کد خبر: ۴۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
شروط کشورهای عربی برای پایان بحران قطر
تجارت آنلاین: پیشنهاد منصفانه انگلیس برای اتحادیه اروپا، سرنوشت نامشخص طرح بیمه خدماتی در سنای آمریکا ، شروط کشورهای عربی برای پایان بحران قطر و شروع لوله کشی شبکه گازی ترکیه از جمله مهمترین تیترهای صفحه نخست روزنامه های روز شنبه دنیا هستند.
*پیشنهاد منصفانه انگلیس برای اتحادیه اروپا- وال استریت ژورنال
ترزا می نخست وزیر انگلیس پس از دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه این پیشنهاد را ارائه کرد که پس از برگزیت شهروندان اتحادیه اروپا اجازه ماندن در انگلیس را خواهند داشت. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در نشست بروکسل گفت که آن گروه از شهروندان کشو‌‌رهای اتحادیه اروپا که پنج سال ساکن بریتانیا بوده‌اند می‌توانند پس از اجرایی شدن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در این کشور بمانند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*سرنوشت نامشخص طرح بیمه خدماتی در سنای آمریکا  - نیویورک تایمز
طرح بیمه جدیدی که سنای آمریکا مشغول بررسی آن است با تردید جدی تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه روبرو شده و امکان تصویب آن در سنا زیر سئوال رفته است. طرح پیشنهادی سنا که در ۱۴۲ صفحه تدوین شده تقریبا مشابه طرحی است که شش هفته قبل در مجلس نمایندگان تصویب شد و قرار است جایگزین قانون بیمه اوباماکر شود. با این حال ۴ سناتور جمهوریخواه با این استدلال که این طرح نقش دولت را در بیمه سلامت به اندازه کافی کاهش نمی دهد، نسبت به آن ابراز تردید کرده اند. دو سناتور جمهوریخواه دیگر نیز از زاویه تاثیر منفی شدید این طرح بر قشرهای کم درآمد و قطع خدمات بهداشتی برای زنان ابراز نگرانی کرده اند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*شروط کشورهای عربی برای پایان بحران قطر – فایننشال تایمز
بر طبق شروط مشخص شده توسط کشورهای تحریم کننده قطر، دوحه ده روز فرصت دارد تا به این شروط عمل کند. از سیزده شرط کشورهای عربستان سعودی، بحرین ، امارات و مصر بسته شدن شبکه الجزیره و کاهش روابط قطر با ایران و خروج نیروهای ترکیه از پایگاه قطر است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*شروع لوله کشی شبکه گازی ترکیه – حریت
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از شروع لوله کشی مسیر گازی یا ترکیش استریم در آبهای عمیق خبر داد. قرارداد شبکه انتقال گاز روسیه از مسیر ترکیه درسال 2016 امضا شد و با گذشت هفت ماه ساخت آن آغاز شده است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار