کد خبر: ۴۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تدوین «طرح جامع توسعه صنایع دستی قشم» را زمینه ساز رشد و تجاری سازی این هنر دانست.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، حمیدرضا مومنی در نشست با اعضای فعال جامعه صنایع دستی این جزیره گفت: با وجود زحمات زیادی که در حوزه صنایع دستی کشیده شده اما هنوز در ابتدای راه توسعه این هنر هستیم و محصولات صنایع دستی قشم باید با کیفیت و در قالب بسته بندی های شکیل به علاقمندان داخلی و خارجی عرضه شود.
وی ادامه داد: با تدوین «طرح جامع توسعه صنایع دستی قشم»، نقشه راه برای توسعه و شکوفایی این هنر در قشم مشخص شده و می توان با یک برنامه ریزی منسجم در یک بازه زمانی مشخص، صنایع دستی هنرمندان این جزیره را به صورت حرفه ای در بازارهای ملی و بین المللی عرضه کرد.
به گفته مومنی، در این طرح جامع سه موضوع مهم طراحی، تولید و زیرساخت های مورد نیاز آن و بازاریابی و فروش به صورت دقیق مدنظر قرار گرفته می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در بازار امروز محصولاتی قابل رقابت هستند که علاوه بر طراحی زیبا، در ایجاد و ساخت آنها از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده باشد و برای رقابت در برابر رقیبان هم از یک برنامه حرفه ای بازاریابی برخوردار باشند.
وی، برند معتبر و جهانی ژئوپارک قشم را برای عرضه صنایع دستی هنرمندان این منطقه به بازارهای بین المللی بسیار مفید دانست و اضافه کرد: جهانی شدن ژئوپارک قشم این فرصت را در اختیار هنرمندانی که صنایع دستی تولید می کنند قرار داده تا محصولات خود را با یک برند و نام معتبر به جهان عرضه کنند.
بنابراین گزارش، در نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعضای فعال جامعه صنایع دستی قشم، ضمن بررسی راهکارها، توانمندی ها و موانع پیش روی هنر صنایع دستی در جزیره، با اهدای هدایای نفیسی از سوی هنرمندان به مهندس مومنی به پاس زحمات بی دریغ شان در حمایت و توسعه این هنر تقدیر به عمل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: