کد خبر: ۴۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
مجله خودرویی motor week آمریکا منتشر کرد؛
مجله خودرویی motor week آمریکا که امتیاز اولین شو تلویزیونی خودرو را نیز در سوابق خود دارد، هر ساله فهرست بهترین خودروهای دنیا را منتشر می کند و امسال نیز به انتخاب رانندگان به انتخاب بهترین خودروهای جهان دست زده است.
معرفی بهترین خودرو های دنیا به انتخاب رانندگان
مجله خودرویی motor week آمریکا که امتیاز اولین شو تلویزیونی خودرو را نیز در سوابق خود دارد،هر ساله، بیش از 150 خودرو سواری، کامیون، وانت و... را از جوانب مختلف مثل عملکرد رانندگی، فناوری های به کار برده شده در خودرو ها، مکانیزم و سیستم فنی خودرو، نو آوری ها، قیمت، بازدهی و میزان مصرف سوخت بررسی میکند و کلاس های مخلتف، به انتخاب رانندگان و تیم تحریریه مجله، بهترین خودرو سال را انتخاب میکند. این جوایز در بین خودرو سازان نیز از اعتبار بالایی برخوردار است. حال به بررسی و معرفی این جوایز میپردازیم.

*بهترین خودرو کوچک: هوندا سیویک
هوندا ژاپن یکی از پرفروش ترین خودرو های بازار آمریکا میباشد و کارخانه های متعددی نیز در آمریکا دارد، به نوعی بزرگترین بازار هوندا و آکورا ( برند لوکس هوندا ) آمریکای شمالی است ، پس عجیب نیست که در این لیست چندین بار با هوندا روبرو شویم.
خودرو های سایز کوچک با توجه به معضلات ترافیک و جای پارک، این روز ها برخلاف دهه های پیشین، از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردارند و هوندا سیویک هم از این قاعده مستثناء نیست. هوندا سیویک با بدنه آیرودینامیک تر نسبت به مدل های پیشین و چهره ای تهاجمی، نظر هر ماشین بازی را به سمت خود جلب میکند و با موتور 4 سیلندر خطی 1800 سی سی 16 سوپاپ، توانایی تولید 139 اسب بخار و 177 نیوتن متر گشتاور با حداکثر سرعت 194 km/h را دارد. هوندا سیویک با مصرف سوخت کم و تولید 137 گرمCO2 در هر کیلومتر، از مالیات کمی برخوردار است و با توجه به کیفیت سواری و بازدهی خوبی که این خودرو به سرنشینان میدهد، لایق این جایزه هم هست.

*بهترین سواری خانوادگی: فورد فیوژن
شرکت فورد با توجه به سابقه طویل و درازی که دارد، همواره سعی در راضی نگه داشتن مشتریان خود داشته و برای هر قشر، خودرو مناسبی طراحی و تولید می کند. حال در بخش خودرو های سدان خانوادگی ، فورد فیوژن منتخب این جایزه شد.
فیوژن که تولیدش از سال 2005 آغاز شد اکنون در دو نوع بنزینی و هایبرید به بازار عرضه میشود. پلت فرم این خودرو برپایه CD3 است که لینکلن MKZ ( لینکلن،برند تولید کننده خودرو های لوکس فورد مبیاشد) و مرکوری میلان (مرکوری نیز یکی از شرکت های زیرمجموعه فورد بود که در سال 2011 برند آن توسط فورد برای همیشه بسته و با لینکلن ادغام شد) هم از هم خویشان فورد و بر پلت فرم CD3 فورد سوارند. فورد فیوژن در مدل بنزینی دارای سه نوع پیشرانه 2.5 لیتری چهارسیلندر، 1.5 لیتری چهارسینلدر با توربو دوقلو ، 2 لیتری چهارسیلندر با توربو دوقلو و 2.7 لیتری V6 میباشد.

*بهترین خودرو سقف متحرک: مینی کوپر
مینی کوپر با سقف متحرک، با وجود جسه کوچک و موتور چهارسیلندر، حس لوکس بودن را به سرنشینانش القا میکند، به خصوص با یک سقف پارچه ای متحرک، اجازه میدهد که هروقت بخواهید، از نور مستقیم خورشید و هوای باز استفاده کنید. مینی، با داشبورد انحصاری خود به همراه صفحه نمایش دایره ای بزرگ وسط ماشین عرضه میشود و در این خودرو شما جزیئیاتی را هم در داخل کابین و هم از نظر فنی مشاهده میکنید که در خودرو هایی با دو برابر قیمت نیز موجود نیست. امکاناتی مثل سقف پارچه ای جمع شونده و اهرم هایی برای بارگیری ساده تر در قسمت بار که تصمیم گیری برای انتخاب را ساده تر میکند.

*بهترین سدان لوکس: مرسدس بنز E300
مرسدس بنز ای 300 به دلیل سیستم رانندگی نیمه خودکار drive pilot که رقیب تسلا است، با توجه به قیمت کمتر و زیبایی خیره کننده، بهترین سدان لوکس انتخاب شد.
از امکانات لوکس آلمانی در حد اعلا و با مواد چشم نواز گرفته تا امکانات تکنولوژی و طراحی عملگرای داخلی، همه و همه در این انتخاب بدون شک نقش داشتند. مرسدس بنز ای 300 با پیشرانه توربو 2 لیتری 4 سیلندر با قدرت خروجی 241 اسب بخار عرضه میشود.

*بهترین سدان اسپرت: آئودی A4
در این لیست، به آلمانی های زیادی بر میخوریم و یکی از آنها، آئودی ای 4،بهترین خودرو چهاردر اسپرت میباشد. آئودی ای 4 سدان، در سال 2017 یک نسل کاملا جدید را برای خود آغاز کرد، گرچه هنوز بین قدرت بی ام و و لوکس بودن مرسدس بنز، دو رقیب دیرینه خود ایستاده، ولی با طراحی داخلی و عملکردی خیره کننده، توانست این جایگاه را به خود اختصاص دهد. آئودی ای 4 با پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت تولیدی 252 اسب بخار، گیربکس 7 سرعته و دیفرانسیل جلو عرضه میشود. مدل چهارچرخ متحرک نیز قابل سفارش میباشد.

*بهترین کوپه اسپرت: شورلت کامارو 1LE
شورلت با توجه به این که در چند سال اخیر، مدل جدیدی را عرضه نکرده و هرسال کامارو را بدون تغییر تکرار میکرد، ولی امسال با ارائه مدل عضلانی 1LE با پیشرانه ی 6 سیلندر خورجینی، نوآوری خوبی در کامارو ها ایجاد کرد و سبد محصولاتش را با مدل کامارو LE 1کامل کرد.
مدل LE کامارو، هیولای درون شورلت کروت را در بدنه کامارو ترکیب کرده و بر روی نسل قبلی کامارو، ZL1 ساخته شده و دارای کمک فنر های مخصوص پیست نیز مبیاشد. مدل هشت سیلندر 1LEبرپایه ی کامارو SS و مدل شش سیلندر آن بر پایه کامارو ZL1 تولید و عرضه میشود.

*بهترین خودرو از نظر عملکرد: BMW M2
سالها منتظر بودیم تا ب ام و قدرت M3 های قدیمی را برگرداند، حالا اما ب ام و با ارائه مدل M2 این رویایی قدیمی را به حقیقت تبدیل کرده و بازده و قدرت فراموش شده گذشته را به زمان حال برگرداند. مدل M2 با 365 اسب بخاری که از یک موتور 6 سیلندر خطی دریافت میکند، با واکنش سریع و قدرت مانوری بالا، مثل یک موشک آماده شلیک میباشد و این مهم ترین دلیل برای این خودرو در دریافت این جایزه است.

*بهترین خودرو دوست دار محیط زیست: شورلت EV
برنده ی بهترین خودرو اقتصادی، زیاد تعجب آور نیست، شورلت بولت الکتریکی ، عمل گرایی ای را به بازار ارائه داده که برای موفقیت گسترده خودرو های تمام الکتریکی موجود در بازار لازم است. یک خودرو برقی با بردی بیشتر از 320 کیلومتر و قیمتی کمتر از 30 هزار دلار و معاف از مالیات، همه ی اینها در یک خودرو کوچک و واقعی با طراحی اسپرت و مدرن. شورلت EV به دلیل طی مسافت بیش از 320 کیلومتر و قیمت بسیار کم، در برار رقبایی مثل تسلا، فیسکر کارما، تویوتا و... حرفی برای گفتن دارد. داخل کابین خودرو نیز مثل ظاهر و پیشرانه ی خودرو، عملگرا و کاربردی است.
استفاده آسان و دردسترس بودن، تعریفی است که از داخل کابین این خودرو میتوان عنوان کرد. در واقع، طراحی داخلی زیبا، لوکس و کاربردی، داخل یک خودرو کوچک!

*بهترین خودرو های رویایی: آکورا NSX، مک لارن 570GT و پورشه 911 توربو S
در این قسمت، سه خودرو جایزه بهترین خودرو های رویایی را گرفتند، چراکه واقعا در میان خودرو های اسپرت رویایی موجود در بازار، انتخاب تنها یک خودرو، کاری بسیار سخت و دشوار است.
اصولا در تمام جهان، کسانی سمت این خودروها می روند که یا پولشان از پارو بالا میرود و یا به یکباره پول زیادی نصیبشان شده. به هر حال می توان این دسته از خودرو هارا، لذت بخش ترین خودرو ها دانست،البته درصورتی که جاده ای برای آزاد کردن تمام قدرتشان در دسترس باشد.
یکی از انتخاب ها، آکورا NSX است و علاوه بر مهندسی فوق العاده این خودرو، زیبایی خیره کننده آن نیز یکی از معیار های انتخاب آن بود. در واقع وقتی هوندا تصمیم گرفت این خودرو تکنیکی و استثنائی ژاپنی را بعد از سال ها دوباره به زندگی برگرداند ،همه در تردید بودند که آیا آکورا میتواند دوباره به روزهای موفق گذشته ی خود برگردد یا خیر؟ ولی وقتی تصاویر اولیه این خودرو منتشر شد، زیبایی و مهندسی عالی آکورا، باعث شد NSX قدیمی از یادها برود. آکورا NSX یک هایپر کار میباشد، یعنی سوپراسپرت هایبرید که از یک موتور الکتریکی در کنار یک پیشرانه بنزینی V6 توئین توربو بهره می برد. مجموع این پیشرانه ها قدرتی معادل 573 اسب بخار تولید میکنند.جعبه دنده 9 سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک نیز در این خودرو به صورت استاندارد وجود دارد.
انتخاب بعدی بهترین خودرو های رویایی ما از تولیدات درحال گسترش مک لارن، یعنی 570 جی تی میباشد، 570 تا به اینجا محبوب ترین خودرو است و مثل مک لارن 570S برپایه مک لارن MP4 ساخته شده با این تفاوت که مدل 570S برای استفاده روزمره ساخته نشده بود، ولی 570 جی تی دارای تمام قدرت اجرایی مک لارن 570S در قالب یک بسته بندی لوکس و شهریست که بتوان به طور روزمره از آن استفاده کرد. هردو مدل 570 دارای پیشرانه 3.8 لیتری V8 با توان تولید 562 اسب بخار قدرت هستند، با نهایت سرعت 328 کیلومتر در ساعت و صفر تا صد 2.9 ثانیه.
انتخاب بعدی، پورشه 911 توربو S است، همیشه وقتی از کارایی صحبت میکنیم، در انتخاب اول، سراغ ژرمن ها میرویم و پورشه آلمانی هم از این قضیه مستثناء نیست، پورشه حتما یکی از انتخاب هاست و 911 برای سال 2017، با 580 اسب بخار و سیستم چهارچرخ متحرک به سطح بالاتری نیز رفته است و بی تردید رویایی است که به واقعیت پیوسته.

*بهترین شاسی بلند کوچک: هوندا CRV
فروش شاسی بلند ها همچنان در آمریکای شمالی به رکورد زنی خود ادامه میدهد، مثل هوندا CRV.
مدل های پیشین هوندا CRV با اعداد و ارقام فروش نجومی خود، همیشه در صدر جدول این رده ی بسیار رقابتی قرار داشتند و حال این مدل جدید با طراحی زیبا تر و ارگونومیک تر خود، یک سرو گردن از بقیه رقبا پیشی گرفته است. داخل کابین، کاملا کاربردی و راحت است و لذت رانندگی را دوچندان میکند. هوندا CRV با پیشرانه های 2.4 لیتری چهار سیلندر با قدرت تولیدی 184 اسب بخار و 1.5 لیتری توربو شارژ شده چهار سیلندر با قدرت خروجی 190 اسب بخار و یک گیربکس CVT به بازار عرضه میشود.

*بهترین شاسی بلند بزرگ: مزدا CX9

مدل های عضلانی از مزدا انتظار نمیرفت، ولی مزدا با تولید CX9 جا پای خود را در این رده باز کرد. مزدا، خودرویی را که در بازار شکست خورد را، با مدل CX9 و باطراحی داخلی بهتر، جایگزین کرد که گویا این بازی را برد!
در تمامی رده ها، وقتی از کنترل خودرو ها حرف به میان آوریم، مزدا برحسته ترین خودرو در کنترل حرکت سرپیچ است و نیروی پیشرانه 4سیلندر توربوشارژ CX9، به خوبی برازنده ی ظاهر اسپرت آن است.

*بهترین شاسی بلند لوکس: جگوار اف-پیس
جگوار در سال گذشته، واقعا پرسرو صدا عمل کرد و به این دلیل کاملا قابل درک است که اولین خودرو شاسی بلند تولید شده توسط جگوار، یعنی مدل F-PACE جایزه بهترین شاسی بلند لوکس را از آن خود کند. مدل F-PACE به دلیل زیبایی خیره کننده مثل یک خودرو سوپر اسپرت، امکانات و طراحی داخلی لوکس و مجموعه ای از ویژگی های اختصاصی که انتظار میرفت، کاملادر این رده برجسته است. البته با توانایی های بسیار بالا در قوای حرکتی و نمایشی که از جگوار F-PACE انتظار نمیرفت. جگوار به سادگی میتوانست این مدل را برروی پلت فرم لندرور ها پیاده سازی کند، ولی F-PACE را برروی پلت فرم مدل XE جگوار پیاده سازی کرد.جگوار، F-PACE را با پیشرانه V6 و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک عرضه میکند.

بهترین مینی ون :کرایسلر پاسیفیکا

شایعاتی مبنی بر توقف تولید مینی ون ها توسط کرایسلر،بعد از شراکت با فیات و تاسیس شرکت FCA رد شد، چون این مخترع رده خودرو های دیفرانیسل جلو، با ارائه یک پاسیفیکا کاملا جدید، بازگشت مجدد تمام عیاری داشته و نشان داده است که چرا مینی ون، خانوادگی ترین وسیله نقلیه موجود است. مقدار زیاد جای بار، راحتی ، لوکس بودن، تکنولوژی های بروز و سرگرم کننده برای سرنشینان از دیگر ویژگی های کرایسلر پاسیفیکا میباشد. همچنین امکاناتی مثل صندلی های تاشو که کاملا در کف خودرو محو میشوند نیز نشان از کاربری و فکر مهندسی پشت این خودرو دارند. پاسیفیکا با یک پیشرانه V6 287 اسب بخاری و جعبه دنده اتومات 9 سرعته عرضه میشود. همچنین مدل هایبرید این خودرو نیز در راه است.

*بهترین وانت ها :نیسان تایتان
نیسان در سال 2017، یک تایتان نیم تنی کاملا جدید را به مدل XD پیشین اضافه کرده است که با یک پیشرانه 5.6 لیتری V8 توانایی تولید 390 اسب بخار را دارا میباشد و با جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک، میتواند چهارچرخ را به گردش در آورد. نمای ظاهری این هیولای نیم تنی جسور و تهاجمی میباشد و داخل کابین نیز برای مسافت های طولانی برخلاف چهره زمخت خارجی، بسیار راحت میباشد.

*بهترین خودرو سال 2017 از دید رانندگان motor week :شورلت بولت EV
شورلت بولت ای وی یا همان برقی بهترین خودرو لقب گرفت. خودرویی که به راحتی بالاتر از همه ی خودرو هایی که در 12 ماه گذشته رونمایی و تست شد، قرار گرفته است. کسانی که تکامل و توسعه ی خودرو های برقی را پیگیری میکنند، نباید از پیروزی این خودرو کاربردی قابل شارژ تعجب کنند. از زمانی که خودرو های برقی به بازار راه پیدا کردند، بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که خودرو های الکتریکی نمیتوانند جایگزین مناسبی برای خودرو های با پیشرانه های احتراقی باشند، مگر آنکه بتوانند با یک شارژ کامل باطری، مسافتی بیش از 300 کیلومتر را طی کنند و قیمتی کمتر از 30000 دلار داشته باشند. حال رسیدن به این قله توسط تسلا یا هر برند سطح بالایی فتح نشد، بلکه اولین بار توسط شورلت بولت ای وی فتح شد. خودرویی کوچک، کاربردی، راحت و کاملا اقتصادی، دقیقا خودرویی که طرفداران محیط زیست میخواهند.
از جزئیات بیشتر در مورد این خودرو میتوان به این اشاره کرد که برد باطری، 383 کیلومتر است. باطری 60 کیلوواتی شورلت بولت، 200 اسب بخار و 360 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک باطری مغناطیسی دائمی تولید میکند و با برق 240 ولت، 9 ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد ولی با شارژر سریع مخصوص خود شورلت، میتوان در مدت 30 دقیقه، به اندازه برد 130 کیلومتر، خودرو را شارژ کرد. داخل خودرو نیز، امکاناتی مثل رهیاب ماهواره ای مخصوص شورلت ای وی، تجهیزات رفاهی و ایمنی فعال، همچنین فضای سه نفره راحت در عقب خودرو و فضای نیم متری مکعبی فضای بار در پشت صندلی های عقب که از این بولت کوچک انتظار نمی رفت وجود دارد. همچنین باطری ها در مرکز خودرو، تا حد ممکن پایین قرار گرفته اند که فضای پای بیشتری در کابین ایجاد شود. میتوان از داخل خودرو، میزان شارژ باطری توسط نیروی ترمز هارا تغییر داد، برای راندن معمولی، میتوان روی مقدار کم و برای احیای تمام انرژی ترمز، برروی زیاد تنظیم کرد.
بولت ای وی تمام بهانه ها و موانعی که راه ورود خودرو های برقی به بازار های اصلی را میبندند را از سرراه برداشته است. باید به این نکته اشاره کرد که قیمت پایه شورلت بولت ای وی 37000 دلار است، ولی در آمریکای شمالی، با تخفیفات ویژه مالیاتی از سوی دولت ایالات متحده، قیمت آن به کمتر از 30000 دلار میرسد. عقب راندن مرز ها، برقرار کردن معیار ها و همزمان قیمت مناسب، چیزهایی هستند که شورلت بولت ای وی را لایق لقب بهترین خودرو سال از دید رانندگان در سال 2017 کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار