کل و مدیرکل حوزه ریاست و همچنین مدیران کل دفتر نظارت بر هیأتهای حل اختلاف مالیاتی و دادستان انتظامی مالیاتی و مدیرکل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی و مدیرکل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری در محل اداره کل امور مالیاتی شرق تهران به همراه مدیرکل و معاونین و روسای امور مالیاتی آن اداره کل برگزار گردید.
ابتدا محمدرضا نوری با اشاره به اهداف برگزاری جلسه و ذکر موارد قابل بحث آن به اهمیت طرح جامع مالیاتی پرداخت و گفت: طرح جامع مالیاتی یک موضوع بسیار مهم در نظام مالیاتی است. عقب نشینی در اجرا و پیاده سازی آن اصلا و به هیچ عنوان معنی نخواهد داشت بلکه باید با اقتدار به جلو پیش برویم، در این راستا ضروری است هم شرکت بول و هم مدیریت طرح جامع و هم همه ادارات کل امور مالیاتی جدیت و تلاش مضاعف نمایند.
سپس با ارائه پاورپوینت و آمارهای عملکردی اداره کل امور مالیاتی شرق تهران به تجزیه و تحلیل و بررسی فعالیت ادارات امور مالیاتی پرداخت که اهم موارد به شرح ذیل مورد بحث قرار گرفت:
1. بررسی آمار اظهارنامه های دریافتی عملکرد 94 شامل تک منبعی و اریس- اشخاص حقوقی و مشاغل
2. بررسی وضعیت استعلام اظهارنامه های الکترونیکی عملکرد 94 – اشخاص حقوقی و مشاغل
3. بررسی وضعیت رسیدگی 2000 پرونده مهم عملکرد 94 – اشخاص حقوقی و مشاغل
4. بررسی وضعیت رسیدگی صد پرونده مهم مدیر
5. بررسی وضعیت رسیدگی اظهارنامه عملکرد 94 - اشخاص حقوقی خارج از اریس (ITCMS) 
6. بررسی وضعیت مودیان فاقد اظهارنامه 90 تا 93 - اشخاص حقوقی
7. بررسی وضعیت مودیان فاقد اظهارنامه 90 تا 93 - اشخاص حقیقی و مشاغل
8. بررسی آمار اوراق قطعی دارای مانده بدهی عملکردهای 90 تا 94 – اشخاص حقوقی
9. بررسی آمار اوراق تشخیص دارای مانده بدهی عملکردهای 90 تا 94 – اشخاص حقوقی آماده صدور برگ قطعی 000، 000، 50 تومان به بالا
10. بررسی کل اوراق تشخیص دارای مانده بدهی
11. بررسی آمار اوراق تشخیص دارای مانده بدهی به جز آماده صدور برگ قطعی بالای 000، 000، 500 ریال عملکردهای 90 تا 94- اشخاص حقوقی
12. بررسی گزارش مربوط به موضوع ماده 238 ق. م. م منبع اشخاص حقوقی یکساله 95
13. بررسی وضعیت پرونده های موجود در ادارات وصول و اجرا
14. بررسی وضعیت رسیدگی مودیان بارگذاری شده در سامانه اریس – اشخاص حقوقی و مشاغل
در ادامه نادر جنتی با اشاره به فعالیت بسیار ارزشمند همکاران در سال 95 و تحقق وصولی درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده با ابلاغ پیام تشکر رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از تلاش و همت تک تک همکاران محترم بابت افتخار آفرینی در سال 95 خالصانه و مخلصانه سپاسگزاریم و برخود لازم می دانیم از همه تلاشهای همکاران تقدیر و تشکر نمایم.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به وظیفه اصلی سازمان امور مالیاتی کشور در سال 96 به میزان درآمدهایی که باید در سال 96 وصول شود اشاره کرد و گفت همکاران باید در سال جاری با همت بیشتر نسبت به شناخت مودیان جدید و کشف فعالیتهای کتمان شده بپردازند. در این راستا ضروری است رسیدگی پرونده های 90 الی 94 مورد توجه بیشتری قرار گیرد و سریعا فرایند رسیدگی آنها به پایان برسد و اوراق قطعی آنها صادر شود.
وی با اشاره به رسیدگی 2000 پرونده مهم اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: در سال جاری اظهارنامه های مودیان مالیاتی پس از پایان مهلت تسلیم اظهارنامه به سرعت بارگذاری خواهد شد و همکاران مالیاتی موظفند حداکثر با توجه به فرصت در اختیار تا بهمن ماه نسبت به تعیین تکلیف این دو هزار پرونده و صدور برگ قطعی آن اقدام نمایند.
نادر جنتی با اشاره به روند رسیدگی 2000 پرونده در سال 95 گفت متأسفانه علی رغم تأکیدات فراوان مبنی بر سرعت عمل بخشیدن در نهایی کردن رسیدگی با توجه به مهلت زمانی که در بهمن ماه پایان آن بوده است شاهد عدم توفیق در این زمینه بوده ایم و حدود 40 درصد پرونده های اشخاص حقوقی و 20 درصد اشخاص حقیقی به مرحله قطعیت نرسیده اند که امیدواریم در فرصت باقیمانده قانونی این امر تحقق یابد.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در پایان با جمع بندی مطالب ارائه شده توسط مدیران کل سازمان امور مالیاتی حاضر در جلسه اظهار داشت با بررسی آمارها مشخص گردید اداره کل امور مالیاتی شرق تهران در بسیاری از موارد و آیتم ها بسیار خوب تلاش نموده و قابل تقدیر است و در برخی موارد هم نیاز به تلاش بیشتر دارد که از جناب آقای نیک چهره مدیرکل امور مالیاتی شرق تهران انتظار می رود با مدیریت مشارکتی که ایجاد نموده اند نقائص موجود را ظرف مدت زمان معین مرتفع سازند.
منصور نیک چهره مدیر کل امور مالیاتی شرق تهران با تقدیر و تشکر از حضور مدیران عالی سازمان امور مالیاتی کشور و ارائه گزارش مفصل از عملکرد خود و همکارانش در سال 95 و سال جاری اظهار داشت: انشاء اله با همت و تلاش همکاران ابهامات موجود بزودی مرتفع خواهد گردید و سعی می شود نقاط مثبت را که در رسیدگیها به آن اشاره شد حفظ و نسبت به نقاط ضعف مورد اشاره تلاش و جدیت بیشتر به عمل آید.
نام:
ایمیل:
* نظر: