کد خبر: ۴۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: طی یک سال ۸۷۱۹ نامه و سوال از سوی دستگاه های نظارتی که حق پرسش دارند به خصوصی سازی ارسال شده و رئیس کل سازمان خصوصی سازی باید هر روز به طور متوسط ۵ نامه پاسخ دهد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ پوری حسینی صبح امروز در همایش ارزیابی عملکرد خصوصی سازی در اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی درباره انواع واگذاری‌ها که شامل واگذاری کنترلی، واگذاری مدیریتی و واگذاری خرد است توضیحاتی داد و گفت: ۷ معیار کلی برای ارزیابی شرکت‌ها وجود داشت که به علت وقت گیر بودن ارزیابی همه آن‌ها، دو معیار که جامعه روی آن‌ها حساس است اصل قرار دادیم. این دو معیار اشتغال و بهره وری است.
وی توضیح داد: معمولا ما شرکت‌ها را سه سال بعد از واگذاری مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که حداقل سه سال از واگذاری آن گذشته باشد در نتیجه تنها شرکت‌هایی را میتوانستیم بررسی کنیم که تا سال ۱۳۹۲ واگذار شده اند.
رییس کل سازمان خصوصی سازی افزود: تاکنون ۸۳۷ بنگاه مختلف واگذار شده که از این تعداد ۶۴۰ شرکت تا پیش از دولت یازدهم و مابقی آن شامل ۲۴ درصد از کل واگذاری ها در طول چهار سال دولت فعلی واگذار شده و بنگاه‌های فروش رفته غیر کنترلی نسبت ۸ به دو بوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه بنگاه‌های کنترلی در فهرست واگذاری سال ۱۳۹۶ به ۲۶۹ شرکت و غیر مدیریتی به ۱۲ شرکت رسیده است.
پوری حسینی گفت: طی یک سال ۸۷۱۹ نامه و سوال از سوی دستگاه های نظارتی که حق پرسش دارند به خصوصی سازی ارسال شده و رئیس کل سازمان خصوصی سازی باید هر روز به طور متوسط ۵ نامه پاسخ دهد.
گفتنی است در این همایش،‌ شش شرکت شامل شرکت‌های نیرپارس در شاخص بهره‌وری، پترو (تولیدکننده پمپ‌های آبی) در معیار اشتغال، پتروشیمی پردیس در معیار اشتغال، سیمان هگمتان در شاخص اشتغال، پتروشیمی رازی در کل میعارها، زایندآب در کل معیارهاحائز رتبه های برتر و همچنین سه شرکت شامل شرکت پخش سراسری کالای کالبر در شاخص بهره‌وری، سیمان زابل در شاخص اشتغال و پتروشیمی تبریز در تمامی شاخص‌ها حائز نخست در زمینه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی سازمان خصوصی‌سازی شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: