کد خبر: ۴۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
دادستان تهران: پلیس مکلف است عوامل را شناسایی کند
روز جمعه دوم تیرماه و در جریان تظاهرات روز قدس گروهی از شرکت کنندگان به سردادن شعارهایی علیه رئیس جمهور چون «روحانی، بنی صدر، پیوندتان مبارک»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آخوند آمریکایی» پرداختند.
پیگیری قضایی توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس
روز جمعه دوم تیرماه و در جریان تظاهرات روز قدس گروهی از شرکت کنندگان به سردادن شعارهایی علیه رئیس جمهور چون «روحانی، بنی صدر، پیوندتان مبارک»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آخوند آمریکایی» پرداختند. آنگونه که ویدیوهای منتشر شده نشان می دهد، به خاطر محاصره رئیس جمهور با این شعارها محافظانش ناگزیر شدند او را سوار بر خودرو از محل راهپیمایی خارج سازند.
علی ربیعی وزیر کار دولت روحانی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا می گوید که با توجه به تجربه طولانی که در مواجهه با اینگونه حوادث دارد، افراد و اقدام شعار دهندگان علیه رئیس جمهور به هیچ عنوان خودجوش نبوده و جریانی سازمان یافته در آن شرکت داشته است.
علی مطهری نایب رئیس مجلس نیز که خود در تظاهرات شرکت داشت و شعار دهندگان، علیه او نیز شعارهایی چون «مرگ بر منافق» و «مرگ بر فتنه گر» سر دادند، در اینستاگرام خود نوشته توهین‌هایی که به خود وی شده مورد نظرش نیست، اما شعار علیه رئیس جمهور مصداق جرم است و قوه قضائیه در برخورد با آن با آزمایشی بزرگ مواجه است.
در ادامه این رویداد، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دستور پی‌گیری شعار دادن علیه رئیس جمهور را صادر کرده و از معاون خود خواسته با هماهنگی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی برای معرفی خاطیان به مراجع قضایی اقدام کند.
همزمان با بازتاب گسترده ماجرا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تقبیح رفتار توهین آمیز علیه رئیس جمهور و برخی از دیگر چهره‌های سیاسی، برخی رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران و گرایش‌های تندروی حکومت نیز که از منتقدان اصلی دولت روحانی به شمار می روند، شعارهای توهین آمیز را ناشایست دانسته و از جمله خبرگزاری تسنیم آن را اقدامی نابخردانه که مورد تایید نیست، نامیده است.
در همین رابطه امروز دادستان تهران از ورود دادستانی به موضوع توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس خبر داد و گفت: دادستانی نامه‎ای به پلیس تهران بزرگ، فرماندهی تهران بزرگ و وزارت اطلاعات (معاون وزیر اطلاعات) نوشته است و استدلال کرده است که چون جرم مشهود بوده و در منظر ماموران رخ داده است پلیس مکلف است متهمان و عوامل آن را شناسایی و معرفی کند.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمانهای امام (ره) در حرم مطهر امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اتفاقات رخ داده در جریان راهپیمایی روز قدس (2 تیرماه 96) گفت: دادستانی در مواردی که به مسئولین اهانت شود و یا جرمی ارتکاب پیدا کند حتما ورود می کند .
وی ادامه داد: در این مورد خاص نیز دادستانی نیز نامه ای به پلیس تهران بزرگ، فرماندهی تهران بزرگ و وزارت اطلاعات (معاون وزیر اطلاعات) نوشته است و استدلال کرده است که چون جرم مشهود بوده و در منظر ماموران رخ داده  است پلیس مکلف است متهمان و عوامل آن را شناسایی و معرفی کند این کار شده است امیدواریم هر چه زودتر متهمان را معرفی کنند البته این نکته ضروری است  که امیدواریم این حساسیت درباره اهانت به سایر سران قوا هم وجود داشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار