کد خبر: ۴۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
انتقاد رئیس اتحادیه شیرینی فروشان از بازار کساد شیرینی سنتی ماه رمضان
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: با وجود گذر از نیمه ماه مبارک رمضان اما بازار فروش زولبیا و بامیه چنان تعریفی ندارد. این در حالی است که نسبت به سایر مایحتاج غذایی مرسوم در این ماه شیرینی ها از قیمت پایین تری قرار دارند.
چرا مردم زولبیا و بامیه نمی‌خرند؟
 رئیس اتحادیه دارندگان قنادی ، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: با وجود گذر از نیمه ماه مبارک رمضان اما بازار فروش زولبیا و بامیه چنان تعریفی ندارد.
علی بهره مند گفت:ما هنوز علت این عدم استقبال و کاهش فروش را متوجه نشده ایم اما آنچیزی که واضح است قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته پایین آمده و دیگر مانند قبل خرید نمی کنند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم نسبت به سال گذشته محاسبه کنیم فروش ما خیلی کمتر شده و این در حالی است که نسبت به سایر مایحتاج غذایی مرسوم در این ماه شیرینی ها از قیمت پایین تری قرار دارند.
وی ادامه داد: اینکه برخی عنوان می کنند قیمت زولبیا و بامیه افزایش زیادی داشته اصلا درست نیست امسال قیمت آش و حلیم حداقل 15 هزارتومان است این درحالیست قیمت خالص بامیه یعنی جدا از وزن جعبه 12 هزار تومان تعیین شده و کاملا متعادل است.
بهره مند تصریح کرد: ما هنوز علت این عدم استقبال و کاهش فروش را متوجه نشده ایم اما آن چیزی که واضح است قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته پایین آمده و دیگر مانند قبل خرید نمی کنند در سالهای گذشته مردم وقتی وارد قنادی می شدند حداقل سه قلم کالا خریداری می کردند اما امروز دیگر این چنین نیست و مردم فقط در مواقعی که مهمانی داشته باشند اقدام به خرید شیرینی می کنند.
وی درخصوص شکایات رسیده به این اتحادیه گفت:خوشبختانه با همکاری اعضا و نظارت مستمر نهاد های نظارتی همچون بهداشت و اماکن تا به امروز شکایتی نداشته ایم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
انتقاداز نخریدن زولبیا و بامیه در حالی اتفاق می افتد که چند روز قبل رئیس انجمن صنایع غذایی‌ ایران هشدار داده بود شهروندان به هیچ وجه زولبیا و بامیه‌های «رنگی» در ماه رمضان نخرند!
همچنین رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه به علت میزان بالای چربی و قند موجود در آن مضر است از مردم خواست تا از خرید نوع رنگی این شیرینی خودداری کنند.
محمدحسین‌ عزیزی‌ رییس انجمن صنایع غذایی‌ ایران با اشاره به ناسالم‌ بودن زولبیا‌ و بامیه اظهار کرد: برای تهیه زولبیا‌ و بامیه به ویژه نوع رنگی آنها متأسفانه مسائل بهداشتی بطور کامل رعایت نمی‌شود و روغن بکار رفته در آن چند بار مصرف بوده که همین امر سبب بروز سرطان در بدن می‌شود.
وی عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان تغذیه‌ مصرف زولبیا و بامیه را در ماه رمضان به علت میزان بالای چربی و قند موجود در آن توصیه نمی‌کنند و به جای آن مواد مقوی و انرژی زا همچون خرما و کشمش را مفید می‌دانند.
رییس انجمن صنایع غذایی‌ ایران بیان کرد: زولبیا و بامیه‌های رنگی که اخیراً‌ به بازار آمده به علت استفاده از رنگ های غیرمجاز باعث آسیب جدی به کلیه، کبد و قلب و عروق می‌شود.
وی تأکید کرد: زولبیا و بامیه‌های رنگی معمولاً در مکان‌های بهداشتی تهیه نمی‌شوند که این مسئله در نهایت خطر بروز بیماری های قلبی را افزایش خواهد داد.
عزیزی یادآور شد: مصرف زولبیا و بامیه‌ خطر ابتلا به دیابت را در افراد افزایش می دهد که بهتر است در ماه رمضان مبتلایان به این بیماری خرما، کشمش و حتی توت خشک شده را جایگزین این شیرینی چرب و آسیب‌رسان کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار