کد خبر: ۴۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ادعا کرد:
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: یک سری سرنخ‌هایی از واردات دارو داشتیم که دارو را به یکی - دو کشور دیگر منتقل می‌کردند تا بتوانند دارو را با نام آن‌ کشورها به ایران وارد کنند، در میان آنها نام صهیونیست‌ها نیز وجود داشت.
سرنخ داروهای اسرائیلی در ناصر خسرو
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: یک سری سرنخ‌هایی از واردات دارو داشتیم که متوجه شدیم برای واردات دارو از مکان‌هایی که ما مخالف واردات از آنها بودیم، دارو را به یکی - دو کشور دیگر منتقل می‌کردند تا بتوانند دارو را با نام آن‌ کشورها به ایران وارد کنند، در میان آنها نام صهیونیست‌ها نیز وجود داشت.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با میزان درباره واردات داروی اسرائیلی به کشور بیان کرد: ورود هر کالایی از رژیم صهیونیستی به ایران ممنوع است مگر اینکه دور بزنند و برای واردات دارو از این رژیم بخواهند آن را اول به یک کشور دیگر منتقل کرده و به نام آن کشور  وارد ایران کنند.
وی افزود: متاسفانه طرح تحقیق و تفحصی که برای حوزه غذا و دارو نوشته بودم از سوی کمیسیون بهداشت و درمان رد شد .
نماینده ارومیه در مجلس عنوان کرد: یک سری سرنخ‌هایی از واردات دارو داشتیم که متوجه شدیم برای واردات دارو از جاهایی که ما مخالف واردات از آنهابودیم، دارو را به یکی - دو کشور دیگر منتقل می‌کردند تا بتوانند دارو را با نام آن‌ کشورها به ایران وارد کنند، در میان آنها نام صهیونیست‌ها نیز وجود داشت.
 قاضی‌پور یادآور شد: برخی از کشورهایی مانند هند، آرژانتین و اسلونی و برخی کشورهایی که در رابطه با دارو کیفیت پایینی داشتند و در تولید دارو از استاندارد جهانی عقب‌تر بودند دارو وارد کشور می‌کردند.
 عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره سرنوشت داروهای وارداتی از اسرائیل گفت: سرنخ این موضوع را باید از خیابان ناصرخسرو پیگیری کنید اما چنین باندهایی شبکه‌های قوی دارند که رانت و اطلاعاتی دولتی هم در این موارد به آنها کمک رسانی می کنند.
حدود یک سال قبل چند محموله خرما در منطقه آزاد تجاری شهرستان ماکو توقیف شد که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این محموله محصول رژیم غاصب صهیونیستی است. از آنجایی که هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است در این زمینه پرونده قضایی تشکیل و بررسی موضوع در دستور کار دادسرای مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.   چند روز گذشته این خرماها به دستور مقامات قضایی امحا شدند. توکل حیدری رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی درباره امحای این خرماها به میزان گفت: بازپرس پرونده ابعاد مختلف ورود این خرماها را که از مجاری رسمی وارد کشور شده بود بررسی و دستور امحای آن‌ها را صادر کرد و نهایتا این حکم روز(24 خرداد) اجرا شد


نام:
ایمیل:
* نظر: