کد خبر: ۴۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
زمان برگزاری بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی، با عنوان «ثبات مالی، بستر رشد اقتصادی پایدار» به دهم و یازدهم تیرماه تغییر یافت.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، محورها و اهداف شامل نقش بانک مرکزی در حفظ ثبات مالی، ساختار نهادی و عملیاتی بازار سرمایه و بدهی و ثبات مالی، مدیریت تنگنای اعتباری و عوامل و راهکارها به همراه نقش ثبات مالی در حفظ تورم پایین برای رشد اقتصادی پایدار برخی از محورهای این همایش است. آثار عدم تعادل بودجه و عملیات شبه مالی دولت بر ثبات مالی یکی دیگر از محورهای همایش مذکور است که در آن در سه حوزه آثار عدم تعادل بودجه و عملیات شبه مالی دولت بر ترازنامه بانک‌ها و بانک مرکزی، آثار عدم تعادل بودجه دولت بر تعادل بازار بدهی، راهکارهای رفع آثار نامطلوب بودجه دولت بر ثبات مالی مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.
هم‌چنین عوامل موثر بر همگرایی و واگرایی نرخ‌ها در بازارهای مالی، راهکارهای ایجاد همگرایی میان نرخ‌ها در بازارهای مالی، رقابت قیمتی کنترل نشده (جنگ قیمتی) و تاثیر آن بر ریسک بانکی از جمله مباحثی است که در محور ساماندهی نرخ‌ها در بازارهای مالی (بازار سپرده، بازار بین بانکی و بازار بدهی) مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 سازوکار مطلوب مدیریت نوسانات نرخ ارز برای حفظ ثبات مالی و رشد اقتصادی و سلامت بانکی نیز دو محور اصلی دیگر همایش هستند. در محور اول سعی شده تا تمام موضوعات مربوط به نوسانات ارزی مانند اثرات نوسانات ارزی بر ثبات مالی، اثرات نوسانات ارزی بر ثبات مالی، اثرات ترازنامه‌ای نوسانات ارزی بر ثبات اقتصادی، نقش ارتباطات بین‌المللی نظام بانکی در مدیریت بازار ارز، سازوکار مدیریت نوسانات نرخ ارز به همراه تک نرخی کردن ارز مورد ارزیابی قرار بگیرد.
در محور سلامت بانکی نیز ارتقای نظام نظارت بر بانک‌ها، اجرای کامل استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در صنعت بانکداری ایران، برقراری تعادل در جریان نقدی و کیفیت سود در بانک‌ها، برقراری تعادل در ساختار درآمد- هزینه بانک‌ها، مطالبات غیرجاری، دارایی‌های منجمد و راهکارهای اصلاح ترازنامه بانک‌ها، بنگاه‌داری بانک‌ها، بازسازی و گزیر در نهادهای مالی و مطالبات غیرجاری مانند دارایی‌های منجمد، بدهی‌های دولت به نظام بانکی، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و کفایت سرمایه بانک‌ها بررسی می‌شود.
این همایش در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: