کد خبر: ۴۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
امیر کویت روز دوشنبه در اظهاراتی نسبت به پیامدهای ناگوار ادامه تنش میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هشدار داد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت هشدار داد ادامه تنش میان کشورهای حوزه خلیج فارس ممکن است به پیامدهایی نامطلوب بینجامد.
وی که کشورش تلاش‌های میانجی‌گرایانه‌ای را برای حل بدترین تنش دیپلماتیک میان کشورهای حوزه خلیج فارس طی سال‌های گذشته آغاز کرده گفت: ما نسلی هستیم که شورای همکاری خلیج فارس را 37 سال پیش بنیانگذاری کردیم. برای ما سخت است ببینیم که اعضای این شورا دچار اختلاف شده‌اند؛ اختلافاتی که عواقبی ناگوار به دنبال خواهد داشت.
امیر کویت در ادامه عنوان داشت: من شخصا اولین سنگ بنای شورای همکاری خلیج فارس را گذاشتم و آسان نیست که دست بسته بنشینم بدون اینکه کاری برای نزدکی کردن دیدگاه‌های برادرانم در این شورا انجام دهم.
امیر کویت از هفته گذشته که اختلافات میان دوحه و چند کشور عربی حوزه خلیج فارس به قطع روابط دیپلماتیک میان این کشورها انجامید سفرهایی را به عربستان، امارات و قطر با هدف حل دیپلماتیک این بحران انجام داده است.
همچنین امیر کویت در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با وی درخصوص بحران قطر گفت‌وگو کرد.
عربستان، امارات،‌ مصر، بحرین و پس از آن موریتانی، نیجر و چاد روابطشان را با دوحه قطع کردند. اردن نیز سطح روابط دیپلماتیک خود با این کشور را کاهش داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: