کد خبر: ۴۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
نشست آموزشی تخصصی در خصوص عملکرد و خدمات بانک توسعه صادرات ایران سیزدهم تیرماه در محل ساختمان اصلی بانک توسعه صادرات در تهران برگزار شد و مدیران این بانک عملکرد و اقدامات صورت گرفته توسط آن را تشریح کردند
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اگزیم نیوز جمعی از دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به همراه پروفسور سید فرخ صفوی استاد مدیریت صنعتی و بازرگانی دانشگاه واشنگتن غربی و دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در جلسه آموزشی که در محل برج توسعه صادرات برگزار شد شرکت کردند.
دکتر حسین امامی، مدیر روابط عمومی و بین الملل بانک توسعه صادرات ضمن خوش آمدگویی به میهمانان این نشست گفت: در آستانه بیست و پنجمین سالگرد تأسیس بانک توسعه صادرات ایران قرار داریم. دستاورد ربع قرن فعالیت این بانک بعنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای در نظام بانکی کمک به توسعه صادرات غیر نفتی کشور بوده است، به طوریکه در سالهای اخیر بیش از نود درصد از صادرکنندگان نمونه کشور از خدمات و تسهیلات بانک توسعه صادرات استفاده کرده و از مشتریان این بانک بوده اند.
امامی در ادامه گفت: بانکها به طور کلی به دو دسته تجاری و تخصصی و توسعه ای تقسیم می شوند. بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصی است که توان خود را در حوزه صادرات غیرنفتی متمرکز می کند. در ایران بانک توسعه صادرات نقش اگزیم بانک را ایفا می کند؛ گرچه حوزه فعالیت و خدمات رسانی ما در بخش واردات اندک است اما همان میزان تسهیلات دهی در حوزه واردات در راستای واردات مواد خام و اولیه برای تولید صادراتی است.
در ادامه این نشست حسینیان، رئیس اداره صادرات کالاو سرمایه گذاری بانک توسعه صادرات به شرح خدمات اعتباری و تسهیلات بانک توسعه صادرات پرداخت. وی گفت: خدمات بانک توسعه صادرات در قالب ارائه خدمات ریالی و ارزی، اعطای تسهیلات اعتباری به صادرکنندگان، عاملیت قراردادها و تفاهم نامه های اعتباری منعقده میان ایران و سایر کشورها، عاملیت تسهیلات ریالی و ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی، اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان بر اساس تفاهم نامه منعقده با صندوق توسعه شریف و عاملیت اعطای یارانه سود تسهیلات صادراتی و تخفیف کارمزد صدور ضمانتنامه خدمات فنی و مهندسی با سازمان توسعه تجارت ایران است.
وی در ادامه گفت: افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری و حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت، کوتاه مدت ویژه و بلند مدت از جمله خدمات ریالی این بانک است. همچنین قبول وصول چکهای سایر بانکها و صدور چک های رمزدار بین بانکی و صدور انواع ضمانت نامه های ریالی و صدور کارت بانک توسعه عضو شتاب و گشایش اعتبار اسنادی داخلی ریالی از دیگر خدمات ریالی این بانک است.
حسینیان خدمات ارزی این بانک را شامل افتتاح حساب جاری و پس انداز ارزی ، افتتاح سپرده مدت دار ارزی و انجام حواله های وارده و صادره ارزی و گشایش اعتبار اسنادی وارداتی برشمرد و افزود: بانک توسعه صادرات انجام کلیه خدمات در رابطه با اعتبارات اسنادی صادراتی، نقل و انتقالات ارزی داخلی و خارجی و نیز صدور انواع ضمانت نامه های ارزی را ارائه می دهد.
رئیس اداره صادرات کالاو سرمایه گذاری بانک توسعه صادرات اظهار داشت: با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش ظرفیت های لازم به منظور افزایش ارزش افزوده تولیدات داخلی، حمایت و توانمند سازی شرکت های دانش بنیان و گسترش صادرات کالا و خدمات دانش بنیان، تفاهم نامه ای بین بانک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید. این بانک از پروژه های دانش بنیان متعددی در این راستا حمایت کرده است.
وی گفت: با توجه به اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد صادرات خدمات فنی و مهندسی، صادرکنندگان این حوزه توانسته اند با صدور تکنولوژی های بومی به بازارهای جهانی حضور موثری در عرصه فن آوری های بین المللی داشته و طرح های بسیاری را به اجرا برسانند. در این میان بانک توسعه صادرات در جهت رسالت خود گامهای مهمی را در زمینه حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به کشورهایی چون ونزوئلا، سوریه، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، امارات، سودان، کوبا و ... برداشته است.
پس از شرح جزییات سایر خدمات بانک توسعه صادرات از جمله وثائق، ضمانت نامه ها، تسهیلات قبل از صدور و گشایش اعتبار اسنادی وارداتی (ارزی) و تسهیلات دیگر جلسه پرسش و پاسخ بین دانشجویان و کارشناسان بانک صورت گرفت. پروفسور سید فرخ صفوی نیز در صحبتهای خود عملکرد بانک را مورد نقد و بررسی قرار داد که مورد استقبال برگزارکنندگان نشست قرار گرفت. این برنامه در ادامه سری نشست های علمی و تخصصی بانک توسعه صادرات به منظور ارتباط موثر بین حلقه علمی و دانشگاهی با بخش اجرایی و مدیریتی بانک توسعه صادرات تشکیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: