کد خبر: ۴۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
مهندس مهری در آیین گشایش دوازدهمین کنگره APPU 2017 تصریح کرد:همکاری نهادهای پستی در قالب شبکه ای منسجم و هم افزا نظیر اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه همبستگی کشورهای عضو را تحکیم بخشیده و حضور آنها را در عرصه خدمت رسانی موثرتر خواهد نمود.
 به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، مهندس مهری معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل در آیین گشایش دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه که روز جاری دوازدهم تیرماه در هتل المپیک تهران با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بشار حسین دبیر کل اتحادیه پستی جهانی ،لین دبیر کل اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه،آنانت نارایان ناندا معاون وزیر در امور پست دولت هندوستان، مسئولان ارشد پستی 32 کشور عضو اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات بلند پایه کشوری برگزار شد اظهار داشت: بسیار مفتخریم که پس از قریب دو دهه، بار دیگر شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران میزبانی برگزاری کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه را عهده دار شده است.
وی با بیان این که امروزه همه جنبه های زندگی اجتماعی بشر دچار تغییرات چشمگیری شده است افزود: در خلال این مدت، پست و محیط پستی، دستخوش تغییرات زیادی شده  و عرصه ارتباطات که بخشی سنتی از کسب وکار پستی است، بیشترین و گسترده ترین تغییرات را شاهد بوده است.
مهندس مهری ادامه داد: ظهور فناوری های نوین تحول گرا نظیر شبکه های اجتماعی و همه گیرشدن اینترنت و تلفن همراه، در کنار مقررات زدایی و آزادی رقابت در عرصه پست تاثیر عمیقی بر سازمان های پستی داشته است.
وی با اشاره به این که ادارات پست در این شرایط ناگزیرند تا از بخشی از فعالیت سنتی خود چشم پوشی نموده یا حضور خود را در این عرصه کاهش دهند اظهار داشت: در مقابل، عرصه های جدیدی از فعالیت به روی بازار پستی گشوده شده است.
معاون وزیر فرصت ها و تهدیدهای پیش روی پست را در عصر حاضر بسیار خواند و ضمن مقایسه فضای پستی کنگره پیشین و فعلی تهران گفت: در زمان کنگره هشتم اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران، کسب و کارهایی که بر بازار حاکم بودند اکنون یا اثری از بسیاری از آنها باقی نمانده یا به شرکت هایی درجه دو تبدیل شده اند.
وی با بیان این که بیش از نیمی از رقبا و شرکای پستی ما در حال حاضر، دو دهه پیش وجود خارجی نداشتند اضافه کرد: وجه اشتراك کنگره هشتم تهران و این کنگره، این است که در آن دوره ما به عنوان نهادهای پستی وجود داشتیم و اکنون هم باصلابت حضور داریم و  این دستاورد بزرگی در عرصه پرتلاطم کسب وکار پستی به شمار می رود.
رییس هیات مدیره با اشاره به این که عوامل بسیاری دوام سازمان های پستی را موجب شده است عنوان کرد: البته اگر بخواهیم تنها یک عامل را برشماریم، می توان به اتحاد و همکاری پستی میان کشورها اشاره کرد که این اتحادیه نمادی از آن است.
مهندس مهری درخصوص اهمیت اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه برای کشورهای عضو بیان داشت: همکاری نهادهای پستی در قالب شبکه ای منسجم  و هم افزا ،با محوریت اتحادیه پستی جهانی و اتحادیه های منطقه ای نظیر APPU ،چنان قدرتی به ادارات پست بخشیده که با وجود تهدیدهای بی شمار دنیای کنونی، همچنان در عرصه خدمت رسانی به جامعه محلی و جهانی خود حضور دارند.
عضو هیات مدیره بقای سازمان های پستی را منوط به حفظ این اتحاد و همچنین یافتن راه کارهایی تازه برای تقویت آن و شبکه دانست و خاطرنشان کرد: البته به موازات این اتحاد، نیازمندیم نوآورتر، چالاك تر و یادگیرنده تر باشیم.
رییس هیات مدیره با تاکید بر این که در این میان، عرصه فناوری اطلاعات چه به عنوان یک فرصت و چه به عنوان یک تهدید بزرگ از اهمیتی حیاتی برای ادارات پست برخوردار است یادآور شد: ما نمی بایست این فناوری و پیامدهای آن را نادیده گیریم چراکه آینده پست وابسته به رویکرد این صنعت در قبال گستره وسیع فناوری است.
وی افزود: در عرصه فناوری اطلاعات، پست باید آنچه را که می تواند ابداع کند تا به شبکه ای پویا، چالاك، مقاوم و حساس به خواسته های مشتریان و جامعه تبدیل شود.
مدیرعامل با اشاره به این که از زمان کنگره هشتم، پست ایران شاهد تحولات چشمگیری بوده و این کشور نظیر سایر نهادهای پستی در تلاش برای سازگاری با تغییرات محیط و بهبود خدمات خود برای جامعه ایرانی و جهانی بوده است تصریح کرد: استراتژی پست ایران در چند سال اخیر این بوده که به موازات سایر اقدامات، کسب وکار الکترونیک قوی و مولد را  ایجاد نموده و آنچه را که در شبکه سنتی پستی در حال انجام  است، قوی تر و باکیفیت تر ارایه دهد.
معاون وزیر توسعه سیستم یکپارچه مبادله و توزیع مرسولات پستی؛ توسعه سیستم همراه نامه رسان؛ توسعه سامانه مدیریت تجارت الکترونیک پست و راه اندازی صندوق های هوشمندپستی معابر را  بخشی از اقدامات همسو با این استراتژی در سال های اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین برای بهبود بستر قانونی و هماهنگ با مقتضیات روز برای فعالیت های پستی، با پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال گذشته قانون شرکت ملی پست به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
وی درخصوص اهمیت این رویداد پستی گفت: این قانون تسهیل گر روابط پست ایران  با شرکا و رقبا در سالیان آتی بوده و نقشی بنیادی در هموارسازی مسیر خدمت رسانی شبکه پستی ایفا خواهد نمود.
مهندس مهری با مروری بر سخنان هرودت، تاریخ نگار شهیر یونان باستان  اظهار داشت: وی در کتاب خود، سازمان پست را در ایران عصر هخامنشی ستوده و می گوید:نه برف و نه باران، نه گرما و نه تاریکی شب، چاپارهای سریع السیر پارسی را از انجام خدمتی که به آنها محول شده بازنمی دارد .
وی افزود: از آن زمان تاکنون بیش از سی قرن گذشته است، اما سازمان های پستی با وجود تغییرات ماهوی در فعالیت های خود، همچنان با قدرت در عرصه زندگی بشر حضور دارند. به طوری که اکنون هم می توانیم بگوییم، نه فناوری های نوین، نه رقابت شدید و نه مقررات زدایی نمی تواند ادارات پست  را از انجام خدمت خود به جامعه بازدارد.
مدیرعامل تشکیل این کنگره را حاصل تلاش ها و هماهنگی های دست اندرکاران آن در دفتر اتحادیه، همکاران پست ایران و سایر کشورهای عضو اتحادیه دانست و از زحمات دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بشار حسین، دبیرکل اتحادیه پستی جهانی و معاون وی قدردانی نمود و مقدم تمامی میهمانان و حاضران را گرامی داشت.
وی با اعلام رسمی آغاز به کار دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه اظهار امیدواری کرد: مباحثی که در خلال این اجلاس مطرح و ارایه؛ تجربیاتی که تبادل و تصمیم هایی که اتخاذ خواهد شد ارتقای عملکرد اتحادیه و همکاری های بین کشورهای عضو و تقویت شبکه جهانی پستی را موجب گردد و دستاوردهای موثری را برای پست کشورها حاصل نماید.


رونمایی تمبر یادبود دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه
همچنین در روز جاری، با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و بشار حسین دبیر کل اتحادیه پستی جهانی، تمبر یادبود دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه رونمایی شد.
با حضور دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بشار حسین دبیر کل اتحادیه پستی جهانی، لین دبیر کل اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه، آنانت نارایان ناندا معاون وزیر در امور پست دولت هندوستان ،مهندس مهری معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، دکتر فرحی مدیرعامل پست بانک ایران، از تمبر یادبود این مراسم در هتل المپیک تهران رونمایی شد.
تمبر فوق از سوی دکتر واعظی ممهور شد. همچنین سایر حاضرین به رسم یادبود برحاشیه آن یادداشت نگاشتند.
شرکت ملی پست تمبر یادبود کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه را در یک قطعه به ابعاد  32 *44سانتی متر، به ارزش هر سری 9 هزار ريال با  تیراژ 160 هزار قطعه چاپ و منتشر نمود .
این تمبر با بهره مندی از تکنیک های کامپیوتری طراحی و  توسط آتلیه دبیرخانه شورای تمبر اجرا شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: