کد خبر: ۴۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
از مرگ ده ها نفر در آتش سوزی پرتغال تا رابطه شکرآب چین و آمریکا
تجارت آنلاین: پیروزی حزب ماکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه، مرگ ده ها نفر در آتش سوزی جنگل پرتغال، تردید درباره رابطه چین و آمریکا و بانک های هنگ کنگ دربرابر طوفان املاک از جمله تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان هستند.
*پیروزی حزب ماکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه – فایننشال تایمز
رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون توانست با پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی آغاز قدرتمندی را داشته باشد. انتظار می رود این پیروزی باعث پیشبرد برنامه اصلاحات اقتصادی ماکرون شود. بر اساس نتایج شمارش آرای دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب امانوئل ماكرون موفق به کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان شدند.نتایج اولیه نشان می دهد که جنبش سیاسی  موسوم به «جمهوری به پیش» ٣٥٥ كرسى از ٥٧٧ كرسى پارلمان آينده را از آن خود کرده است. میزان مشارکت در این مرحله همانطور که نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرده بود نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش چشم‌گیری داشته است.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*مرگ ده ها نفر در آتش سوزی جنگل پرتغال – وال استریت ژورنال
بر اساس آمار جدید ارائه شده توسط وزارت کشور پرتغال، تاکنون 62 نفر در حادثه آتش سوزی جنگلی در مرکز پرتغال جان خود را از دست داده اند.بسیاری از قربانیان این حادثه، هنگام فرار از منطقه در خودروهای خود حبس شدند. بسیاری از مصدومان این آتش سوزی را نیروهای آتش نشانی تشکیل می دهند اما شمار دقیق آنها هنوز مشخص نیست. نخست وزیر پرتغال، آتش سوزی جنگل های این کشور را بزرگترین فاجعه انسانی در سال های اخیر پرتغال برشمرد.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*تردید درباره رابطه چین و آمریکا- نیویورک تایمز
تردید درباره همکاری پکن با دولت ترامپ درباره اعمال فشار علیه کره شمالی همچنان وجود دارد . پکن هنوز فشار بر کره شمالی را افزایش نداده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روی هیچ رهبری به اندازه شی جین پینگ همتای چینی اش شرط نبسته است و در این قمار انتظار همکاری رئیس جمهور چین در اعمال فشار به برنامه هسته ای کره شمالی را دارد.برای این امر ترامپ موضع سخت گذشته خود درباره تجارت با چین را نرمتر کرده است و درباره بحث دریای جنوب چین سخنی نگفته است اما تعداد زیادی از نزدیکان ترامپ معتقدند این شرط بندی نتیجه ای نداشته است.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*بانک های هنگ کنگ مقاوم دربرابر طوفان املاک – ساوت چاینا مورنینگ پست
وضعیت بانک های هنگ کنگ بهتر از گذشته است و قادرند از سقوط ناگهانی بازاراملاک در امان باشند و سرمایه خود را تقویت کنند.به گفته مقامات مالی هنگ کنگ ، بانک های این کشور دارای سرمایه های بهتری نسبت به گذشته است و نسبت به وام های مسکن و املاک کمتر در خطر است.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار