کد خبر: ۴۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
قضاوی، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادي و دارایی گفت : بانك صنعت و معدن داراي تيم كارشناسي متخصص و كارامد است و خوشبختانه اين بانك با كار تيمي توانسته است در طول سه سال گذشته نقش بسيار پررنگي در راستاي تامين مالي پروژه هاي صنعتي ايفا كند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، وي كه در مراسم معارفه علي موحد نژاد به عنوان عضو جدید هیات مدیره بانک صنعت و معدن سخن مي گفت افزود : با انتصاب آقاي موحد نژاد كه يك متخصص و كارشناس و درعين حال يك مدير بانكي است به سمت عضو هيات مديره ، منتظر روزهاي بسيار درخشان بانك صنعت و معدن در عرصه بانكداري كشور هستيم.
قضاوي بيان داشت : تحولات اقتصادی در طول 4 سال فعالیت دولت جدید توانست از رشد اقتصادی منفی به سمت رشد اقتصادی مثبت حرکت حركت كند. 
وی افزود: دولت با جهت گیری های صحیحی که داشت توانست ثبات قیمت ها را به اقتصاد بازگردانده و روند نزولی تورم در سه سال انتظارات قیمتی مردم را برآورده كرده است، در عین حال تعادل در بخش خارجی اقتصاد برقرار شده است.
قضاوی خاطرنشان کرد: کنترل هزینه های مبادلاتی و کاهش شدید آن و رفع نسبی موانع سیاسی و افزایش ارتباطات بین المللی و بهبود وضعیت نظام پولی و بانکی در دوران پساتحریم موجب اتفاق های مثبت در نظام بانک شده است .
معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی گفت: با اجرای یک برنامه مدون و با سياست هاي مثبت اتخاذ شده از سوي دولت کارایی بازار مالی ارتقاء يافته است.
وی در پایان گفت: همچنین برای رسیدن به رشد اقتصادی دو رقمی باید در بخش مسکن نیز اقدامات اساسی و تحریکاتی انجام شود ، بايد به تامین مالی تقاضا کمک شود همانطور که به تامین مالی عرضه کمک می شود که با این اقدام می توان بخش مسکن را کمک کرد تااز رکود خارج شود
علي اشرف افخمي رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن نيز در اين مراسم گفت: اين بانك در طول مدت 17 ماه با حدود 71 بانک خارجی کارگزار مستقیما در حال همكاري است . 
وي افزود: در سال های اخیر بانک های ایران به دلیل وجود تحریم ها با چالش های جدی روبرو بوده و تحریم های ظالمانه ای به بانک های ایران تحمیل شد ، خوشبختانه 17 ماه است که با برداشته شدن تحریم ها به سمت مناسبات بانکی حرکت کرده ایم.
وی افزود: مشکلاتی مانند هزینه های بالای مبادلات مالی ، نبودن سوئیفت و عدم دسترسی به استانداردهای جهانی بانکی از جمله مسائلی بود که گریبانگیر نظام بانکی شده و باعث شده بود که بانک های ما در ریسک های ناخوشایندی در خصوص مبارزه با پولشویی قرار بگیرند ، به همین نسبت سرمایه پایین بانکها و ایجاد معوقات بانکی در داخل کشور مشكلاتی را برای بانکها به وجود آورده بود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: در تامین مالی صنایع فولاد بسیار خوب عمل کردیم حدود 3 میلیون دلار گشایش اعتبار شده است و با افتتاح 12 طرح فولادی، 8 میلیون تن به ظرفیت 17 میلیون تنی فولاد اضافه شده است.
وی عنوان داشت: در حوزه زیرساخت ها ، بالغ بر 3 هزار مگاوات در یک سال و نیم گذشته در طرح هاي نیروگاهي تامین اعتبار کرده ایم که البته حدود 3 هزار مگاوات دیگر هم در دست اقدام داریم .
افخمي افزود :در حوزه پتروشیمی طرح های بسیار خوبی انجام شده است در حوزه راه آهن قطار سریع السیر تهران -اصفهان در حال اجرایی شدن است. از طرفی دیگر تامین مالی هواپیمایی ایرباس است که با همکاری وزارت اقتصاد موفق به انجام آن شدیم . 
وی در خصوص افزایش سرمایه بانک گفت: افزایش سرمایه بانک به 6 هزار میلیارد تومان رسید.
علي موحد نژاد عضو جدید هیات مدیره بانک صنعت و معدن در اين مراسم گفت : اين بانك در 3 سال گذشته با تلاش همه همکاران و با کار تیمی منسجم به نتايج خوبي رسيده و مانده تسهیلات قابل ملاحظه ای با توجه به شرایط تامین مالی بانک های توسعه ای داشته است .
وی افزود: حجم سپرده های بانک صنعت و معدن نسبت به سال 93 افزایش پیدا کرده و به رغم اینکه سپرده ها هزینه زا هستند قیمت تمام شده پول در این بانک کاهش پیدا کرده است.
وي ضمن اشاره به اين كه مفهوم کفایت سرمایه در بانک های توسعه ای با بانک های تجاری متفاوت است خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن بیشترین عملکرد مثبت را به عنوان بانک توسعه ای در كشور دارد.
وی افزود: منابع صندوق توسعه ملی منابعي ملی است که باید در اختیار بانک هایی قرار بگیرند که وظیفه ملی دارند. به همین خاطر به دلیل عملکرد مثبت بانک صنعت و معدن در اجرای وظیفه ملی باید سیاستکذاری های دراين صندوق در جهت حمایت از بانک صنعت و معدن انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: