کد خبر: ۴۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
عقب‌گرد ۳۰۶ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی کم‌عمق‌ترین معاملات سهام را شاهد بودند که انتشار برخی خبرهای ناامیدکننده و بی‌تحرکی حقوقی‌ها باعث شد نماگرهای منتخب بورس تهران با کاهش دسته‌ جمعی به کار خود پایان دهند.
وحشت سهامداران از سقوط شاخص در تالار شیشه ای
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی کم‌عمق‌ترین معاملات سهام را شاهد بودند که انتشار برخی خبرهای ناامیدکننده و بی‌تحرکی حقوقی‌ها باعث شد نماگرهای منتخب بورس تهران با کاهش دسته‌ جمعی به کار خود پایان دهند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 22 خرداد ماه 96 با کاهش 306 واحدی روی عدد 79 هزار و 564 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 59 واحدی عدد 17 هزار و 110 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 310 واحدی به رقم  86 هزار و 584  واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 223 واحدی به رقم  54 هزار و 962  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 615 واحدی عدد  177 هزار و 783  واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 7 واحدی به 897 واحد رضایت داد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سه شرکت پالایش نفت بندر عباس با 77 واحد ،صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 25 واحد و پالایش نفت تهران با 20 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه صنعتی بارز با 9 واحد ، نیرو ترانس با 7 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 6 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 76 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 353 میلیون  و 874 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 30 هزار و 880  نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی بارز، بیمه ماه‌، تولیدی ایران تایر، داروسازی زاگرس فارمد پارس، شهد ایران و حق تقدم خرید سهام آن،‌ حفاری شمال، کارت اعتباری ایران کیش، لوله و ماشین‌سازی ایران، شیشه و گاز، سایپا دیزل، سیمان دورود، کاغذسازی کاوه، فنرسازی زر، رینگ سازی مشهد، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کارتن ایران، نیروترانس، تایدواتر خاورمیانه، فرآورده‌های نسوز پارس، نفت پارس، کالسیمین، کارخانجات داروپخش، کیمی‌دارو، صنعتی نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان، الکتریک خودرو شرق، صنایع کاشی و سرامیک الوند، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، کی بی سی، پتروشیمی خراسان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مالیبل سایپا و اوراق اجاره شرکت واسط مالی دی (صدانا) متوقف شدند.
امروز همچنین بلوک 3.10 درصدی سهام غیرمدیریتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از سوی شرکت‌های بیمه مرکزی، بیمه ایران، بیمه البرز و بیمه آسیا به قیمت پایه هر سهم هزار و 300 تومان روانه میز فروش فرابورس شد.
در عین حال امروز پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده‌نشده سرمایه‌گذاری مسکن پردیس تا پایان معاملاتی روز یکشنبه 4 تیرماه 96 آغاز شد. این در حالی بود که حق تقدم استفاده نشده پتروشیمی ممسنی امروز به پایان رسید.
امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 33 میلیون سهم سرمایه‌گذاری بهمن به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده همراه شد. در عین حال اندکی بیش از 12 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توکافولاد به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد. امروز همچنین کمتر از 7 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از 700 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد گشایش اغلب نمادهای معاملاتی متوقف بازگشته از مجامع عادی سالیانه بود که گشایش این نمادها در قیمت‌های منفی و یا بی‌اقبالی خریداران برای جمع‌آوری سهام از پدیده‌های بازار رکودزده سهام ایران بود.
به گزارش فارس، حجم و ارزش معاملات سهام در بورس در حالی به کمترین حد ممکن رسیده که متأسفانه دولت همچنان بی‌محابا برنامه انتشار اسناد خزانه اسلامی به‌منظور تسویه مطالبات پیمانکاران را در دستورکار خود قرار داده است. در این زمینه مصوبه دولت برای انتشار 9 هزار و 500 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن در کانون توجه معامله‌گران بازار سهام قرار گرفته است.
کسادی کسب‌وکار در کنار مشکلات تولیدکنندگان در زمینه فروش کالا و طولانی شدن دوره وصول مطالبات باعث شده تا اغلب معامله‌گران از شرایط کنونی اقتصاد ایران به‌اصطلاح تحت عنوان اقتصاد آزمایشگاهی نام ببرند. اقتصادی که هم‌اکنون تصمیم‌گیران آن تلاش می‌کنند تا در شرایط ایزوله مانع از تزریق میکروب‌های مخرب ازجمله رکود تورمی شوند، غافل از اینکه وجود برخی میکروب‌ها از جمله تورم گاهی برای زنده ماندن ضروری است.


نام:
ایمیل:
* نظر: