کد خبر: ۴۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
آیین رونمایی از یاراکارت اعتباری بانک کشاورزی با حضور معاون نظارتی بانک مرکزی، مدیرعامل و مدیران بانک کشاورزی برگزار شد.
آیین رونمایی از یاراکارت اعتباری بانک کشاورزی با حضور معاون نظارتی بانک مرکزی،  مدیرعامل ، مدیران بانک کشاورزی و همچنین رئیس روابط عمومی بانک مرکزی ، تعدادی از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و اصحاب رسانه، روز سه شنبه 30 تیر در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در این مراسم اظهار امیدواری کرد بانک کشاورزی در ادامه فعالیت های خود در زمینه تامین امنیت غذایی کشور و توسعه اقتصادی موفق باشد و همچنین  بستری فراهم شود تا حداکثر استفاده از امکانات یاراکارت انجام شود.
وی افزود: درپی تصویب قانون بانکداری بدون ربا، ابزار سازی متناسب با نیازها در دستورکار قرار گرفت . مدیریت مصرف صحیح تسهیلات و افزایش بهره وری در زمان و هزینه ها برای کارکنان و مشتریان از جمله مزایای کارت های اعتباری است که علاوه بر خرید کالا، خرید خدمات را نیز میسر می کند.
حیدری اظهار داشت: یاراکارت اعتباری مشکلات تامین وثیقه و ضامن را نیز مرتفع می کند و تسهیلات به استناد اعتبار یارانه اشخاص پرداخت می شود.
وی با تاکید بر این که در بانکداری اصل بر رضایت مشتری است و بانک ها در راه رسیدن به این هدف پیشرفت مناسبی کرده اند تصریح کرد: کارت های اعتباری قابلیت جایگزینی با تسهیلات سنتی را دارند و بسیاری از مشکلات به ویژه برای تامین سرمایه درگردش واحدهای خرد کشاورزی و اقتصادی را مرتفع خواهند کرد. حیدری افزود:  در این روش، پرداخت تسهیلات به سریع ترین و ساده ترین شکل، میسر است و بانک ها به ویژه بانک کشاورزی بایستی ضمن توجه ویژه به تسهیلات خرد ، نگاه هدفمندی به کارت های اعتباری هم داشته باشند تا علاوه بر افزایش تولید و رفاه خانوارها، درآمد بانک نیز افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در چهارسال اخیر بیشترین مقابله با شبکه غیرمجاز مداخله کننده در بازار پول و بانک صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد، امسال آخرین سال فعالیت واحدهای غیر مجاز در عرصه پول و بانک کشور باشد و ساماندهی این موسسات به بهترین شکل و با کمترین زیان به مشتریان و اقتصاد ملی انجام شود.
حیدری همچنین رعایت استاندارد بال 2 و ارتقای کفایت سرمایه بانک ها در این استاندارد از 8 به 15 را از جمله موفقیت های اخیر برشمرد.
وی در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که موضوع ادغام بانک ها که در شبکه های مجازی مطرح می شود در دستورکار بانک مرکزی قرار ندارد افزود:  البته امکان ادغام موسسات مالی جدید که درخواست مجوز شروع فعالیت دارند وجود دارد ولی هدف از ادغام، هم افزایی برای فعالیت بهتر مولود جدید است و  خدشه ای به سپرده گذاران وارد نخواهد شد .
حیدری از هم وطنان خواست تا حسب نیاز خود به موسسات مالی مراجعه و فقط به  اخبار رسمی بانک مرکزی توجه کنند.
بر اساس این گزارش، در این مراسم دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن تشکر از حضور فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی و نمایندگان کشاورزان و تولیدکنندگان برتر در آیین رونمایی از یاراکارت ، گفت: مفتخریم نخستین بانک در کشورهستیم که در اجرای دستور بانک مرکزی با هدف مدیریت نقدینگی و تسهیل خرید کالا و خدمات برای کشاورزان، یاراکارت اعتباری را رونمایی می کنیم  و صدالبته این مهم بدون حمایت بانک مرکزی میسر نبود.
وی با اشاره به این که بانک کشاورزی همواره با تکیه بر سیاست های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستورالعمل های بانک مرکزی در اجرای بانکداری الکترونیک و core banking پیشقدم بوده است تصریح کرد: بانک کشاورزی به ویژه در دولت تدبیر و امید همواره کوشیده است تا در شرایط خاص و بحرانی به لحاظ اعتباری و معنوی حامی نظام بانکی کشور باشد .
دکتر شهیدزاده  ضمن قدردانی از حمایت ها و اقدامات مثبت دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی در تصویب افزایش سرمایه بانک کشاورزی افزود: وی در دولت یازدهم همواره مسائل بانکی را با درک مسایل اقتصادی کشور رهبری کرده و در شرایط دشوار،در رسانه های صوتی و تصویری همواره حامی فعالیت های نظام بانکی و کارکنان بانک بوده است.
این گزارش می افزاید، محمد رضا غفوری مدیرامور اعتباری و بانکداری شرکتی در توضیح ویژگی های این کارت اعتباری اظهار داشت: این طرح دراجرای سیاست بانک مرکزی مبنی بر استفاده از ظرفیت های مهم کارت اعتباری به جای روش های مرسوم و سنتی گذشته است و مدیریت اعتباری و تسهیلاتی توسط مشتریان را میسر خواهد کرد.
وی افزود:  در فاز نخست اجرا، کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری هستند و یارانه خود را از طریق بانک کشاورزی دریافت می کنند می توانند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف 50 میلیون ریال از این کارت استفاده کنند، تسهیلات دریافتی در قالب عقد مرابحه و پشتوانه این کارت، حساب های یارانه ای اشخاص است .
غفوری تصریح کرد: درصورت بازپرداخت تسهیلات تا قبل از پایان دوره تنفس، سودی به آن تعلق نخواهد گرفت و پس از آن تسهیلات با نرخ 18 درصد و بازپرداخت 36 ماهه محاسبه خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: