کد خبر: ۴۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت:
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای کسانی که حجم فروش آنها کمتر از 156 میلیون تومان برای سال مالیاتی 95 باشد ، مالیات مقطوع درنظر گرفته ایم.
محمدرضا نوری افزود : مالیات سال 94 این گروه هر میزان باشد ، با هشت درصد رشد ، مالیات آنها مقطوع می شود و مشمول مالیات جدیدی نخواهند بود و ضرورتی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیز ندارند و اسناد و مدارکی نیز تسلیم نمی کنند. 
وی تاکید کرد : ما برای این افراد این فرصت را در نظر گرفتیم که مالیات خود را در چهار قسط پرداخت کنند و جرایم دیرکرد آنها نیز قابل بخشودگی خواهد بود. 
نوری گفت : مردم عزیز نگران تسلیم اظهارنامه برای این گروه نباشند و کسانی که مشمول این دستورالعمل اجرایی قرار می گیرند ، جریمه ای برای تسلیم نکردن اظهارنامه شامل حال آنها نخواهد بود. 
وی تصریح کرد : در سامانه سازمان امور مالیاتی دستورالعمل های کامل این موضوع وجود دارد و حتی اگر افرادی قبلا اظهارنامه هایی را ارائه کرده اند می توانند مراجعه کنند و از دستورالعمل های جدید استفاده نمایند. 
رئیس امور مالیاتی استان تهران افزود : با اینکه انتهای خردادماه ، روزهای پایانی تسلیم اظهار نامه های مالیاتی برای صاحبان مشاغل است ، اما اشخاص حقوقی و صاحبان املاک می توانند اظهارنامه های خود را تا پایان تیرماه تسلیم کنند. 
نوری با اشاره به مطلوب بودن وضعیت اظهارنامه های مالیاتی گفت : با توجه به اینکه تغییراتی در قانون مالیات های صورت گرفته و گروه بندی های صاحبان مشاغل هم تغییراتی داشته ، لازم است مودیان مالیاتی در این دو روز پایانی خردادماه از طرق مختلفی که وجود دارد به تکمیل و تسلیم اظهارنامه های الکترونیکی خود اقدام کنند. 
وی تاکید کرد : با توجه به بروز تغییرات در قانون مالیات ها گروههای صاحبان مشاغل و بر اساس اصلاحاتی که صورت گرفت ، شش گروه خاص مانند وارد کنندگان ، صادرکنندگان ، کارخانه داران ، رستوران داران ، صرافی ها و غیره در گروه اول قرار می گیرند ، اما معیار تقسیم بندی ; حجم فعالیت ، درآمد و فروش مشاغل خواهد بود. 
نوری گفت : مشاغل در سه گروه تقسیم بندی می شوند ، گروه یک شامل افرادی می شود که در یک سال مالیاتی بالغ بر سه میلیارد تومان فعالیت داشته اند ، گروه دوم کسانی هستند که یک تا سه میلیارد تومان درآمد داشته اند و گروه سوم نیز کسانی هستند که زیر یک میلیارد تومان فعالیت کرده اند. 
وی افزود : با توجه به این تقسیم بندی ، بیشتر جامعه در گروه سوم قرار می گیرند و ما برای این گروه تسهیلات ویژه ای قائل شدیم و با توافقاتی که با اتاق اصناف ایران داشیم ، اختیاراتی در اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیات داشتیم. 
وی درباره حذف مالیات ارزش افزوده برای برخی از مشاغل مانند طلافروشان گفت : تاکنون و بر اساس قانون فعلی طلافروشان مشمول ارزش افزوده هستند و نکاتی که در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح هست هنوز به تصویب نهایی نرسیده و اگر قانون شد ما به آن عمل می کنیم.
قراردادهای ورزشکاران باید شفاف باشد 
رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت : در جلساتی که با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و اعضای کمیسیون اصل نود برگزار کردیم ، توافق شد یکی از شرایط قراردادهای ورزشکاران قید مبلغ مورد توافق باشد. 
محمدرضا نوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تفاوت رقم درج شده در قراردادهای برخی از ورزشکاران و مبالغ دریافتی واقعی آنها گفت : در گذشته این موارد وجود داشت و ملموس تر بود ، اما اکنون تا حدودی متفاوت شده است. 
وی با اشاره به شفاف سازیهای صورت گرفته در قراردادهای ورزشکاران گفت : این قراردادها اکنون باید در سایت فدراسیون فوتبال نیز قرار گیرد تا مالیات آنها به صورت شفاف تعیین شود ، ضمن آنکه در زمان ثبت قرارداد و صدور کارت مسابقات به عنوان مجوز فعالیت ورزشکاران باید حتما گواهی مالیاتی آنها نیز صادر شده باشد و بر اساس این مجوز ، سازمان لیگ اجازه صدور کارت بازی را خواهد داشت. 
وی گفت : اگر این مراحل طی نشود ما از طریق مراجع انتظامی خودمان پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد. 
نوری درباره ممنوع الخروجی برخی ورزشکاران توضیح داد : یکی از اقدامات اجرایی برای وصول مطالبات مالیاتی ، ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی است که از محدویت های اجتماعی تلقی می شود. 
وی افزود : ممنوع الخروجی برای همه افراد جامعه که بدهی مالیاتی داشته باشند ممکن است درنظر گرفته شود و این موضوع تنها مختص ورزشکاران نیست. 
رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت : وزشکاران هم مانند سایر اقشار جامعه مودیان مالیاتی هستند ، تکالیفی دارند و با گروه بندی جدید مشاغل ، ورزشکاران با توجه به حجم درآمدی که دارند در گروههای سه گانه قرار می گیرند. 
وی تاکید کرد : درباره مالیات ورزشکاران تکالیفی برای باشگاهها و فدراسیونها داشتیم که اسناد و مدارک قرارداد ورزشکاران باید به ادارات مالیات ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد. 
نوری گفت : خود ورزشکاران نیز می توانند اظهارنامه مالیاتی ارسال کنند که اینها مورد بررسی قرار می گیرد و چنانچه درآمد اعلامی کمتر از درآمد واقعی باشد ، طبق ضوابط با آنها برخورد می شود. 
نام:
ایمیل:
* نظر: