کد خبر: ۴۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
رشد شاخص در آخرین روز معاملاتی تالار حافظ
بازارهای بورس آسیا روز چهارشنبه در آستانه افزایش نرخ بهره آمریکا واکنش متفاوتی داشتند؛ در حالیکه دلار ارزان شد و قیمت طلا اندکی افزایش یافت.
واکنش بازارهای بورس به گرانی طلا
بازارهای بورس آسیا روز چهارشنبه در آستانه افزایش نرخ بهره آمریکا واکنش متفاوتی داشتند؛ در حالیکه دلار ارزان شد و قیمت طلا اندکی افزایش یافت.
بانک فدرال رزرو آمریکا قرار است پس از نشست دو روزه خود، بامداد پنجشنبه نتیجه بررسی افزایش نرخ بهره در این کشور را اعلام کرد.
همین امر در کنار اعلام آمار صنعتی چین و همچنین سقوط قیمت نفت موجب واکنش متفاوت بازارهای بورس در آسیا شده است.
بدین ترتیب بورس نیکی ژاپن ۰,۲۱ درصد رشد کرد؛ در حالیکه کاسپی کره جنوبی ۰.۲ درصد افت را نشان می دهد. اس اند پی استرالیا نیز ۱.۰۷ درصد رشد کرد ولی هانگ سنگ هنگ کنگ ۰.۲۹ درصد افت کرد. در همین راستا شانگهای کامپوزیت و شنزن کامپوزیت چین نیز به ترتیب ۰.۵۸ و ۰.۰۵ درصد افت کردند.
آمار صنعتی چین نشان می دهد خروجی کارخانجات این کشور و همچنین خرده فروشی ها در ماه مه بر طبق انتظارات افزایش یافته است اما سرمایه گذاری در دومین اقتصاد بزرگ جهان مطابق با انتظارات پیش نرفته است.
قیمت نیز در روز چهارشنبه کاهش یافت به طوریکه نفت خام برنت با ۰,۸۲ درصد کاهش بشکه ای ۴۸.۳۲ دلار معامه شد و نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۹۹ درد کاهش به بشکه ای ۴۶ دلار رسید.
همچنین ارزش دلار در مقابل سبد شش ارز معتبر دنیا کاهش یافت و به رقم ۹۶,۹۶۱ رسید.
به نوشته ایبِنا ،از این رو قیمت جهانی طلا با ۰,۳ درصد افزایش به یک هزار و ۲۶۹ دلار و ۴۵ سنت در هر اونس رسید. طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش قیمت یک هزار و ۲۷۱ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس معامله شد.
گفته می‌شود افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب تقویت دلار و افزایش قیمت کالاهایی که به دلار قیمت گذاری می شوند برای دارندگان ارزهای دیگر خواهد شد.

*رشد شاخص بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته
در بازار ایران هم شاخص بورس و اوراق بهادار در بیست و چهارمین روز از خرداد ماه سال ۹۶، با رشد ۳۸ واحدی به پله ۷۹ هزار و ۴۶۵ واحدی رسید.
در معاملات امروز تعداد 801 هزار و 891 سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیارد و 314 میلیون و 176 هزار ریال در بیش از 38 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
بر این اساس شاخص قیمت (هم‌وزن) 65 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) 85 واحد، شاخص بازار دوم 109 واحد، شاخص آزاد شناور 159 واحد، شاخص بازار اول 22 واحد و شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 13 واحد رشد را تجربه کردند.
 نمادهای پر بیننده معاملات امروز آسان پرداخت پرشین، پارس خودرو، پلی اکریل، زامیاد، سرمایه‌گذاری سایپا، بانک ملت و پالایش نفت بندرعباس بوده است.
 شاخص بازار فرا‌بورس با رشد بیش از 6 واحدی به پله 902 واحدی رسید.
همچنین در بازار فرا‌بورس تعداد 186 هزار و 155 سهم اوراق بهادار به ارزش 559 میلیون و 553 هزار ریال در بیش از 24 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
به نوشته صبحانه،در معاملات بازار فرابورس سرمایه گذاری میراث فرهنگی تنها نماد منفی و نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان، صنایع فولاد آلیاژی یزد، پالایش نفت لاوان،عمران و توسعه شاهد، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و صنایع بهداشتی ساینا با روند مثبت به کار خود پایان دادند.


نام:
ایمیل:
* نظر: