کد خبر: ۴۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
لاریجانی در همایش سراسری قوه قضائیه:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این یک خطای استراتژیک است که جای افراد و دشمن و دوست را عوض کنیم.
عوض کردن جای دشمن و دوست یک خطای استراتژیک است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این یک خطای استراتژیک است که جای افراد و دشمن و دوست را عوض کنیم.
علی لاریجانی در همایش سراسری قوه قضائیه که از با حضور مسئولین عالی کشوری و قضایی در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است به چند ویژگی در سلوک شهید بهشتی پرداخت و اظهار کرد: شهید بهشتی یک انقلابی واقعی بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مخصوصا سال های 56 و 57 در کنار شهید مطهری، شهید باهنر، حضرت آیت الله خامنه ای، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم آیت الله مهدوی کنی به دنبال این بودند که مسائل انقلاب را سامان دهند و این نقش را به خوبی انجام دادند.
وی افزود: ایشان برای کل روحانیت یک سازمان وسیعی را ترسیم کرده بودند که امروز به این نیاز داریم چون روحانیت وظیفه هدایت افکار مردم را به عهده دارد و پشتوانه نظام ما است.
لاریجانی گفت: شهید بهشتی در تاسیس جمهوری اسلامی در زمینه شکل دهی نظام جمهوری اسلامی مخصوصا اصل ولایت فقیه خیلی تلاش کردند. لیبرال ها و منافقین روی مسئله ولایت فقیه خیلی چالش ایجاد می کردند ولی ایشان این مطلب را جا انداخت و همچنین نقش موثری در تدوین قانون اساسی داشت.
رئیس مجلس تصریح کرد: شهید بهشتی به خوبی دریافته بود که اداره کشور بدون یک سازمان دهی دقیقی ممکن نیست به همین دلیل خیلی اصرار داشت در تشکیل حزب جمهوری اسلامی و به خاطر دارم مانیفست این حزب را به چه زحمتی ایجاد کردند؛ چراکه نمی‌شود کشور را بدون سازماندهی دقیق اداره کرد.
لاریجانی با بیان اینکه احزاب در جمهوری اسلامی خیلی ریشه دار نیستند، گفت: دغدغه ای که شهید بهشتی داشتند امروز هم به جد وجود دارد و باید در این بخش وقت گذاشته شود و تشکل های دقیق با کارنامه روشن و روش روشن به وجود آید.
وی بیان داشت: این یک خطای استراتژیک است که جای افراد و دشمن و دوست را عوض کنیم.
رئیس مجلس با اشاره به سعه صدر شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی وقتی آماج بیشترین حملات در کشور قرار می گرفتند صبر می کردند.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدبیر ریاست قوه قضائیه و مسئولان قضایی و به بیان بخش‌های مربوط به دستگاه قضا در برنامه ششم توسعه پراخت و خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه با تدبیر خوب ریاست و مسئولین قوه قضائیه و با همکاری مجلس یکی از بخش هایی که خوب توانست متن را تدوین و جانمایی کند، قوه قضائیه بود.
وی با اشاره به وضعیت و شرایط کشور گفت: تحولاتی که در منطقه رخ می دهد از جهاتی مسرت بخش است. سرکوبی داعش در عراق خبر ارزشمندی است و نقش آیت الله سیستانی در این زمینه بسیار اثربخش و برجسته بود.
رئیس مجلس با بیان اینکه امریکایی ها در چند سال اخیر سیاست هایشان را شفاف‌تر بیان می کنند، افزود: برخی از طرح هایی که ارائه می دهند فلش آن را روشن می کنند که به چه سمتی است و یکی از اینها مسائل منطقه ای ایران است و دنبال این هستند که جایگاه ایران را تضعیف کنند و برخی از طرح هایی که در سنا دنبال می کنند نیز نشان دهنده همین است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار