کد خبر: ۴۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
مرعشی، حجتی، مهرعلیزاده، افشانی و اردکانیان؛
روز چهارشنبه اولین رای گیری از سوی منتخبین شورای پنجم برای شهرداری تهران انجام می شود. مرعشی، حجتی، مهرعلیزاده، افشانی و اردکانیان جدی ترین گزینه های تصدی پست شهرداری تهران هستند.
گزینه های جدی برای شهرداری تهران مشخص شدند
بازار گمانه زنی ها بر سر شهردار آینده تهران همچنان داغ است. به گفته منتخبین شورای شهر پنجم تهران قرار است چهارشنبه این هفته از میان گزینه های مطرح برای تصدی این پست رای گیری اولیه انجام شود.
در این بین به نظر می رسد سید محمد علی افشانی، استاندار فعلی فارس و معاونت وزیر آموزش و پرورش، محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهوری در دوران اصلاحات و رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی، حسین مرعشی معاون رئیس جمهور در دوران اصلاحات، محمود حجتی وزیر فعلی کشاورزی و رضا اردکانیان قائم وزیر نیرو و معاون عمرانی وزیر کشور در دوران اصلاحات از جدی ترین گزینه های تصدی پست شهرداری تهران باشند.
این در حالیست که منتخبین شورای پنجم اجماع کرده اند که هیچ یک از آن ها برای تصدی پست های دولتی و غیر دولتی و حتی شهرداری از شورای شهر خارج نشود.
در همین رابطه یکی از منتخبان مردم تهران در شورای شهر تاکید کرد: در جلسه شورای شهر تهران بر انسجام 21 نفر اعضا تاکیده شد و قرار بر این است که اعضا حتی برای حضور در هیات دولت نیز از شورا خارج نشوند.
شهربانو امانی تصریح کرد: روز چهارشنبه هفته جاری جلسه ای به منظور رای گیری میان کاندیداهای مطرح شده برای شهرداری تهران برگزارخواهد شد. در این جلسه هر عضو شورای شهر به 3 کاندیدای مطرح برای شهرداری تهران بر اساس چارچوب ها و شاخص های مدنظر ، رای می دهند. هر کاندیدایی که بتواند 5 رای کسب کند به مرحله بعد وارد می شود. غربالگری ها ادامه پیدا می کند و کاندیداها باید برنامه های خود را به شورای شهر ارائه کنند تا در نهایت شهردار تهران انتخاب گردد.
امانی خاطرنشان کرد: در روز 14 مرداد ماه و پس از تشکیل شورای شهر تهران، ابتدا هیات رئیسه شورا انتخاب و سپس اولین اقدام ورود به بحث شهرداری تهران خواهد بود.
وی با بیان اینکه در جلسات شورای شهر تهران به انسجام 21 نفره اعضا تاکید شده است، گفت: در جلسه ای که شورای شهر پیش از این برگزار کرده بود بر انسجام 21 نفره اعضای شورای شهر تاکید شد و قرار بر این است که به منظور احترام به رای مردم هیچ کدام از اعضا از شورا حتی برای کمک به هیات دولت خارج نشوند.
این عضو شورای شهر پنجم در خصوص معیارهای شهردار تهران، اظهارداشت: شهردار تهران باید دارای ویژگی های فردی و مدیریتی مناسبی باشد. بنده به کاندیدایی برای شهرداری تهران رای خواهم داد که  از زنان و جوانان هم در پست های مختلف استفاده کند. شهردار آینده باید پاکدست باشد و در افکار عمومی به مبارزه با فساد و رانت‌خواری شهره باشد. او همچنین باید به استفاده از خرد جمعی، ارائه خدمات کارشناسی و بکارگیری نیروهای متخصص در روند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اعتقاد کامل داشته باشد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار