کد خبر: ۴۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تاکنون ۲۹ هزار تن گندم، جو و کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ، علی اشرف منصوری با اشاره به افزایش میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اظهار داشت : علی رغم اینکه امسال سطح زیر کشت گندم استان در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته اما پیش بینی می شود میزان تولید بیش از سال قبل باشد.
وی ادامه داد : تاکنون ۱۰هزار تن گندم در استان تهران خریداری شده و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل کشت ، میزان تولید به ۲2۰ هزار تن افزایش یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران رعایت مسائل به زراعی و به نژادی از جمله تغذیه مناسب، تامین بذرهای جدید مقاوم به تنش‌های مختلف با قابلیت تولید بیشتر، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و توسعه مکانیزاسیون و آبیاری به موقع را علت افزایش میزان عملکرد تولید گندم دانست.
منصوری با اشاره به خرید تضمینی ۱۲ هزار تن محصول جو بیان کرد : شرکت پشتیبانی امور دام محصول جو را با قیمت تضمینی هر کیلو ۱۰۳۰ تومان خریداری و در بورس با قیمت حدود هر کیلو ۸۵۰ تومان عرضه کرده است.
وی تصریح کرد : تفاوت قیمت خرید تضمینی محصول جو و قیمت عرضه شده این محصول در بورس نیز ازجانب دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از خرید و تحویل حدود ۷۰۰ تن دانه روغنی کلزا خبر داد و افزود: خرید تضمینی کلزا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان تهران به صورت تضمینی خریداری شود.
وی افزود: کشاورزان کلزا کار حداکثر ۴۸ ساعت پس از خرید و تحویل محصول ، پول آن را دریافت می کنند و در محصول گندم نیز بتدریج پرداخت خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: