کد خبر: ۴۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
دکتریونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون در مصاحبه با روزنامه عصر ارتباط و درخصوص انتظارات صنعت بیمه از دولت دوازدهم گفت :انتظارات صنعت بیمه از دولت باید توسط رییس کل بیمه مرکزی و دبیرکل سندیکا مطرح شود ، اما نظر شخصی بنده به عنوان کارشناس این است که صنعت بیمه می تواند جایگاه بالاتری را در اقتصاد کشور داشته باشد ونیازمند حمایت دولت است .
وی افزود : یکی ازدلایل عدم رشد صنعت بیمه بنا به گفته اکثر کارشناسان ومدیران این صنعت عوارض مختلفی مانند پرداخت مالیات برارزش افزوده است که طی این چند سال فشارزیادی به این صنعت وارد کرده است .
مظلومی ادامه داد : درهیچ کشوری بر روی حق بیمه ، مالیات برارزش افزوده وضع نمی شود وهمچنین پرداخت عوارض مختلفی مانند پرداخت عوارض به وزارت بهداشت و. . برای صنعت بیمه مشکلاتی را ایجاد می کند ومهمترین خواسته ما حذف عوارض از حق بیمه ها است .
مدیرعامل بیمه تعاون درمورد بیمه عمر ونقش آن برزندگی افراد جامعه اظهار داشت : اصلی ترین علت عدم استقبال از این بیمه نامه درکشور، مباحث فرهنگی است . درچند سال اخیر با توجه به تلاش شرکت های بیمه در زمینه بیمه عمر فرهنگ سازی لازم در این بخش صورت نگرفته است .
وی درخصوص تنظیم صورت های مالی شرکت های بیمه برمبنای استانداردهای بین المللی( IFRS )ادامه داد : به طور کلی می توان گفت " IFRS " به ضرر شرکت های بیمه نیست وتنها اقلامی که درصورت های مالی درج می شوند را شفاف سازی می کند وبا اجرای آن صورت های مالی ارائه شده توسط شرکت های بیمه در پایان دور ه مالی به واقعیت نزدیک تر خواهد شد . استانداردهای بین المللی باعث ایجاد حصول اطمینان در میان ذی نفعان شرکت های بیمه خواهد شد .
مظلومی درمورد تاثیر صنعت بیمه در زمینه اشتغال زایی بیان داشت : صنعت بیمه با توسعه سهم صنعت قطعا می تواند کمک بسیار زیادی به اشتغال زایی کند.
وی خاطر نشان کرد :صنعت بیمه با برخورداری از ظرفیت های کافی می تواند به ورود ارز وصادرات خدمات بیمه ای به خارج از کشور نیز کمک کند ، اما درکل این خواسته کاملا آرمان گرایانه و دور از ذهن است ولی اگر این صنعت بخواهد می تواند به درآمدهای ارزی نیز کمک کند.
مدیرعامل بیمه تعاون درخصوص امانت داری شرکت های بیمه درمورد اطلاعات بیمه گزاران خود تصریح کرد :اطلاعات بیمه گذاران در اختیار بیمه گران امانت است ونباید فاش شود، مگر اینکه بر مبنای رای قضایی باشد که در این صورت باید در اختیار آنها قرارگیرد . در غیر این صورت اطلاعات مشتریان و ذی نفعان شرکت های بیمه محرمانه است و نباید در اختیار کل جامعه قرار بگیرد .
مظلومی درمورد بزرگترین ریسک هایی که صنعت بیمه با آن روبه رو است ، افزود: متاسفانه درچند سال اخیر با خصوصی شدن شرکت های بیمه رقابت های نادرستی بین آنها ایجاد شده است و شرکت های بیمه منافع بلند مدت خود را فدای منافع کوتاه مدت کرده اند وبه سمتی رفته اند که ممکن است فعالیت آنها سود اوری لازم را نداشته باشد .
وی ادامه داد : با توجه به رقابتی شدن شرکت های بیمه، در زمینه دریافت قراردادهای بیمه درمان تکمیلی ، تعرفه های خدمات درمانی در دو وسه سال اخیر افزایش یافته است وباعث زیان ده شدن بیمه درمان تکمیلی شده است .در صورت ادامه این موضوع خسارت وزیان هنگفتی به صنعت بیمه وارد خواهدشد . به طور کلی مهمترین چالش صنعت بیمه افزایش ضریب خسارت شرکت های بیمه در رشته بیمه درمان تکمیلی است .
مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به حاکمیت شرکتی وتاثیر آن برصنعت بیمه گفت : حاکمیت شرکتی تنها مربوط به صنعت بیمه نیست و در کل دنیا مطرح است و سهامداران جز تا کلان را نیز شامل می شود .
وی ادامه داد : شرکت ها ی بیمه ، فقط شامل سهامداران وکارکنان شرکت ها نمی شود، بلکه قشر عظیمی از جامعه را رد برمی گیرد.اعمال حاکمیت شرکتی کمک به حفظ منافع ذی نفعان می کند تا منافع آنها فدای برخی دیگر نشود، به عنوان مثال ؛ منافع بیمه گذاران فدای منافع سهامداران نشود و تمامی ذی نفعان شرکت های بیمه از حقوق مساوی وعدالت برخوردار شوند .
مظلومی با توجه به دستور رییس کل بیمه مرکزی مبنی برافزایش سرمایه شرکت های بیمه تا پایان سال اضافه کرد : این دستور رییس کل بیمه مرکزی مصوبه هیات دولت است وبا توجه به قانونی شدن آن شرکت های بیمه موکلف به رعایت آن هستند.
مدیرعامل بیمه تعاون درمورد تاثیر برجام برصنعت بیمه تصریح کرد : برجام و ورود شرکت های بیمه خارجی به کشور ، موجب بالندگی ، توسعه ورشد صنعت بیمه وهمچنین افزایش کیفیت این صنعت خواهدشد.
وی ادامه داد : صنعت بیمه زوایای گوناگونی دارد که یکی از ابعاد آن دانش فنی است . در طول این سالها که ارتباط ما به دلیل تحریم ها با صنعت بیمه جهان قطع شده بود ، منجر به عدم توسعه یافتگی این صنعت شده است اما با ورود بیمه های خارجی کمک به استفاده از تکنولوژی روز دنیا می شود.
مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به اینکه سامانه سنهاب بیمه مرکزی منجر به متمرکز شدن اطلاعات بیمه ای می شود ، افزود : این سامانه به بیمه مرکزی کمک کرده تا نظارت های دقیق تری را برشرکت های بیمه داشته باشد و شرکت ها ی بیمه باید از یک سری اطلاعات ودیتاهای موجود در این سامانه بهره مند شوند و هرگونه عملیات صدور بیمه و پرداخت خسارت از طریق این سامانه انجام شود و نباید کاربران مجبور به وارد کردن اطلاعات به صورت دستی دراین سامانه شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: