کد خبر: ۴۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
بازتاب گسترده حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست ها در رسانه های دنیا
تجارت آنلاین: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه های تروریست ها در سوریه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.
بازتاب گسترده حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست ها در سوریه در رسانه های جهان
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه های تروریست ها در سوریه از وحشت تروریست ها خبر داد. خبر بامدادی الجزیره، در پاسخ به سئوالی درباره تلفات حمله موشکی به دیرالزور گفت: « بر اساس اطلاعات اولیه از منابع محلی در حومه شرقی دیرالزور، که محل اصابت موشک هاست، موشک ها در دو نقطه از منطقه موسوم به بادیه الشطیحات اصابت کرده اند؛ این منطقه در اطراف یکی از میادین نفتی یعنی میدان نفتی  تِنِک که در کنترل سازمان دولت اسلامی( داعش) قرار دارد، فرود آمده اند. البته تا الان درباره حجم خسارات اطلاعاتی صادر نشده است  ضمن اینکه عناصر مستقر در این منطقه نیز اجازه نمی دهند خبرنگاران به منطقه اصابت موشک ها نزدیک شوند. منطقه دوم نیز شهر المیادین یعنی یکی از شهرهای بزرگی است که سازمان دولت اسلامی( داعش) در دیرالزور بر آن تسلط دارد، منابعی خبر دادند چهار موشک در اطراف شهر به ویژه در ساحل نهر فرات و گذرگاه آبی شهر، فرود آمده است اما هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات مادی و جانی وجود ندارد. با این حال  منابع محلی از رعب و وحشت و تلاش ها برای خروج از شهر المیادین خبر داده اند. تلاش برای فرار از این شهر نیز با هدف رسیدن به مناطق دیگری در بادیه سوریه( صحرای سوریه) است.»
 
الاخباریه سوریه: خسارت سنکین داعش در حمله موشکی ایران
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد: حمله موشکی نیروهای ایرانی به مواضع گروههای تروریستی در دیرالزور سوریه، خسارات قابل توجهی را بر گروه تروریستی داعش وارد کرده است.  تعداد قابل توجهی از تروریست ها در حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش در سوریه به هلاکت رسیدند.
 
المنار: در حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها تعداد قابل توجهی به هلاکت رسیدند
بر اساس گزارش های رسیده در حمله موشکی انجام شده، تعداد قابل توجهی از تروریست ها به هلاکت رسیدند و بخشی از تجهیزات و تسلیحات آنان نابود شد.
فرانس پرس: ایران از حمله موشکی به پایگاه‌های تروریست ها در سوریه خبر داد
خبرگزاری فرانس پرس در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست ها نوشت: نیروی زبده نظام ایران روز یکشنبه اعلام کرد چندین موشک را از غرب این کشور  به «پایگاه های تروریست ها» در منطقه دیر الزور در سوریه شلیک کرده است.
بخش عمده دیر الزور تحت کنترل گروه تکفیری صهیونیستی داعش است.
رسانه های ایرانی گزارش دادند این نخستین حمله موشکی ایران به خارج از مرزهای این کشور بعد از 30 سال و جنگ ایران و عراق ( 88 - 1980 ) است.
پایگاه اینترنتی آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران گزارش داد وی چند ساعت قبل در جمع خانواده های « شهدا » به ویژه افرادی که در سوریه و عراق کشته شدند وعده داد ایران «به دشمنان خود سیلی خواهد زد». 
ایران از دولت های عراق و سوریه در مبارزه با گروه های شورشی و تکفیری به ویژه داعش حمایت می کند.
نخستین بار است که ایران از خاک خود مواضع داعش در سوریه را هدف حمله موشکی قرار می دهد
.در بیانیه سپاه آمده است: «در این عملیات چند موشک میان برد از استان های کرمانشاه و کردستان شلیک شد. شمار زیادی تروریست کشته شدند و تجهیزات و سلاح های آنها منهدم شد».
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد در این حمله « مرکز فرماندهی و سازماندهی تروریست ها در دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار گرفت».طبق گزارش رسانه های ایرانی، این موشک ها فاصله 650 کیلومتری را با عبور از آسمان عراق طی و به اهداف خود در دیرالزور اصابت کردند. تلویزیون ایران تصاویر مربوط به این شلیک موشکی را منتشر کرد.
سپاه پاسداران بعد از دو حمله ای که در تهران روی داد اعلام کرده بود انتقام «خون های ریخته شده افراد بی گناه» را خواهد گرفت.
سپاه در بیانیه خود به « تروریست ها و حامیان آنها در منطقه و خارج از منطقه » هشدار داد: «در صورت تکرار این حملات شیطانی علیه مردم ایران آنها باید منتظر خشم انقلابی و شعله های انتقام باشند».
مقامات ایرانی عربستان سعودی و آمریکا را به حمایت از گروه های تکفیری ضد ایرانی متهم می کنند.ایران در سال های اخیر برنامه بالستیک خود را با انوع موشک ها از جمله موشک های با برد 2000 کیلومتر گسترش داده است.
مجلس سنا آمریکا روز پنجشنبه با اکثریت مطلق آرا طرحی را برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران به اتهام « حمایت از اعمال تروریستی بین المللی » و برنامه موشک بالستیک خود تصویب کرد.
ایران روز جمعه این طرح را محکوم و آن را « کاملا غیر قانونی و نامشروع »‌ توصیف کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود ( سپاه نیوز ) اعلام کرد این حمله را « به تلافی » حملات هفتم ژوئن به پارلمان و مرقد امام خمینی در تهران انجام داده است.
 
آسوشیتدپرس: سپاه پاسداران ایران از حمله موشکی به شرق سوریه خبر داد
خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری از تهران نوشت: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد چندین حمله موشکی را به شرق سوریه و در تلافی حملات داعش در تهران، انجام داده است.در پایگاه اینترنتی سپاه پاسداران و همچنین خبرگزاری های نیمه دولتی ایران در این باره آمده است این حملات روز یکشنبه به دیر الزور سوریه انجام شد. در پایگاه اینترنتی سپاه پاسداران آمده است این نیروها اقدام به شلیک موشک های سطح به سطح با برد متوسط کردند و این منطقه را هدف قرار دادند.
بازتاب حمله موشکی ایران به پایگاه‌های تروریست ها در سوریه
در این خبرها به جزئیات بیشتری درباره این حملات اشاره نشده است، به غیر از آنکه موشک ها از ایران شلیک شده اند. وقوع چنین حملاتی در جریان جنگ های داخلی سوریه اقدامی کم سابقه شمرده می شود. ایران در جنگ های داخلی سوریه از بشار اسد رئیس جمهور این کشور حمایت می کند.ایران در تلافی حملات تروریستی تهران پایگاه های تروریستی در دیرالزور سوریه را هدف قرار داد.
راشا تودی:  ایران در تلافی حملات تروریستی تهران پایگاه های تروریستی در سوریه را هدف قرار داد
شبکه راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تلافی حملات تروریستی تهران، با موشک های میان برد خود مواضع تروریست ها در استان دیروالزور سوریه را هدف قرار داد.
بنا بر گزارش ها، سپاه پاسداران ایران اعلام کرده شلیک این موشک های زمین به زمین از استان های غربی کرمانشاه و کردستان صورت گرفته است. در اثر این حمله موشکی تعداد زیادی از تروریست ها کشته و خسارت مادی قابل توجه ای به مواضع تروریست ها وارد شده است.
سی ان ان: حمله موشکی ایران به سوریه نشان دهنده افزایش نقش ایران در تحولات سوریه است
خبرنگار سی ان ان در تهران گزارش داد: حمله موشکی ایران به سوریه نشان دهنده افزایش نقش ایران در تحولات سوریه است.
امیر دفتری خبرنگار سی ان ان در تهران در پاسخ به این سوال گوینده که پرسید:این یک حمله فوق العاده بوده است. ایران پس از چندین دهه حملات موشکی انجام داده است. نظر شما در این رابطه چیست،گفت: این به منزله افزایش نقش ایران در سوریه است. این حمله یک حمله نادر بوده است. چرا این حمله انجام شده است؟ ایران هرگز این حقیقت را پنهان نکرده است که از بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت می کند. تاکنون ایران با مشاوره های نظامی و اعزام نیروهای داوطلب و منابع مالی از بشار اسد حمایت می کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده است که موشک های زمین به زمین  از پایگاههایش در غرب ایران به شرق سوریه شلیک کرده است. نیروهای ایرانی اعلام کرده اند که در این حمله شمار زیادی از تروریست ها در این حمله کشته شده اند و آنها پایگاههای تروریست ها در نزدیکی شهر دیروالزور را هدف قرار داده اند. ما هم اکنون نمی توانیم این موضوع را تایید کنیم.اطلاعاتی در این رابطه هم اکنون دراختیار ما نیست.
اطلاعاتی درباره خسارات و تلفات این حمله در اختیار ما نیست.اما این حمله نشان دهنده افزایش نقش ایران در سوریه است.پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه تکفیری صهیونیستی داعش را بازتاب داد.حملات موشکی که روز یکشنبه روی داد، اولین حملات گزارش شده از خاک ایران به خاک سوریه از زمان شروع جنگ داخلی این کشور از دو هزار یازده به این سوست.
در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است «در این عملیات، چندین موشک زمین به زمین میان برد از پایگاه های سپاه در استان کرمانشاه نیروهای تکفیری در دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار گرفته است.»سپاه از اصطلاح تکفیری برای توصیف داعش استفاده می کند. ایران در مبارزه دولت اسد علیه نیروهای ضد دولتی و داعش که مرکز آن در رقه است، حامی دولت سوریه بود.
 
الجزیره انگلیسی: ایران با موشک های زمین به زمین داعش را در سوریه هدف قرار داد
حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر ترویست های تکفیری صهیونیستی در شبکه تلوزیونی الجزیره انلگیسی بازتاب یافت.این شبکه اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران موشک های زمین به زمین را از غرب ایران به سوریه شلیک کرد.سپاه پاسداران در بیانیه ای اعلام کرد «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد.»گزارش مستقیم العالم از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در دیرالزور سوریهشبکه تلویزیونی العالم در گزارشی از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها در دیرالزور سوریه اعلام کرد، این حمله موشکی بر اساس اطلاعاتی دقیق از مواضع تروریست ها انجام شده است.
حسین مرتضی مدیر دفتر العالم در سوریه در گزارشی مستقیم با بیان این مطلب افزود، به نظر می رسد این اولین باری است که نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران چنین موشکی را علیه قرارگاههای تروریستی در دیرالزور استفاده می کند. چند موشکی که شلیک شد به برخی از قرارگاههای تروریست ها اصابت کرده است. بر اساس اخبار رسیده این حمله موشکی بر اساس اطلاعات دقیقی انجام شده است که گروههای تجسس موجود در منطقه ارسال کرده اند. در این اطلاعات آمده است، تعداد زیادی از عناصر داعش در یکی از قرارگاههای این گروه حضور دارند و به نظر می رسد داعش نشستی را در این قرارگاه برگزار کرده است. سپاه پاسداران نیز پس از تعیین هدف، از هواپیماهای تجسسی بهره برد و با ارسال تصاویر هوایی به اتاق عملیات مشترک و فرماندهی سپاه پاسداران و همچنین تعیین ساعت صفر، موشک ها را شلیک کرده است. بر اساس اطلاعات رسیده قرارگاههای هدف در این حمله موشکی به طور کامل ویران شده اند.»
حسین مرتضی درباره واکنش ها به این حمله موشکی گفت:« تا الان واکنش خاصی وجود نداشت اما واکنش منابع رسمی و حتی واکنش مردمی در سوریه در قبال هر نوع عملیاتی که منجر به محدودیت بیشتر داعش شود استقبال از آن عملیات است. به ویژه اینکه این عملیات هم زمان با تحولات دیگری در سوریه انجام شده است که به هم رسیدن نیروهای سوری و عراقی در مرز مشترک دو کشور یکی از همین تحولات به شمار می آید. نکته بسیاری مهم دیگری که باید بدان اشاره کنم این است که ضد هوایی و حتی موشک های آمریکایی یک فروند هواپیمای ارتش سوریه را هدف قرار داده اند. تفاوت اقدام آمریکا با اقدام سپاه در این است که سپاه پاسداران مراکز تجمع داعش را هدف قرار داده و در واقع با تروریسم مبارزه کرده است اما آمریکا هواپیمایی را هدف قرار داده است که در نزدیکی رقه در حال انجام ماموریت علیه داعش بود.
این اقدام آمریکا دلیل دیگری از روابط میان این کشور و داعش است. آمریکا تلاش می کند هر نوع عملیات برای ریشه کن کردن تروریسم در سوریه را ناکام بگذارد به همین منظور یکی از اهداف این کشور در چند روز اخیر چالش در مسیر آن دسته از نیروهای سوری بود که در حال پیشروی به سمت مرز مشترک با عراق بودند و حال نیز هواپیمای نظامی سوریه را هنگام ماموریت این هواپیما برای هدف قرار دادن مواضع داعش هدف قرار داده است. در هر حال شرایط در سوریه به شیوه ای در حال پیشرفت است که به نظر می رسد با همه کارشکنی ها، پیشروی نیروهای سوری و هم پیمانانشان به سمت بوکمال در دیرالزور ادامه خواهد داشت و در چند روز آینده شاهد تمرکز عملیات ضد تروریستی در این منطقه خواهیم بود و به نوعی عملیات سپاه با موشک های رهیاب، جهت هراساندن تروریست های داعش بوده است.»
نیویورک پست:ایران به تلافی حملات تهران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد
 
پایگاه اینترنتی نشریه نیویورک پست نوشت: ایران به تلافی حملات تهران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد.
هاآرتص:ایران با موشک هایی با برد هشتصد کیلومتر خاک سوریه را هدف قرار داد
پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ایران با موشک هایی با برد هشتصد کیلومتر خاک سوریه را هدف قرار داد.موشک های ایران پس از عبور از خاک عراق خاک سوریه را هدف قرار دادند.
معاریو:سپاه پاسداران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد
پایگاه اینترنتی نشریه معاریو رژیم صهیونیستی نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مواضع داعش در منطقه دیر الزور در شرق سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار داد.
 
جروزالم پست:ایران با موشک شرق سوریه را هدف قرار داد
پایگاه اینترنتی نشریه جروزالم پست نوشت: ایران با موشک مواضع گروههای شبه نظامی در شرق سوریه را هدف قرار داد.ایران چندین فروند موشک میان برد را از خاک خود به مواضع گروههای شبه نظامی که معتقد است که مسئوول حمله اخیر در تهران هستند به منطقه دیرالزور در شرق سوریه شلیک کرد.
 
خبرگزاری اتریش:ایران مواضع داعش در سوریه را بمباران کرد
خبرگزاری اتریش (آپا) به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست های داعش پرداخت و نوشت که سپاه پاسداران ایران یکشنبه شب با موشک های خود به مواضع تروریست های داعش در سوریه حمله کرد. همچنین دیگر رسانه های اتریش از جمله روزنامه استاندارد نیز به درج خبر حمله موشکی ایران به مواضع تروریست های داعش در سوریه پرداختند.
اسرائیل نشنال نیوز: ایران از موشک های شهاب سه میان برد در حمله به سوریه استفاده کردپایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی اسرائیل نشنال نیوز نوشت: ایران از موشک های شهاب سه میان برد در حمله به مواضع داعش در سوریه استفاده کرد.کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی: سپاه پاسداران ایران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد
 
فیگارو: ایران برای نخستین بار از خاک خود، داعش را در سوریه هدف قرار داد
روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: ایران برای نخستین بار از خاک خود و با موشک مواضع داعش را در خاک سوریه هدف قرار داد.
پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو نوشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه مواضع داعش را در دیرالزور با چندین فروند موشک هدف قرار داد. منطقه دیرالزور عمدتا در اختیار گروه تروریستی داعش است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است این حمله موشکی را در تلافی حمله تروریستی داعش در تهران انجام داده است. ایران در عراق و سوریه در کنار دولت های این کشورها در مبارزه با گروههای شورشی قرار گرفته است اما این نخستین بار است که ایران از خاک خود مواضع گروه داعش را هدف قرار می دهد. این موشک های میان برد از استانهای غربی کشور یعنی کرمانشاه و کردستان شلیک شدند.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در این حمله موشکی شماری زیادی از تروریست ها کشته شدند و تسلیحات و تجهیزات نظامی آنها نابود شد.سپاه اعلام کرد هدف این حمله پایگاه فرماندهی و محل تجمع تروریست ها در دیرالزور در شرق سوریه بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وعده داده بود انتقام حملات تروریستی داعش در تهران را خواهد گرفت.
 
موشکباران مواضع گروه تروریستی داعش در دیرالزور سوریه، خبر اول روسیه شد
حمله موشکی به مقرّ فرماندهی، مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری داعش در دیرالزور سوریه در رسانه های روسی و همچنین فضای مجازی بازتاب آنی یافت و در صدر اخبار قرار گرفت. به فاصله کوتاهی پس از انتشار خبر حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه علیه داعش از استان کرمانشاه، 39 مطلب در دهها رسانه روسی بازتاب یافت و همچنین با پیگیری و توجه کاربران در روسیه و کشورهای روس زبان، اخبار این عملیات در موتور ملی جست وجوی روسی یاندکس (چندزبانه) در صدر قرار گرفت.
شبکه ها و خبرگزاری های روسی اعلام کردند: ایران با حمله موشکی به مقر داعش در دیرالزور سوریه، انتقام حمله اخیر تروریست ها به تهران را گرفت.
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش فوری خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه و مقر تروریست ها در سوریه حمله موشکی کرد. رسانه روسی افزود: ایران در این موشکباران به عنوان پاسخ به حمله تروریستی تهران، از موشک های بالستیکی میان برد استفاده کرد که به مراکز تروریست ها در شرق سوریه اصابت کرد.خبرگزاری ایتارتاس درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مراکز تروریست ها در دیرالزور نوشت: نظامیان ایرانی به پایگاههای تروریست ها در شرق سوریه حمله موشکی کردند.
در گزارش رسانه روسی آمده است: در این عملیات مراکز تجمع تروریست ها در حومه شهر دیرالزور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف قرار گرفت.
شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز در بخش های خبری خود گفت: ایران به پایگاهها و مراکز تروریست ها در دیرالزور سوریه حمله موشکی کرد.
راشاتودی یادآوری کرد: گروهی از تروریست ها در ساختمان مجلس ایران تیراندازی کرده و حمله ای را نیز به آرامگاه رهبر فقید ایران انجام دادند که داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفت.حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز و پایگاههای تروریست ها در دیرالزور سوریه همچنین در شبکه های تلویزیونی روسی میر، زویوزدا، رن.تی.وی لایف نیوز، خبرگزاری اخبار فدرال روسیه، ریانووستی و همچنین بسیاری از پایگاههای اطلاع رسانی و خبری پرمخاطب بازتاب داشت.
 
رویترز: این موشک ها مراکز تجمع تروریست ها و مرکز ساخت خودروی بمب گذاری شده را هدف قرار داده اند.  
خبرگزاری رویترز نوشت، ایران روز یکشنبه با شلیک موشک به شرق سوریه، پایگاه های گروه های شبه نظامی در آن منطقه را به تلافی حملات تهران هدف قرار داد.در ادامه این گزارش آمده است، سپاه پاسداران با موشک های میان برد زمین به زمین خود از غرب ایران منطقه دیر الزوردر شرق سوریه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن «تعداد زیادی» از تروریست ها و از بین بردن تجهیزات و سلاح های آنها شده است.این موشک ها دفتر مرکزی و مراکز تجمع تروریست های تکفیری و مرکز ساخت خودروی بمب گذاری شده را هدف قرار داده اند.
 
 گلوبال نیوز: ایران به تلافی حملات داعش مواضع این گروه در سوریه را هدف قرار داد
پایگاه اینترنتی گلوبال نیوز نوشت: ایران به تلافی حملات داعش به مجلس خود مواضع این گروه را در شرق سوریه هدف حملات موشکی خود قرار داد.
تلویزیون رژیم صهیونیستی: حمله موشکی ایران به سوریه پیامی به دشمنانش در منطقه استپایگاه اینترنتی کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت:  حمله موشکی ایران به مواضع داعش در شرق سوریه پیامی به دشمنانش در منطقه از جمله عربستان سعودی و اسرائیل و همچنین به آمریکا است. 
 
روزنامه پرتیراژ چین: ایران به تلافی حمله تروریستی تهران با موشک دیر الزور را هدف قرار داد
 روزنامه پیپلز دیلی بزرگترین گروه مطبوعاتی در چین در توئیت خود نوشت: ایران به تلافی حمله تروریستی تهران با موشک های بالستیک میان برد خود دیر الزور سوریه را هدف قرار داد.العربیه نت: داعش دیرالزور را به پایتخت خود تبدیل و بسیاری از فرماندهانش را به این استان منتقل کرده است.
پایگاه اینترنتی العربیه نت به نقل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد، نیروی موشکی سپاه از پایگاه های موشکی خود در استان های کرمانشاه و کردستان مواضع داعش را در استان دیرالزور سوریه هدف قرار داد.
بر اساس اخباری که در رسانه های  ایرانی منتشر شد این حمله انتقام حملات اخیر به پارلمان و آرامگاه(آیت الله) خمینی خوانده شده است.
در این حمله موشک های میان برد از غرب و شمال غرب ایران به اهدافی در دیرالزور شلیک شده است.این اولین باری است که سپاه پاسداران با موشک های میان برد به اهدافی در خارج از خاک ایران حمله می کند.خبرگزاری تسنیم  وابسته به سپاه پاسداران درباره دلیل انتخاب استان دیرالزور سوریه به عنوان هدف حملات موشکی نوشت، داعش پس از آنکه موصل در عراق و الباب در سوریه را از دست داد و پس از آنکه شهر الرقه سوریه نیز محاصره شد، استان دیرالزور را به پایتخت خود تبدیل و بسیاری از فرماندهانش را به این استان منتقل کرده است.
ایلاف: تهران از حمله موشکی به مواضع تروریست ها در سوریه خبر داد
پایگاه اینترنتی ایلاف از پایگاههای نزدیک به عربستان اعلام کرد، تهران از حمله موشکی به مناطقی که پایگاههای تروریست ها در دیرالزور سوریه، منطقه تحت تسلط داعش، خوانده است، خبر داد.
سپاه پاسداران پس از حملات هفتم ژوئن در تهران از واکنش به این حملات خبر داده بود.المیادین: سپاه پاسداران ایران از حمله موشکی به مواضع داعش در دیرالزور خبر دادشبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد، سپاه پاسداران انقلاب ایران از حمله موشکی به مواضع داعش در دیرالزور سوریه خبر داد.این شبکه تلویزیونی افزود، سپاه پاسداران با صدور بیانیه ای تاکید کرد، موشک های زمین به زمین از پایگاههای موشکی نیروی هوا- فضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان در غرب ایران شلیک شده است. در این بیانیه  تاکید شد، در این حمله قرارگاه فرماندهی، مرکز تجمع و پشتیبانی و بخش آماده سازی خودروهای انفجاری تروریست ها در شرق سوریه هدف قرار گرفته است.بر اساس این بیانیه، هدف از حمله موشکی به مواضع تروریست ها در سوریه مجازات عوامل حمله اخیر در تهران بوده است.الجزیره: سپاه پاسداران از حمله موشکی به مواضع تروریست ها در دیرالزورخبر داد
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد، سپاه پاسداران ایران از حمله موشکی به قرارگاه آنانی که تروریست و تکفیری در دیرالزور خوانده است، خبر داد.
سپاه پاسداران ایران این حمله را انتقام قربانیان حمله به پارلمان و ضریح (امام) خمینی در تهران خواند که داعش مسئولیت آن حملات را پذیرفته بود. این نهاد ایرانی در بیانیه ای تصریح کرد، در این حمله موشکی دهها عضو سازمان دولت(داعش) و دیگر تروریست ها کشته شدند. این بیانیه همچنین می افزاید، هرگونه اقدام علیه امنیت ایران، موجب می شود تا فراخوانان و حامیان تروریسم در منطقه دیگر امنیتی نداشته باشند و با واکنش مناسب ایران مواجه شوند.
شین هوا: هدف حمله مجازات تروریست های تکفیری
خبرگزاری شین‌هوا از تهران گزارش داد: روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای اعلام کرد هدف از این حمله موشکی مجازات «‌تروریست های تکفیری»‌ برای دو حمله‌ اخیرشان در تهران بود.بر اساس گزارش ها، تعداد زیادی از تروریست ها در این حملات کشته شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات در این حمله منهدم شده است.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وعده داد به هر گونه حمله تروریستی علیه جمهوری اسلامی قاطعانه پاسخ دهد.
یدیعوت آحارانوت: ایران حمله موشکی نادری را انجام داده است
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یدیعوت آحارانوت، از روزنامه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران عملیات موشکی کم سابقه ای را انجام داده است.
 
المیادین: قاسم سلیمانی داعش را به سرنوشتی دردناک تهدید کرد
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد، پس از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب به مواضع داعش در دیرالزور، قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه، داعش را به سرنوشتی دردناک تهدید کرد.
 
نیویورک تایمز:حمله موشکی ایران نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است
روزنامه نیویرک تایمز در مطلبی تحت عنوان ایران با شلیک موشک «تروریست ها» در سوریه را تنبیه کرد، نوشت: حمله موشکی ایران بیانگر افزایش نقش این کشور در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است.
در ادامه مطلب نیویرک تایمز آمده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چند فروند موشک میان برد خود با هدف مجازات «تروریست»هایی که مرتکب حمله های هفته گذشته در تهران شده بودند شرق سوریه را هدف قرار داد. این حمله موشکی بیانگر افزایش نقش ایران در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است. همچنین این حمله پیامی به دشمنان ایران در منطقه، از جمله اسرائیل و عربستان سعودی و همچنین آمریکا دارد که پایگاه های نظامی متعدد در خاورمیانه دارد.نیویرک تایمز می افزاید: ایران پیش از این هرگز موشکی را در سوریه شلیک نکرده و تنها تاکنون آمریکا و اسرائیل در سوریه مبادرت به حمله موشکی کرده اند.
بازتاب حمله موشکی سپاه در رسانه های اوکراینی
حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریستهای داعش درسوریه بازتاب وسیعی در رسانه های اوکراینی داشت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کی یف، خبرگزاری رسمی اوکراین اونیان نوشت در حمله موشکی ایران به مقر تروریستها در سوریه تعداد زیادی تروریست کشته و تجهیزات و سلاح های نظامی آنها نابود شد. این خبرگزاری با اشاره به سخنان هفته گذشته مقام معظم رهبری نوشت: عملیات تروریستی  داعشی ها بی پاسخ نماند.سایتهای مهم خبری اوکراینی از جمله (کروسپوندنت)، (یو ان ان ) و (وان نیوز) با انتشار عکسهایی از لحظه شلیک موشک ها از این حمله به عنوان پاسخ کوبنده و تلافی جویانه ایران به عملیات تروریستی نیروهای داعش نام بردند.­
بازتاب خبری گسترده در سوریه
حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع داعش در دیرالزور بازتاب خبری گسترده ای در سوریه داشت. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از تدمر فضای مجازی و رسانه های وابسته به تمام گروههای تروریستی تکفیری در سوریه خبر این حمله موشکی را منتشر کردند.سکوت معنا دار آمریکا و اسرائیل در این باره هم قایل توجه است. با این حال پیش بینی می شود صهیونیست ها در این باره اظهار نظر کنند.رادیو بین المللی فرانسه: ایران از خاک خود مواضع داعش را هدف قرار داد
 
رادیو بین المللی فرانسه اعلام کرد ایران با حمله موشکی، مواضع داعش را در خاک سوریه  هدف قرار داد.
پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد با شلیک چندین فروند موشک، مواضع «تروریست های داعش» در دیر الزور در شرق سوریه را هدف قرار داده است. گزارشگر این رادیو در تهران می گوید: «برای نخستین بار است که ایران از خاک خود مواضع داعش را در خاک سوریه هدف قرار می دهد.»
 
روزنامه الشروق مصر: ایران حمله موشکی را هشدار به تروریست ها و حامیانشان دانست
پایگاه اینترنتی روزنامه الشروق مصر اعلام کرد: ایران این حمله را هشداری  به تروریست ها و حامیانشان دانست تا بار دیگر برای انجام حملات مشابه با حملات اخیر تهران اقدام نکنند. موشک های میان برد ایران از پایگاهای موشکی در غرب این کشور شلیک شده اند.
 
الیوم السابع مصر: سپاه پاسداران با موشک گروههای تندرو در سوریه را هدف قرار داد
پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع در مصر اعلام کرد، نیروهای سپاه پاسداران ایران با شلیک موشک، گروههای تندرو در شرق سوریه را هدف قرار دادند. ایران این نیروها را مسئول حملات اخیر در تهران می داند.
 
اخبار الخلیج: سپاه پاسداران با موشک های بالستیک دیرالزور سوریه را هدف قرار داد
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الخلیج امارات، سپاه پاسداران با استفاده از موشک های بالستیک از داخل ایران، دیرالزور سوریه را هدف قرار داد.سپاه پاسداران با صدور بیانیه ای اعلام کرد، در این حمله چندین موشک به مواضع داعش در دیرالزور سوریه شلیک شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: