کد خبر: ۴۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
راه آهن با 11 ميليون صندلي به استقبال مسافران تابستانی می رود
تجارت آنلاین: معاون مسافري راه‌آهن گفت: امسال براي سفرهاي ريلي در ايام تابستان ۱۰ ميليون و ۸۰۰ هزار صندلي در نظر گرفته‌شده است که نسبت به ۹ ميليون و ۶۰۰ هزار صندلي موجود در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته‌ايم که شامل دو بخش قطارهاي بين‌شهري و حومه‌اي مي‌شود.
قیمت بلیت قطار افزایش می یابد؟
معاون مسافري راه‌آهن گفت: امسال براي سفرهاي ريلي در ايام تابستان ۱۰ ميليون و ۸۰۰ هزار صندلي در نظر گرفته‌شده است که نسبت به ۹ ميليون و ۶۰۰ هزار صندلي موجود در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته‌ايم که شامل دو بخش قطارهاي بين‌شهري و حومه‌اي مي‌شود.
معاون مسافري شرکت راه‌آهن در نشست خبري با خبرنگاران رسانه‌هاي ارتباط جمعي برنامه‌هاي قطارهاي مسافربري را در فصل تابستان تشريح کرد.
ميرحسن موسوي در اين زمينه اظهار داشت: برنامه قطارهاي مسافري ايام پيک سفر در تابستان براي مدت ۱۰۳ روز از اول تيرماه تا ۱۰ مهر ماه سال جاري پيش بيني شده و نسبت به پيش‌فروش بليت‌ قطار در اين ايام از ۲۱ خرداد‌ماه اقدام شده است. موسوي يادآور شد: البته به غير از ايام عيد سعيد فطر مردم مي‌توانند براي تهيه بليت در باقي روزها برنامه‌ريزي کنند.معاون مسافري راه‌آهن در بخش ديگري از اظهارات خود اضافه کرد: روزانه ۲۳۶ رام قطار براي ايام تابستان در نظر گرفته‌شده که نسبت به ۲۱۰ رام قطار در تابستان سال گذشته ۱۲ درصد افزايش داشته‌ايم. وي گفت: با توجه به خروج واگن‌هاي بالاي ۴۵ سال از ناوگان مسافري راه‌‌آهن، نه‌تنها شاهد کاهش حمل مسافر در سال گذشته نبوديم بلکه رشد ۱۲ درصدي را تجربه کرديم.وي با اشاره به تعداد صندلي‌هاي در نظر گرفته‌شده براي قطارهاي مسافري ايام تابستان بيان نمود: امسال ۱۰ ميليون و ۸۰۰ هزار صندلي در نظر گرفته‌شده است که نسبت به ۹ ميليون و ۶۰۰ هزار صندلي موجود در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته‌ايم که شامل دو بخش قطارهاي بين‌شهري و حومه‌اي مي‌شود.
موسوي بيان کرد: تعداد صندلي‌هاي قطارهاي بين‌شهري از ۷ ميليون و ۳۰۰ هزار صندلي در سال گذشته با رشد ۶ درصدي به ۷ ميليون و ۸۰۰ هزار صندلي در سال جاري رسيده است و همچنين تعداد صندلي موجود در قطارهاي حومه‌اي نيز با رشد ۳۱ درصدي از ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار به ۳ ميليون صندلي رسيده است.
موسوي در ادامه از پيش‌بيني روزانه ۱۰۴ هزار و ۸۰۰ صندلي براي سفرهاي ريلي در ايام تابستان و رشد ۱۲ درصدي در اين مورد خبر داد.
 معاون مسافري راه‌آهن همچنين گفت: ۷۹۰ هزار صندلي در بخش قطارهاي گردشي مسيرهاي منتهي به شهر مشهد در نظر گرفته‌شده که نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.
وي افزود: علاوه بر ايجاد قطارهاي فوق‌العاده در مسير تهران-مشهد براي مسيرهاي نخجوان-مشهد، تبريز، مشهد و همدان-مشهد نيز قطار در نظر گرفته‌شده است. همچنين ۳ زوج در مسير هشتگرد و ۲ زوج در مسير تهران براي خطوط حومه‌اي فعال در ايام تابستان در نظر گرفته‌شده است. موسوي همچنين از راه‌اندازي قطار گردشگري مسير تهران - سوادکوه خبر داد و افزود: امسال براي اولين بار در مسير تهران-سواد کوه قطار گردشگري به‌منظور بازديد از اماکن طبيعي و باستاني و ابنيه‌‌هاي قديمي‌ راه‌اندازي شده است.
موسوي در ادامه گفت: ۴۵ درصد قطارهاي مسافري به مقصد مشهد برنامه‌ريزي شده است که شامل مبدا ۲۸ شهر مي‌شود.
وي با بيان اينکه مردم بليت قطارهاي مسافري را به صورت آنلاين و اينترنتي تهيه کنند گفت: براي افزايش قيمت بليت در ايام تابستان هيچگونه پيشنهادي از طرف شرکت‌هاي خصوصي دريافت نکرده‌ايم لذا برنامه‌اي براي افزايش قيمت بليت نداريم.
موسوي در پاسخ به سوالي مبني بر رعايت ايمني در قطار اظهار کرد: برنامه ريزي جامع و کاملي از سال گذشته به حفظ ايمني داخل قطار انجام شده و در اين راستا آموزش‌هاي لازم به پرسنل قطار داده شده است.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر ميزان استقبال مردم از ايجاد قطارهاي گردشگري و برنامه‌هاي تابستاني به علاوه سامانه «سجم» گفت: پس از استقبال قابل قبول مردم از دو مسير گردشگري تهران-سوادکوه و انديمشک-تنگه پنج در حال مذاکره با آژانس‌ها براي برنامه ريزي ايجاد قطارهاي گردشگري در دو مسير تبريز-رازي و تبريز-جلفا هستيم.
معاون مسافري راه‌آهن در ادامه با اشاره به سامانه سجم بيان داشت: اين سامانه حاوي دو نرم‌افزار شامل نرم‌افزار اطلاعات مؤسسات مسافرتي (آژانس) که دربرگيرنده و تسهيل‌کننده ارتباطات شرکت راه‌آهن و مؤسسات مسافرتي است و نرم افزار دوم درواقع مربوط به خدمات مسافري راه‌آهن است و تمام اطلاعات خدمه قطار مانند مهمانداران و سرمهمانداران در اين سامانه ثبت مي‌شود تا راه‌آهن بتواند نظارت بهتري بر خدمه و خدمات ارائه‌شده به مسافران داشته باشد.
موسوي با اشاره به ابلاغيه شرکت راه‌آهن به آژانس‌ها و موسسات فروش بليت خطاب به مردم شريف ايران ابراز داشت: مقرراتي در رابطه با فروش بليت به آژانس‌ها ارسال شده که آنها مکلف به رعايت هستند. لذا مردم بدانند که براي عبور از گيت‌هاي ايستگاه‌ها بايد مشخصات بليت و مسافر مطابقت داشته باشد و در غير اين صورت اجازه عبور داده نخواهد شد.وي در پايان تاکيد داشت: در خواست مي‌شود مردم بليت را از طريق آژانس‌ها و اينترنت خريداري کنند تا هنگام عبور از گيت‌ها با مشکل مواجه نشوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: