کد خبر: ۴۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
نمایندگان آمریکا برجام را نشانه گرفتند؛
مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را با ۴۱۹ رأی موافق و ۳ رأی مخالف تصویب کرد.
تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در کنگره آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را تصویب کرد.
نمایندگان آمریکا با 419 رأی موافق و فقط 3 رأی مخالف، طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کردند.
این طرح بیش از دوسوم آرای موافق مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص داده و 3 نماینده مخالف، از حزب جمهوری‌خواه بودند.
 این طرح نسخه اصلاح‌شده طرحى است که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود.
طرح جامع تحریم‌های ایران باید اکنون به مجلس سنای آمریکا رفته و پس از تصویب شدن، رئیس جمهور آمریکا نیز باید آن را امضا کند.
«سارا هاکوبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید پیشتر با عقب‌نشینی از مخالفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با این طرح گفته بود: «او قصدی برای کنار گذاشتن (این تحریم‌ها) را ندارد، ولی می‌خواهد مطمئن شود که ما به بهترین توافق برای مردم آمریکا دست پیدا می‌کنیم. نمی‌توان گفت که کنگره در این مورد بهترین کارنامه را دارد»
دیوید سیسیلینی، نماینده آمریکا نیز مدعی شده بود: «این تحریم‌ها برجام را نقض نمی‌کند، بلکه آن را تقویت می‌کند زیرا به متحدانمان نشان می‌دهد که ایالات متحده با نقض قوانین بین‌المللی برخورد می‌کند».
با این حال، از آنجا که مجلس نمایندگان با هدف افزودن بندهاى مربوط به تحریم کره شمالى، طرح تازه‌اى را تصویب کرده و این طرح جدا از مصوبه سنا به شمار مى‌آید، مصوبه امروز مجلس نمایندگان باید در سنا نیز به تصویب برسد.
گام بعدى در مسیر تصویب تحریم‌ها علیه ایران، بررسى مصوبه امشب در سنا است. اگر سناتورها با آن موافقت کنند، طرح به کاخ سفید ارسال مى‌شود.
وجود تحریم‌هاى ضدروسى در این طرح و محدود شدن اختیارات رییس جمهور براى رفع تحریم‌ها پس از تبدیل این طرح به قانون، موجب شده تا کاخ سفید نسبت به تأیید طرح بى‌میل باشد.
 اگر ترامپ از امضاى طرح خوددارى کند، مصوبه به کنگره بازگشته، دوباره به رأى گذاشته شده و در صورت کسب رأى مثبت دوسوم نمایندگان هریک از مجلس‌ها، لازم الاجرا مى‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار