کد خبر: ۴۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: هشدار نسبت به وقت کشی ترزامی در مذاکرات برگزیت، صدای پای تورم در بازارهای انگلیس، احتمال اخراج بازرس مخصوص پرونده ترامپ و مکرون بدون مخالف از جمله تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های روز سه شنبه دنیا هستند.
*هشدار نسبت به وقت کشی انگلیس در مذاکرات برگزیت – فایننشال تایمز
مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد بریتانیا در خطر از بین بردن فرصت مذاکره و رسیدن به توافق با اتحادیه اروپاست. درحالیکه زمان کمی به مهلت شروع مذاکرات باقی مانده مقامات مالی و بانکی در انگلیس نگران رویکرد ترزا می نخست وزیر انگلیس هستند.
از یک اخراج جنجالی تا دردسرهای خانم نخست وزیر!

*بازارها آماده تورم در انگلیس – گاردین
 کاهش ارزش پوند بر بازار املاک انگلیس صدمه زیادی وارد کرد. نرخ تازه تورم به 2.7 درصد رسید که به معنی افزایش قیمت املاک بیشتر از درآمد ماهانه انگلیسی ها است. نخست وزیر انگلیس از حزب خود به خاطر درهم ریختگی پس از انتخابات عذرخواهی کرد.
از یک اخراج جنجالی تا دردسرهای خانم نخست وزیر!

*احتمال اخراج بازرس مخصوص پرونده ترامپ – نیویورک تایمز
برخی از نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا معتقدند که وی شروع به حمله به رابرت مولر و قابلیت وی در بررسی پرونده رابطه کمپین انتخاباتی رئیس جمهور با روسیه کرده است. امکان دارد ترامپ آقای مولر را اخراج کند. به گفته کاخ سفید این دو هرگز درباره موضوع روسیه صحبت نکردند و وکلای ترامپ اجازه اظهار نظر را دارند.
از یک اخراج جنجالی تا دردسرهای خانم نخست وزیر!

*مکرون بدون مخالف – لوموند
درحالیکه حزب تازه تاسیس مکرون در دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه پیروز شد بسیاری دلیل این پیروزی را مشارک بسیار پایین رای دهندگان فرانسوی دانستند که حدود 51 درصد در انتخابات مشارکت نداشتند.  سخنگوی دولت فرانسه اذعان کرده است، سطح پایین مشارکت مردمی که در شش دهه گذشته بی‌سابقه بوده، "شکستی برای این انتخابات" است و کمپ ماکرون باید به مساله آن دسته از افرادی رسیدگی کند که خودشان را از صحنه انتخابات کنار کشیدند.در پی نتایج چشمگیر حزب امانوئل ماکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه، رقبای این سیاستمدار جوان نسبت به کنترل اکثریت پارلمان و احتمال خفه شدن بحث و مناظره‌ها هشدار دادند.
از یک اخراج جنجالی تا دردسرهای خانم نخست وزیر!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار