کد خبر: ۴۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
اُنس در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ که از سی‌ام تیر ماه لغایت دوم مرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت. غرفه دبیرخانه اُنس در سالن 44 و در کنار غرفه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قرار دارد.
علی آذرکار دبیر اجرایی اُنس با اعلام این مطلب افزود، اُنس یک اقدام مشترک به منظور ترویج مجموعه فرآیندهای بلوغ قابلیت و مدیریت و پایش خدمات فاوا در کشور است که با همکاری و مشارکت سه شخصیت حقوقی (سازمان مدیریت صنعتی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، انجمن انفورماتیک ایران) طی تفاهم‌نامه‌ای که در سال 1392 به امضا آنها رسید، رسماً معرفی و فعالیت‌های خود را آغاز کرد. نام اُنس برگرفته از نام سه رکن اصلی آن است («ا»: انجمن انفورماتیک ایران؛ «ن»: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور؛ «س»: سازمان مدیریت صنعتی).
سازمان مدیریت صنعتی سوابق و ظرفیت خوبی در پیشتازی در ترویج مضامین نوین و برتر مدیریت در کشور داشته و دارد؛ مانند ترویج مدیریت کیفیت و استانداردهای سری 9000، برگزاری دوره های آموزشی MBA و برگزاری جایزه IMI100. سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز یک تشکل فراگیر صنفی در حوره فناوری اطلاعات بوده و همواره مشتاق توسعه خدمات مشاوره در این بازار بوده و است. انجمن انفورماتیک ایران هم به عنوان باسابقه‌ترین انجمن علمی در حوزه فناوری اطلاعات، توجه و اهتمام ویژه¬ای به مباحث مدیریت خدمات فناوری اطلاعات داشته و «گروه تخصصی راهبری و مدیریت خدمات فاوا» را برپا کرده و همایش¬ها و دوره‌های آموزشی متعددی را در این خصوص برگزار کرده و می‌کند. 
آذرکار اضافه کرد، ماموریت اصلی اُنس، ترویج و بهبود قابلیت‌های مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات در عرصه‌ صنعت و اقتصاد در طرف عرضه و تقاضا از طریق یک نقشه‌راه مدون است. ماهیت کارکردی این سه رکن به گونه‌ای است که بخش قابل توجهی از این بازار را، چه در طرف تقاضا (بنگاه‌های اقتصادی با کسب‌وکارهای مختلف و متنوع) و چه در طرف عرضه (بخش خصوصی و دانشگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات مورد نیاز) شناخته و با آن آشنا هستند. 
نقشه‌راه سندی است که در آن چشم‌انداز و ماموریت اُنس و نیز برنامه‌ها و اقدامات لازم برای تحقق آنها، پیش‌‌بینی شده است. روح حاکم بر تدوین این سند، ترویج است. علاوه بر آن تلاش شده تا موضوعاتی ترویج شوند که در صورت ایجاد تحرک در بازار تقاضا، ظرفیت عرضه‌ آن‌ها نیز وجود داشته باشد. اُنس از حیث کارکردی محیطی را برای ترویج و بهبود قابلیت‌های مدیریت و راهبری فاوا از طریق شناسایی طرف‌های عرضه و تقاضا و ایجاد بستری برای تعامل این دو فراهم می‌کند. به بیان دیگر، اُنس به مشابه کاتالیزوری است که تلاش دارد با تحریک طرف تقاضا و تشویق طرف عرضه، تسهیلاتی را در راستای بلوغ سازمانی بنگاه‌های اقتصادی در این حوزه فراهم کند.
دبیرخانه اُنس ساختاری است که به منظور تحقق و پیاده‌سازی فعالیت‌های پیش‌بینی شده در نقشه‌راه، ایجاد شده است. دبیر اجرایی، مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های نقشه‌راه را تحت نظر کمیته راهبری بر عهده دارد. کمیته راهبری نیز متشکل از نمایندگان طرفین و مشاوران ارشد بوده که هدایت و راهبری کلان و نظارت عالیه اُنس را بر عهده دارند.
لازم به ذکر است که مسئولیت‌های دبیرخانه‌ای از ابتدای شکل‌گیری اُنس تا پایان سال 1395 بر عهده «سازمان مدیریت صنعتی» بوده و از ابتدای سال جاری بر عهده «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور» گذاشته شده است.
علی آذرکار هدف از حضور اُنس در نمایشگاه را معرفی این اقدام مشترک در یک سطح گسترده‌تر و جلب علاقه‌مندان، ذی‌نفعان و حامیان برای مشارکت در اجرای فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده نقشه‌راه دانست. اطلاعات بیشتر در مورد دبیرخانه اُنس در وبگاه آن به آدرس ons-fava.ir آمده است. 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: