کد خبر: ۴۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
وزیر اقتصاد تأکید کرد: مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال پس از یک مزایده و به درستی به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ علی طیب نیا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس درباره علت واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال با وجود ابهامات قانونی، اظهار داشت: در سال ۹۴، تعدادی از نمایندگان محترم مجلس از دیوان عدالت اداری تقاضای ابطال واگذاری این مجتمع را مطرح کرده بودند.
وی افزود: دیوان عدالت اداری نیز با قرار صدور عدم صلاحیت، این مسئله را به هیئت داوری ارجاع داد که این هیئت تمامی موارد شکایات و ایرادات را رد کرده و مصوبه هیئت واگذاری را تأیید کرده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: قوه قضاییه نیز در سال گذشته این واگذاری را مطابق با قانون تشخیص داده و تمام موارد شکایت را رد کرده است.
طیب نیا با بیان اینکه مجتمع آلومینیوم المهدی در سال ۸۳ و در اجرای برنامه سوم در فهرست فروش قرار گرفته است، تصریح کرد: قیمت واگذاری این شرکت براساس آئین نامه اجرایی مصوب شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و با حضور کارشناسان رسمی دادگستری بوده و توسط سازمان بازرسی کل کشور تأیید شده است.
وی گفت: توجه داشته باشید که شرکتی که ۲۳۰۰ میلیارد تومان قیمت واگذاری اش بوده، و ۴۵۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشته است، پس از یک مزایده، به بخش خصوصی واقعی واگذار شده و این بخش نیز به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: اگر به تعهداتشان هم عمل نکنند، سازمان خصوصی سازی می تواند طبق اختیارات خود فسخ واگذاری را اعلام نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر: