کد خبر: ۴۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
استاندار تهران تایید کرد
استاندار تهران با بیان اینکه بخش کشاورزی باید هر طور شده خود را از مصرف آب آلوده نجات دهد و بنده نیز به جد از زمان فعالیتم آن را مطرح و پیگیری کردم گفت: ما نمی توانیم محصولات و صیفی‌جاتی را به مردم بدهیم که آلوده باشد.
مصرف آب آلوده در مزارع تهران
استاندار تهران با بیان اینکه بخش کشاورزی باید هر طور شده خود را از  مصرف آب آلوده نجات دهد و بنده نیز به جد از زمان فعالیتم  آن را مطرح و  پیگیری کردم گفت: ما نمی توانیم محصولات و صیفی‌جاتی را به مردم بدهیم که آلوده باشد.
حسین هاشمی استاندار تهران در اولین همایش ارتقای تولید و مصرف آبزیان در محل برج میلاد تهران اظهار کرد: صنعت و کشاورزی با یکدیگر مرتبط هستند و نباید از یکدیگر جدا باشند شوند زیرا در غیر این صورت کشاورزی سنتی می‌شود و بهره‌‌وری آن کاهش می‌یابد و در صورت نزدیکی این دو بخش امکان صادرات محصولات تولیدی نیز ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی باید هر طور شده  خود را  از  مصرف آب آلوده نجات دهد و بنده نیز به جد از زمان فعالیتم  آن را مطرح و  پیگیری کردم گفت: ما نمی توانیم محصولات و صیفی‌جاتی را به مردم بدهیم که آلوده باشد.  شما  (مسئولان بخش کشاورزی)، محیط زیست و فرمانداری ها  تلاش کردید  و بیش از 90  درصد توفیقات در این زمینه به دست آمد اما هنوز به صددرصد نرسیده است.
وی با بیان این که آلودگی کشت در استان تهران در حال تغییر است گفت: استان تهران در 12 محصول رتبه اول تا سوم را دارد و حرکت بزرگی را در راستای تولید محصولات کشاورزی انجام داده است.
استاندار تهران ادامه داد: مصرف آبزیان به غیر از استانهای شمالی و جنوبی کشور بسیار پایین است و فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد اما باید توجه داشت که یکی از بهترین خوراکها برای سلامت افراد آبزیان است.
هاشمی یادآور شد: بعد از انجام این همه تبلیغات درباره مصرف آبزیان سرانه مصرف آن به 10 کیلوگرم رسیده است در حالی که مصرف آن در شرق آسیا و اروپا بسیار بالاست و غذای اصلی مردم به حساب می‌آید و رستورانهای تخصصی به عرضه آبزیان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه فرهنگ مصرف آبزیان باید توسط صداوسیما برای مردم تبلیغ شود، گفت: صدا و سیما وقتی که اینقدر برنامه‌های آشپزی دارد و در آن  غذاهای یونانی را طبخ می‌کند بهتر است به جای آن از آبزیان استفاده کند تا برای مصرف این محصول تبلیغ شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: