کد خبر: ۴۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
چشم امید تولید کنندگان به نفت 50 دلاری
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۶ سنت، معادل نیم درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۴۱ سنت رسید.
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی
به گزارش رویترز، با وجود تداوم مازاد عرضه در بازار به ویژه از ناحیه آمریکا، با توجه به اینکه تجار احتمال می دهند که قیمت نفت پس از کاهش های قابل توجه اخیر به کف خود رسیده باشد، قیمت نفت امروز با افزایش همراه بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 26 سنت، معادل نیم درصد افزایش به 48 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 24 سنت، معادل نیم درصد افزایش به 46 دلار و 7 سنت رسید.
در حالی که به نظر می رسد بازارهای مالی تا حدی اطمینان یافته اند که قیمت نفت از این پایین تر نخواهد رفت، اما بازارهای فیزیکی به خصوص به دلیل حفاری ها در آمریکا برای تولید نفت جدید همچنان با مازاد عرضه مواجه اند.
موسسه بیکار هاگز اعلام کرد، شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 9 ژوئن، 8 سکوی حفاری دیگر اضافه کردندو تعداد کل سکوهای فعال را به 741 سکو رساندند که بیشترین تعداد سکو از آوریل 2015 تاکنون است.
تداوم فعالیت شرکت های آمریکایی برای تولید نفت جدید موجب شده تا تولید نفت کل آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون بیش از 10 درصد افزایش یابد و به 9.3 میلیون بشکه در روز برسد.
آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که این رقم تا سال آینده به بالای 10 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و رتبه عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان را به چالش خواهد کشید.
افزایش تولید نفت آمریکا همچنین در حال تضعیف تلاش های سایر تولید کنندگان به رهبری اوپک برای مهار مازاد عرضه در بازار است.
به رغم این تهدیدات، وزیر انرژی روسیه گفته، نیازی به تجدیدنظر در توافق کاهش تولید نیست و برای اتخاذ هرگونه تصمیمی هنوز خیلی زود است. وزیر انرژی عربستان نیز اظهارات مشابهی داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: