کد خبر: ۴۸۴۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
سرویس اطلاعاتی روسیه:
سرویس‌های اطلاعاتی روسیه گفتند: آمریکایی‌ها، خانم ریاضی‌دان ایرانی را ترور بیولوژیک کردند. میرزاخانی قصد بازگشت به ایران داشت.
علت مرگ مریم میرزاخانی ترور بیولوژیک بود
سرویس‌های اطلاعاتی روسیه گفتند: آمریکایی‌ها، خانم ریاضی‌دان ایرانی را ترور بیولوژیک کردند. میرزاخانی قصد بازگشت به ایران داشت.
به گزارش تجارت آنلاین از خبرگزاری دانشجو سرویس های اطلاعاتی روسیه گفتند: آمریکایی ها، خانم ریاضی دان ایرانی را ترور بیولوژیک کردند. میرزاخانی قصد بازگشت به ایران داشت.
 گفتنی است مریم میرزاخانی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف به عنوان اولین زن عضو آکادمی ملی علوم آمریکا انتخاب شده بود.
مریم میرزاخانی در سال ۱۳۹۳ به سبب تحقیقاتش، برنده جایزه‌ی فیلدز  شد. جایزه‌ی فیلدز معتبرترین نشان علمی ریاضیات است که هر چهار سال یک‌بار به برترین دانشمندان علم ریاضی زیر ۴۰ سال اعطا می‌شود. میرزاخانی نخستین زنی بود که در جهان موفق به دریافت این جایزه شد. در آن زمان او ۳۷ سال داشت. در پی دریافت این جایزه، حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران و دکتر فرجی دانا وزیر وقت علوم ایران، این موفقیت را به او تبریک گفتند.
در تیرماه سال ۱۳۹۶، اعلام شد که مریم میرزاخانی به علت سرطان سینه در بیمارستان بستری شده است. او از چهار سال پیش به این بیماری مبتلا بود و این سرطان به مغز استخوان او سرایت کرده بود؛ به همین علت نیز والدینش برای عیادت او به آمریکا رفته بودند. سرانجام در تاریخ ۲۴ تیر سال ۱۳۹۶، مریم میرزاخانی چشم از جهان فروبست.
خبر درگذشت این دانشمند بزرگ ریاضیات در طی یک روز توسط اغلب رسانه‌های بین‌المللی پوشش داده شد. انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی و واکنش‌های گسترده به این ضایعه‌ی تأثربرانگیز به حدی بود که هشتگ نام مریم میرزاخانی در روز جاری به رتبه‌ی دهم توییتر رسید.
دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران، در پیامی درگذشت مریم میرزاخانی را تسلیت گفت و او را نقطه‌ی عطفی در معرفی همت زنان و جوانان ایرانی دانست. در پیام‌های دیگری نیز محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران؛ محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ علی‌اکبر صالحی، رئیس کنونی سازمان انرژی اتمی؛ محمود فتوحی، رئیس کنونی دانشگاه صنعتی شریف؛ غلامعلی حداد عادل، رئیس کنونی فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ گری لوئیس، نماینده مقیم سازمان ملل در تهران و فیروز نادری، دانشمند سابق ناسا درگذشت او را تسلیت گفتند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
HOSSEIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
1
باسلام وتسليت. عرض كنم خيلي خيلي زود ازدست داديمش. واين درس عبرتي است .با يد مواظب امثال ديگر مثل ايشان كه كم هم نيستند باشيم.وپرورششان دهيم..انشاالله
کیمیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
2
خدا بیامرزتشون یکی از الگو های زندگیم بودن ولی یه روز بعد تولدم از دست دادیمشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار