کد خبر: ۴۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
با ورود ۲۱ ميليون ليتر بنزين به انبار پخش رقم خورد؛
نخستين محموله بنزين توليدي پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج فارس به ميزان 21 ميليون ليتر روز دوشنبه (22 خردادماه) وارد انبار شرکت ملي پخش فرآورده‎هاي نفتي منطقه بندرعباس شد.
نخستين محموله بنزين ستاره خليج‌فارس در چرخه توزيع
نخستين محموله بنزين توليدي پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج فارس به ميزان 21 ميليون ليتر روز دوشنبه (22 خردادماه) وارد انبار شرکت ملي پخش فرآورده‎هاي نفتي منطقه بندرعباس شد.
همزمان با افتتاح رسمي‌فاز نخست پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج فارس از دهم ارديبهشت ماه‌امسال تاکنون نفتاي سنگين به واحد CCR تزريق و حدود 100 ميليون ليتر بنزين نيز از اين واحد توليد شده است.
عباس کاظمي، مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام کرد: از همان روز افتتاح، بزرگترين واحد بنزين سازي ايران با خوراک ميعانات گازي، در سرويس بوده و هيچ موقع متوقف نشده است.
وي با بيان اين‌که اين واحد يک تجربه جديد در صنعت پالايش ايران به شمار مي‎آيد، افزود: اين واحد به مرور در حال تثبيت توليد است.
کاظمي‌با بيان اينکه چهار مخزن ذخيره سازي در پالايشگاه ستاره خليج فارس وجود دارد گفت: تاکنون حدود 100 ميليون ليتر بنزين توليد شده که در مخازن پالايشگاه ستاره خليج فارس است و به انبار نفت بندرعباس تحويل خواهد شد.
وي همچنين به مرحله راه‌اندازي واحد ايزومريزاسيون اين پالايشگاه در روزهاي آينده اشاره کرد و گفت: اين واحد هم اکنون در حال اسيدشويي است. مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان اين‌که هم اکنون و بدون احتساب بنزين توليدي پالايشگاه ستاره خليج فارس حدود 62 ميليون ليتر بنزين پايه در کشور توليد مي‌شود، اظهار کرد: اين ميزان در ماه آينده به حدود 70 ميليون ليتر خواهد رسيد. وي با اشاره به اينکه از ابتداي امسال تاکنون روزانه حدود 10 ميليون ليتر بنزين وارد کشور شده است، ادامه داد: با رشد توسعه اقتصادي و افزايش تعداد اتومبيلها و افزايش قابل توجه سفرهاي مردم در کشور ميزان مصرف بنزين هم افزايش يافته است که البته طبيعي است.
وي در پاسخ به سوال برخي که معتقدند در قبال رشد اقتصادي، بايستي تنها ميزان مصرف نفت‌گاز افزايش يابد نيز گفت: طبيعي است که همراه با رشد اقتصاد، وضع مردم هم بهبود و قطعا مسافرتها و مصرف بنزين هم افزايش مي‌يابد.

*توليد منفي اخبار در حوزه توليد بنزين به ضرر مردم است
مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان اينکه طي 4 سال گذشته برخي رسانه‌ها چندين هزار اخبار مرتبط با بنزين توليد کرده‌اند که همه آنها هم منفي بوده است، گفت: اين به ضرر جامعه است.
کاظمي‌اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون هم که پالايشگاه ستاره خليج فارس راه‌اندازي شده و در حال توليد است، بازهم اين اخبار منفي ادامه دارد. وي با بيان اينکه وضع پالايشگاه ستاره خليج فارس از زمان تزريق خوراک تا کنون مطلوب بوده و مشکل خاصي ندارد و در حال تثبيت توليد است، تاکيد کرد: کشور در حال رهايي از نگراني‌ها درباره‌امنيت انرژي (در مقوله بنزين) است.

*کساني صحبت از ايمني مي‌کنند که‌ايمني را نمي‌شناسند

عباس کاظمي‌با تاکيد بر اينکه واحدهاي پالايشي بايد يک به يک راه‌اندازي شوند، افزود: کساني که مي‌گويند يک پالايشگاه به لحاظ ايمني و فرايندي بايد يک جا راه‌اندازي شود، نه فرآيند را مي‌شناسند و نه‌ايمني را. وي اظهار کرد: واحدهاي اين پالايشگاه مستقل از همديگر و در محوطه جداگانه هستند و هريک پس از راه‌اندازي بايد به تثبيت برسد و واحد بعدي راه‌اندازي شود. به گفته وي تنها محصولات توليدي هر واحد است که در مخازن با يکديگر مخلوط و اصلاحاتي روي آن انجام مي‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: