کد خبر: ۴۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
دبیر اجرایی و عضو هیأت‌داوران دومین جشنواره فیلم 180ثانیه‌ای پاسارگاد، از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره، به‌دلیل استقبال چشمگیر علاقمندان و درخواست دانشجویان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی دبیر اجرایی و عضو هیأت‌داوران دومین جشنواره فیلم 180ثانیه‌ای پاسارگاد گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب علاقمندان از این جشنواره، تداوم ارسال آثار و همچنین درخواست دانشجویان مبنی بر تمدید این جشنواره به‌دلیل همزمانی با فصل امتحانات، برگزارکنندگان مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا پایان شهریور ماه تمدید کرد.
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره به دنبال نگاه ویژه‌ مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به موضوعات اجتماعی و همچنین حمایت از فرهنگ و هنر آغاز شد. اولین دوره برگزاری‌ آن با استقبال بسیار خوب و چشمگیر علاقمندان، هنرمندان و جوانان مواجه شد، از این‌رو بر آن شدیم دومین دوره آن را نیز با موضوعاتی کاملاً اجتماعی برگزار کنیم.
وی افزود: هدف این جشنواره، علاوه بر جلب افکار عمومی به موضوعات روز کشور، شناسایی استعدادها و توانمندی‌های جوانانی است که به این حوزه علاقمند هستند اما زمینه بروز استعدادهای خود را نیافته‌اند. در همین راستا و در اولین دوره این جشنواره نیز زمینه برای ساخت فیلم و نمایش توانمندی‌ها برای بسیاری از جوانان فراهم شد. امیدوارم در دومین دوره از این جشنواره نیز به این مهم دست یابیم.
رفیعی در خصوص محورها و موضوعات این جشنواره ادامه داد: حفظ محیط‌زیست و منابع‌طبیعی، تکریم خانواده و حقوق اجتماعی و اهدای عضو از محورهای اصلی جشنواره هستند. همچنین یک بخش جنبی مربوط به ایده‌هایی که امکان ساخت پیدا نکرده‌اند نیز در جشنواره لحاظ شده‌است.
وی در خصوص حامیان معنوی این جشنواره تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری و انجمن اهدای عضو از حامیان معنوی این جشنواره هستند.
عضو هیأت داوران جشنواره در ادامه در خصوص استقبال از دومین دوره جشنواره اضافه کرد: تاکنون بیش از 40 هزار نفر از سایت جشنواره بازدید کرده‌اند. همچنین بیش از 1100 نفر در جشنواره ثبت‌نام و 300 نفر نیز آثار خود را ارسال کرده‌اند. علاوه بر این، 400 ایده به دبیرخانه جشنواره رسیده‌است.
دبیر اجرایی جشنواره در خصوص جوایز این دوره از جشنواره ادامه داد: قرار است در هر بخش 4 نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شوند. جوایز جشنواره در هر بخش برای نفرات اول تا چهارم به ترتیب عبارتند از تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 60 میلیون ریال، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 40 میلیون ریال، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال، تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ 10 میلیون ریال برای 4 ایده برتر در هر بخش.
رفیعی در خصوص شرایط و قوانین جشنواره خاطرنشان کرد: زمان آثار ارائه شده به جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای پاسارگاد بیش از 180ثانیه نباشد. طرح و ایده اثر باید در یک صفحهA4 ارائه شود. سازندگان آثار نسخه نهایی اثر خود را همراه با عکس کارگردان (پس از ثبت‌نام در سایت) برای دبیرخانه ارسال کنند. همچنین علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق شعبه‌های بانک در سراسر کشور نیز به دبیرخانه ارسال کنند. ارسال ایده‌های بخش جنبی باید فقط از طریق ایمیل idea@pasargadfilmfest.ir انجام شود.
گفتنی است علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، تماس با دبیرخانه و همچنین ثبت‌نام، به سایت جشنواره به نشانی www.pasargadfilmfest.ir مراجعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: