کد خبر: ۴۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
صنعت بیمه کشور بیش از دو دهه است که پوششها‌ی بیمه‌ای جامع، کامل و منطبق با استاندارد بین‌المللی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی ارائه می‌کند
- صنعت بیمه کشور از اواخر دهه هفتاد با راهبری و هدایت شرکتهای بیمه بین المللی این بیمه نامه را صادر کرد، اما در اواسط دهه هشتاد، با تحریم ناعادلانه‌ای که علیه ایران صورت گرفت باعث شد بیمه‌گران بین‌المللی از همکاری امتناع کنند از این مقطع بود که با اتکاء به توان داخلی صنعت بیمه کشور و حمایت این خدمات ادامه پیدا کرد و آنچه در این سالها موجب افتخار صنعت بیمه کشور است، پوشش‌های بیمه استاندارد در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی (چه در خشکی و چه در دریا) است که توسط بیمه ایران بعنوان راهبر بیمه صنعت انرژی با همکاری سایر شرکتهای بیمه (در چارچوب یک کنسرسیوم بیمه ای) صورت پذیرفت ، که در این کنسرسیوم شرکت های بیمه بین‌المللی بعنوان پیرو در آن مشارکت دارند، در واقع بیمه‌گران بین‌المللی دانش فنی و توانمندی مالی و اعتبار شرکت سهامی بیمه ایران و بعنوان لیدر شرکت‌های عضو کنسرسیوم را پذیرفته‌اند و آن را دنبال می‌کنند.
بیمـه‌نامه تمام خطر اموال شرکت پتروشیمی بوعلی نیز با راهـبری بیمه ایران و مـشارکت شرکت‌های بیمه ایران- آسیا- البرز- دانا- پارسیان- کارآفرین- ملت- سامان (بیمه ما و ایران معین) بیمه شده است که سهم بیمه ایران 55درصد و سهم سایر شرکتها 45درصد است که حدود 30 % از 100 % ریسک کنسرسیوم، دارای پوشش اتکایی بوده است.
1-کشور جمهوری اسلامی ایران دارای ذخایر عظیم نفت و گاز در دنیا است که جهت بهره‌برداری از این منابع خدادادی، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در چند دهه اخیر انجام شده است، حفظ و صیانت از این سرمایه‌های بزرگ ملی یکی از ضرورتهای کشور و از اصول اساسی اقتصادی است.
2-صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به لحاظ ماهیت ذاتی که دارند و قابلیت بسیار بالای اشتعال و انفجار جزء فعالیت‌های بسیار حساس و خطرناک و با ریسک بالا هستند. علیرغم الزام به رعایت استاندارهای ایمنی بسیار دقیق این صنایع همواره در معرض بروز حادثه فاجعه آمیز با خسارت زیاد می‌باشند. لذا ریسک‌های این حوزه از جنبه‌های مختلف بایستی مدیریت شود، از جمله در مرحله اول، رعایت اصول ایمنی با استاندارد جهانی بمنظور جلوگیری از وقوع حادثه و مرحله دوم، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات مهار آتش و انفجار و مرحله سوم پیش بینی منابع مالی، برای بازسازی و برگشت به وضعیت قبل از حادثه.
3- در دنیای امروز، مؤثرترین و شناخته شده‌ترین روش مدیریت ریسک، بکارگیری تکنیک بیمه است، انتقال ریسک به شرکتهای بیمه، امنیت اقتصادی را برای صنایع در مقابل حوادث ناگوار فراهم می کند و پیامدهای مالی ناشی از این حوادث را جبران می نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر: