کد خبر: ۴۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
تفاهم نامه همكاري براي انتقال فناوري توليد مشترك، 1000 دستگاه اتوبوس با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و مدير عامل بانك شهر به امضا رسيد.
تفاهم نامه همكاري براي انتقال فناوري توليد مشترك، مونتاژ و ساخت 1000 دستگاه اتوبوس درون شهري 12 و 18 متري با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و مدير عامل بانك شهر به امضا رسيد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، در این تفاهم نامه که به امضاء مدير عامل گروه توسعه صنايع و معادن شهر و مدير عامل شركت زرين خودرو رسيد، مقدمات لازم براي عقد قرار داد نهايي انتقال فناوري و توليد مشترك اتوبوس‌هاي 12 و 18 متري با يك شركت معتبر اروپايي فراهم خواهد آمد.
در اين تفاهم نامه شركت اروپايي طرف قرار داد با گروه توسعه صنايع و معادن شهر علاوه بر پشتيباني فني در خصوص تجهيز و راه‌اندازی خطوط توليد، در زمينه آموزش نيروهاي فني نيز مساعدت خواهد کرد.
همچنين قرار است تامين مالي اين پروژه با اختصاص خط مالي توسط بانك اروپايي اگزيم و با حمايت و تضمين بانك شهر صورت پذيرد، بر همين اساس با تخصيص 45 ميليون يورو براي توليد 200 دستگاه اتوبوس درون شهري براي فاز اول عمليات اجرايي اين پروژه آغاز خواهد شد و پيش بيني مي‌شود براي فاز دوم نيز 400 دستگاه اتوبوس ديگر به صورت مشاركتي توليد و به ناوگان حمل و نقل شهري اضافه شود.
با توجه به نامگذاري سال 1395 از سوي رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل و تعلق عمده سهام بانك شهر به شهرداري هاي كلان شهر هاي كشور؛ در راستاي ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي و حمايت از عمران و آباداني شهري، حمايت از نوسازي ناوگان اتوبوس راني شهري به صورت ويژه در دستور كار گروه توسعه صنايع و معادن شهر (از هلدينگ وابسته به بانك شهر ) قرار گرفته است.
گفتني است شركت زرين خودرو نیز تمامي استانداردهاي روز دنيا را دارا بوده و با در اختيار داشتن بيش از 120 نيروي متخصص امكانات و سوله هاي مجهز صنعتي به مساحت 12 هكتار يكي از معتبرترين شركت هاي توليد كننده اتوبوس در داخل كشور به شمار مي رود.

نام:
ایمیل:
* نظر: