کد خبر: ۴۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
از اخراج دیپلماتهای آمریکایی تا انتخابات خشونت بار ونزوئلا
تجارت آنلاین: هزینه 1 میلیارد پوندی برگزیت برمرزها، اخراج 755 دیپلمات آمریکایی از روسیه، خشونت و فساد در انتخابات ونزوئلا و پیام قدرتمند چین در نودمین سالگرد تشکیل ارتش از جمله مهمترین تیترهای صفحه نخست روزنامه های روز دوشنبه دنیا هستند.
*هزینه 1 میلیارد پوندی برگزیت برمرزها -  گاردین
به دنبال برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ،سردرگمی در مرزها افزایش خواهد یافت و هزینه تاخیر کامیون ها و خودروها در مرز به یک میلیارد پوند خواهد رسید. هزینه های گمرکی تازه برای انگلیس بسیار سنگین خواهد بود.براساس تحقیقات صورت گرفته بریتانیا با تاخیر های طولانی مدت در مرزهای جنوب شرقی خود روبرو خواهد شد امری که علاوه بر هزینه 1 میلیارد پونی به اقتصاد این کشور نیز صدمه خواهد زد.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*اخراج 755 دیپلمات آمریکایی از روسیه – نیویورک تایمز
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  اعلام کرد ۷۵۵ دیپلمات و وابسته دیپلماتیک آمریکا باید خاک روسیه را ترک کنند. این تصمیم بعد از آن اعلام شد که آمریکا در روزهای گذشته تحریم‌های تازه‌ای را علیه روسیه وضع کرد. وزارت خارجه روسیه پیشتر از آمریکا خواسته بود تا تعداد دیپلمات های خود را تا ماه سپتامبر امسال به ۴۵۵ نفر کاهش دهد.روسیه دو روز پیش همچنین به آمریکا اطلاع داده بود که دو ساختمان دیپلماتیک آمریکا را هم در اختیار خواهد گرفت.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*خشونت و فساد در انتخابات ونزوئلا – میامی هرالد
در پی خشونت‌های روی داده در جریان انتخابات جنجال‌ برانگیز ونزوئلا و شب پیش از آن، یازده تن از جمله یک نامزد انتخابات به قتل رسیدند. مخالفان دولت بر این باورند که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا قصد دارد با تغییر ترکیب مجلس مؤسسان قانون اساسی این کشور، قدرت خود را تحکیم بخشد.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*پیام قدرتمند چین در نودمین سالگرد تشکیل ارتش – ساوت چاینا مورنینگ پست
پکن در نودمین سالگرد تشکیل ارتش خلق چین ، قدرت نظامی اش را به جهان نشان داد. کشور چین درچهار سال گذشته تحت رهبری شی جین پینگ رئیس جمهور ، خود را بیشتر درجهان مطرح کرده است اما رویکردهای چین در مناطق مورد بحث با کشورهای همسایه اش باعث نگرانی شده است.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار