کد خبر: ۴۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
دعوت از مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس
تجارت آنلاین: در آستانه آخرين جمعه ماه رمضان تعداد زيادي از تشکلها، نهادها و شخصيتها و چهره‌هاي مطرح سياسي با صدور اطلاعيه و بيانيه و انجام مصاحبه، آحاد مردم را به حضور پر شور و گسترده و دشمن شکن در راهپيمايي روز قدس دعوت کردند.
حمايت از آرمان فلسطين در جمعه همبستگی
در آستانه آخرين جمعه ماه رمضان تعداد زيادي از تشکلها، نهادها و شخصيتها و چهره‌هاي مطرح سياسي با صدور اطلاعيه و بيانيه و انجام مصاحبه، آحاد مردم را به حضور پر شور و گسترده و دشمن شکن در راهپيمايي روز قدس دعوت کردند.
رييس‌ جمهور با دعوت از همه مردم ايران براي حضور گسترده و باشکوه در راهپيمايي روز جهاني قدس و حمايت از مردم مظلوم فلسطين، اختلافات منطقه و جهان اسلام را به نفع صهيونيسم و تروريسم دانست و گفت: براي مهار صهيونيسم و تروريسم در منطقه، وحدت دنياي اسلام بايد تقويت شود. وي تاکيد کرد:جهان موضوع فلسطين را فراموش نمي‌کند. وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود با بيان اينکه جمهوري اسلامي‌ايران در برابر تجاوز تروريست‌ها قاطعانه مي‌ايستد، اظهار داشت: ما از ابتدا اعلام کرديم که موشک‌هاي ما موشک‌هاي دفاعي است و از کسي براي قدرت دفاعي خود اجازه نمي‌گيريم.
مجلس خبرگان رهبري در بيانيه‌اي به مناسبت روز جهاني قدس با دعوت از آحاد مردم ايران، جهت شرکت در اين راهپيمايي تصريح کرد: شرکت در راهپيمايي روز قدس که ميراث ماندگار بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي‌است، وظيفه شرعي و ديني است. دربخشي از بيانيه مجلس خبرگان رهبري آمده است: شرکت در راهپيمايي روز قدس وظيفه شرعي و ديني است.
خانه احزاب ايران نيز با صدور بيانيه‌اي از مردم دعوت کرد در مراسم راهپيمايي روز قدس حاضر شوند.
همچنين ستادکل نيروهاي مسلح با صدور بيانيه‌اي، قدس شريف را پاره تن اسلام و مصداق وحدت و استکبارستيزي جهان اسلام و غفلت از آن را تحقق رواي شوم اسرائيل غاصب در يهودي سازي بيت‌المقدس دانست. در بيانيه ستادکل نيروهاي مسلح مطرح شد:روز قدس موهبتي براي رسوايي چهره استکبار است.
وزير دفاع نيز با تاکيد بر حضور در راهپيمايي روز قدس گفت: جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري يعني جهاني عاري از رژيم صهيونيستي و اين را جهان اسلام در روز قدس فرياد مي‌کشد؛ چراکه‌امروز منشاء و سرچشمه همه گرفتاري‌ها، خشونت‌ها و ناامني‌ها در جهان اسلام بلکه سراسر جهان، رژيم جعلي و جاني صهيونيستي و حامي‌اصلي آن آمريکاي جهانخوار است. سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان تاکيد کرد:مردم ايران پاسخي کوبنده به تهديدات تروريسم جهاني خواهند داد.داوود محمدي، نماينده اصلاح طلب مجلس،‌ گفت: با توجه به حرکت‌هاي تروريستي که اخيرا انجام شده ضرورت دارد تا مردم در روز راهپيمايي روز « قدس» مشارکت بيشتري داشته باشند و اين حرکت‌ها تا نابودي اسرائيل تداوم يابد. وي افزود:حملات تروريستي اخير ضرروت حضور در راهپيمايي روز «قدس» را بيشتر مي‌کند.يدالله موحد، رييس کل دادگستري استان کرمان با اعلام انزجار از رژيم منفور صهيونيستي و استکبار جهاني به سرکردگي آمريکاي جهان خوار، همدوش و همراه با ديگر اقشار ملت بزرگ ايران از مردم فهيم، آگاه و ولايت‌مدار استان کرمان جهت شرکت در راهپيمايي روز جهاني قدس دعوت کرد و گفت: مردم کرمان هرگز آرمان آزادي قدس شريف را فراموش نخواهند کرد.اردشير نوريان، يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاکيد بر اينکه حضور پرشکوه مردم در راهپيمايي روز قدس تکميل‌کننده حلقه‌امنيت پايدار کشور است تصريح کرد: حضور پرشکوه مردم در راهپيمايي روز قدس تکميل کننده حلقه‌امنيت و اقتدار پايدار ايران و نشان دهنده پايبندي به ارزش‌ها و دفاع همه جانبه از مظلومان است.همچنين ابوالفضل سروش، عضو فراکسيون اميد روز قدس را بهترين فرصت براي بازنمايي وحدت امت اسلامي‌دانست و گفت که قطعا حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز قدس مي‌تواند ظرفيت‌هاي امت اسلامي‌را بيش از پيش به جهانيان نشان دهد. وي خاطر نشان کرد: روز قدس بهترين فرصت براي بازنمايي وحدت امت اسلامي‌است.حميد گرمابي، نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس با تاکيد بر حضور در راهپيمايي روز قدس تاکيد کرد: دست از مبارزه با صهيونيسم برنمي‌داريم. جهاددانشگاهي نيز با صدور بيانيه‌اي ضمن دعوت مردم جهت حضور در راهپيمايي روز قدس بر اين موضوع که جمهوري اسلامي‌ايران هرگز دفاع از حق و عدالت را به خاطر ميل قدرت‌هاي استکباري کنار نمي‌گذارد، تأکيد کرد.
کميته حمايت از انقلاب اسلامي‌مردم فلسطين نهاد رياست جمهوري به مناسبت فرا رسيدن روز جهاني قدس بيانيه‌اي صادر کرد. در بخشي از اين بيانيه‌امده است:روز قدس ميراث گران‌بهاي رهبر فقيد جمهوري اسلامي، امام خميني (ره) است. اين روز روز کنار گذاشتن همه سليقه‌هاست. روز بازتاب خشم خروشان همه آزادي خواهان و مظلومان جهان بر عليه رژيم صهيونيستي و هر چه فرهنگ اشغال و اشغال‌گري است.جامعه روحانيت مبارز به مناسبت فرارسيدن روز قدس بيانيه‌اي صادر کرد. در اين بيانيه‌امده است:امت اسلام در اين سال‌ها هم با استکبار رويارو بوده، هم از دروغ آشکار حقوق بشر جهاني رنج برده و هم از بي خبري نااهلاني افسوس خورده که فقط نام مسلماني بر خود دارند.حزب مردم سالاري نيز طي اطلاعيه‌اي از مسلمانان جهان به ويژه ملت ايران براي حضور در راهپيمايي روز قدس دعوت کرد.
همچنين شوراي نگهبان امت اسلامي‌را به حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس فراخواند. شوراي نگهبان، طي بيانيه‌اي ضمن بزرگداشت روز جهاني قدس و تجديد اعلام حمايت از ملت مظلوم فلسطين و انزجار از جنايات فجيع رژيم صهيونيستي، امت اسلامي‌را به حضور پر شور در راهپيمايي روز قدس فراخواند.سازمان حج و زيارت با صدور بيانيه‌اي به مناسبت روز جهاني قدس، رژيم صهيونيستي را محکوم به زوال دانست. در بيانيه سازمان حج و زيارت با بيان اينکه رژيم صهيونيستي محکوم به زوال است آمده است: روز «قدس» روز حمايت از مردم ستم‌ديده فلسطين و روز فرياد آزادي قدس شريف از چنگال رژيم غاصب صهيونيستي است.حزب موتلفه اسلامي‌با صدور پيامي‌به مناسبت روز قدس تاکيد کرد: ما به پيروي از امام (ره) و مقام معظم رهبري در روز جهاني قدس به همراه ملت ايران و ملت‌هاي مظلوم جهان به خيابان‌ها خواهيم آمد و فرياد «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر انگليس» و «مرگ بر اسرائيل» سرخواهيم داد.
وزير اطلاعات نيز در پيامي‌از مردم براي شرکت در راهپيمايي روز قدس دعوت کرد. در بخشي از پيام حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمود علوي آمده است:روز قدس از روز‌هاي بسيار مهم و تعيين کننده است، سال‌هاي متمادي است که سعي مي‌شود مسئله قدس فراموش شود، روز قدس درست تيري است به قلب اين توطئه.سيدحسن خميني، يادگار امام با انتشار يادداشتي در صفحه اينستاگرامش، روز قدس را روز دفاع از مظلوم دانست و نوشت: روز قدس روز دفاع از مظلوم است و عدالت خواهان هرگز بر زخم فلسطين چشم نمي‌پوشند.امير عبدالهيان، دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين الملل در صفحه شخصي خود در توئيتر با بيان اينکه اسرائيل غاصب و تروريست‌پرور ماندني نيست، نوشت: قدس قبله اول مسلمين است. با قدرت در کنار مردم مقاوم فلسطين مي‌مانيم. اسرائيل غاصب و تروريست‌پرور، ماندني نيست.

*مسیرهای 10 گانه راهپیمایی روز قدس در تهران
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران مسیرهای 10 گانه راهپیمایی روز جهانی قدس را اعلام کرد.
این مسیرها به شرح ذیل است:
مسیر شماره یک: مسجد امام حسین، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره سه: مسجد دارالسّلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره چهار: مسجد امام‌زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره پنج: مسجد حضرت ابوالفضل، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره شش: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره هفت: مسجدالجواد، میدان هفتم تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.
مسیر شماره هشت: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره نه: مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسیر شماره ده: مسجد جامع رسول اکرم، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

*حضور گسترده رسانه‌های خارجی برای پوشش راهپیمایی روز قدس
خبرنگاران ۲۰ کشور جهان راهپیمایی روز قدس را از تهران پوشش می‌دهند.
به مناسبت روز جهانی قدس و راهپیمایی باشکوه مردم در دفاع از استقلال و آزادی فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی، نمایندگان رسانه‌های خارجی به صورت گسترده مراسم سال جاری را پوشش خواهند داد.
بر اساس گزارش اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی، خبرنگاران و عوامل خبری ۳۰ شبکه تلویزیونی ۱۲ خبرگزاری و سایت خبری ۴ نشریه و ۳ موسسه عکس وابسته به ۱۹ کشور جهان شامل: استرالیا، افغانستان، ترکیه، سوئیس، چین، روسیه، آلمان، آمریکا، انگلستان،  ژاپن، سوریه، عراق، فرانسه، فلسطین، قطر، کلمبیا، کویت، کره جنوبی و لبنان به صورت میدانی در پوشش خبری این مراسم باشکوه در تهران حضور خواهند داشت.
تلویزیون العراقیه، الاتجاه ، النجباء السلام، العهد، الفرات و بلادی عراق، الاخباریه سوریه، الجزیره قطر، ، الکوت کویت، المنار، المیادین لبنان، تمدن افغانستان، راشا تودی و شبکه تلویزیونی عربی روسیاالیوم روسیه، فلسطین الیوم فلسطین، فونیکس چین، کویت،  APTN آمریکا،CBSNEWS آمریکا، NBC آمریکا، NTN۲۴ کلمبیا، ZDF و ARD آلمان، NHK ژاپن، کانال ۲۴ عربی فرانسه، هلال ترکیه، یورونیوز فرانسه، خبرگزاری های آسوشیتدپرس آمریکا، د پ آ آلمان، خبرگزاری فرانسه، آناتولی ترکیه، آوا افغانستان، تیما انگلستان، دوغان ترکیه، شین‌هوا چین، یونیوز لبنان، یونهاپ کره جنوبی، سایت خبری العربی الجدید لبنان، العهد لبنان و روزنامه‌های ال تیمپو کلمبیا، یومیوری ژاپن، نیویورک تایمز آمریکا، لس آنجلس تایمز آمریکا، مؤسسات عکس پلاریز ایمیجز آمریکا، نیوزولو فرانسه، فرانت‌لاین استرالیا از جمله رسانه‌هایی هستند که خبرنگاران آنها در تهران، مراسم روز جهانی قدس را پوشش می‌دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار