کد خبر: ۴۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
پلاسکوی انگلیسی ها در آتش سوخت اما فرو نریخت!
آتش سوزی گسترده در غرب لندن به طور کامل یک برج مسکونی را فرا گرفته است. بر اثر آتش سوزی در برج مسکونی لنکستر لندن، از همه طبقات و پنجره های این برج27 طبقه آتش درحال زبانه کشیدن است، گفته می شود این برج مسلمان نشین است.
پلاسکوی لندن در آتش سوخت
آتش سوزی گسترده در غرب لندن به طور کامل یک برج مسکونی را فرا گرفته است. بر اثر آتش سوزی در برج مسکونی لنکستر لندن، از همه طبقات و پنجره های این برج27 طبقه آتش درحال زبانه کشیدن است، گفته می شود این برج مسلمان نشین است.
 بر اساس این گزارش، سازمان آتش نشانی لندن اعلام کرده است در حال تخلیه این برج بیست و هفت طبقه در منطقه لن کستر در شمال کنزینگتون است.
 تصاویر نشان می دهد، آتش تقریبا از همه طبقات و پنجره های این ساختمان در حال زبانه کشیدن است و پلیس اعلام کرد دو نفر به سبب استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته اند.ساکنان این برج که در آن گیر افتاده اند در حال پریدن از این ساختمان به بیرون هستند.
سی ان ان اعلام کرد برای مهار آتش در برج مسکونی لنکستر لندن 200 آتش نشان به همراه 40 خودرو آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
تصاویر نشان می دهد، آتش تقریبا از همه طبقات و پنجره های این ساختمان در حال زبانه کشیدن است و پلیس اعلام کرد دو نفر به سبب استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته اند.
ساکنان این برج که در آن گیر افتاده اند در حال پریدن از این ساختمان به بیرون هستند.
شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز اعلام کرد شمار نامشخصی از افراد در داخل این برج گیر افتاده اند.
بیشتر بخش های این ساختمان در حال سوختن است. این آتش سوزی از ساعات اولیه بامداد چهارشنبه شروع شد.
برخی از ساکنان این ساختمان گفته اند آتش سوزی در ساعت چهل و پنج دقیقه بامداد آغاز شده و اکنون که در لندن ساعت چهار صبح است این آتش سوزی همچنان ادامه دارد. دلیل آتش سوزی هنوز مشخص نیست.
گفته می شود این برج مسلمان نشین است. تصاویر حاکی از آن است که بخش هایی از ساختمان در حال فروریختن است.
تصاویر منتشر شده نشان می دهد اجزای این برج از جمله پنجره ها به سبب ذوب شدن در حال فرو ریختن هستند. بر اساس این گزارش شمار نامشخصی از افراد در داخل این برج گیر افتاده اند و در حالی که هوا در لندن روشن شده است آتش سوزی همچنان ادامه دارد و تحت کنترل در نیامده  است.
پلیس از مردم خواسته است از این برج دور شوند زیرا احتمال فرو ریختن آن وجود دارد. پلیس اعلام کرد تخلیه این ساختمان همچنان ادامه دارد و شماری از افراد به سبب استشمام دود تحت درمان هستند. صد و بیست واحد مسکونی در این برج وجود دارد. علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.
بی‌بی‌سی گزارش کرده که برخی تکه‌های ساختمان درحال سوختن از آن جدا شده و به پایین پرتاب شده. طبق گزارش بی‌بی‌سی همچنین صدای انفجار و شکسته شدن شیشه‌ها از این ساختمان به گوش رسیده است
 این ساختمان ۲۴ طبقه دارای ۱۲۰واحد مسکونی است که بعد از چندین ساعت آتش سوزی چیزی از آن باقی نمانده است.


*شهردار لندن: آتش‌نشانان به قسمت‌های بالاتر برج "گرنفل" رسیده‌اند

شهردار لندن در رابطه با روند اطفای حریق آتش‌سوزی برج مسکونی "گرنفل" گفت: به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم و آتش‌نشانان به قسمت‌های بالاتر ساختمان رسیده‌اند. همچنین کارشناسان حاضر در محل حادثه اظهار داشته‌اند که در حال حاضر وضعیت این ساختمان ایمن است.

صادق خان، شهردار لندن افزود: تاکنون تمرکز بر عملیات امداد و جست‌وجو بوده است. همچنین برای ساکنان این برج مسکونی و ساختمان‌های اطراف سرپناه‌هایی در نظر گرفته شده‌ است.

شهردار لندن همچنین اظهار کرده‌ است که پس از وقوع این آتش‌سوزی مرگبار پرسش‌هایی بوجود آمده و باید پاسخ داده شود.

صادق خان، شهردار لندن گفته‌ است: در مورد آتش‌سوزی در این برج مسکونی که امروز اتفاق افتاد و چندین کشته برجا گذاشته باید به پرسش‌هایی پاسخ داده شود.

برخی از ساکنان این ساختمان اظهار کرده‌اند که در زمان وقوع آتش سوزی به آنان توصیه شده از آپارتمان‌های خود خارج نشوند درحالیکه پیش از این در مورد خطر وقوع آتش سوزی مهیب در آن هشدار داده شده بود.

شهردار لندن افزود: در سراسر شهر لندن تعداد بسیاری برج مسکونی وجود دارد و آن چه نمی‌توان تصور کرد موقعیتی است که ایمنی مردم به دلیل توصیه‌های نابجایی که دریافت کرده‌اند یا عدم رعایت استانداردهای ایمنی در معرض خطر قرار بگیرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، صادق خان پیش‌تر این آتش‌سوزی را "حادثه بزرگ" اعلام کرده و از تجهیز امکانات شهری برای مقابله با آن خبر داده بود.

اورژانس لندن نیز اعلام کرده‌ که بیش از ۵۰ نفر به دلیل مجروحیت ناشی از این آتش سوزی مهیب در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار گرفته‌اند. گفته شده که این حادثه تعدادی کشته نیز داشته است.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکیست که به دنبال وقوع این آتش سوزی پلیس شهر لندن از عموم مردم درخواست کرده که از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند.

خبرنگار راشاتودی که در محل حادثه حضور دارد نیز در گزارشی اعلام کرد: گفته شده این آتش سوزی که ساعت ۱ بامداد شروع شده از طبقه چهارم این برج مسکونی به بخش‌های دیگر گسترش پیدا کرده‌ است.

همچنین در گزارش‌ها آمده‌ که علت آتش سوزی در این برج مسکونی مسلمان‌نشین و ۲۴ طبقه که پیش‌تر در خبرها ۲۷ طبقه اعلام شده بود، اتصال برق بوده‌ است.

خبرنگار راشاتودی افزود: این ساختمان پیش از این نیز سابقه نقض استانداردهای ایمنی را داشته و ساکنان آن در مورد عدم رعایت نکات ایمنی ساختمان شکایت داشته‌اند.

مشاهدات اولیه حاکی از آن است که منفجر شدن یک دستگاه فریزر و جنس نمای ساختمان که سال گذشته و پس از بازسازی آن تغییر کرده در بروز این آتش سوزی نقش داشته‌ است. هر چند آتش‌نشانی لندن تاکید کرده‌ است نمی‌توان در حال حاضر در مورد علت این حادثه اظهار نظر کرد و بررسی‌ها برای روشن شدن جزئیات این آتش سوزی ادامه خواهد داشت.

همچنین بیم آن می‌رود که افرادی هنوز در داخل این ساختمان مشتعل باشند.

رئیس آتش‌نشانی لندن آتش سوزی برج مسکونی گرنفل را "بسیار جدی و پیچیده" توصیف کرده که بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان و ۴۰ ماشین آتش‌نشانی را درگیر کرده است.

ماموران آتش‌نشانی با بیش از ۴۰ دستگاه خودروی اطفاء حریق از پایگاه‌های مختلف شهر برای کمک به ساکنان و فرونشاندن آتش به محل اعزام شده‌اند.

بعضی از شاهدان عینی از شنیدن فریاد کمک‌خواهی از داخل ساختمان خبر داده و گفته‌اند که افرادی را در برابر پنجره‌ها دیده‌اند. یک شاهد عینی از کشته شدن کسانی در طبقات فوقانی ساختمان سخن گفته است.

در حال حاضر، قطعات مشتعل و خاکستر از بدنه ساختمان به اطراف پراکنده می‌شود. اکثر طبقات ساختمان دستخوش آتش‌سوزی شده و این نگرانی وجود دارد که ممکن است کل این برج مسکونی به زودی فرو بریزد.

به گزارش ایسنا، در ماه جولای ۲۰۱۶ این ساختمان با هزینه‌ای ۱۰ میلیون پوندی بازسازی شد. زمان ساخت این برج مسکونی به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد. گفته شده‌ که در بازسازی اخیر این ساختمان، پنجره‌ها و پوشش نمای آن تغییر کرده‌ است. همچنین تعدادی واحد مسکونی به چهار طبقه اول این ساختمان افزوده شده‌ است.

 



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار