کد خبر: ۴۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛
عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ورود جوجه یک روز به بورس کالا شبکه های دلالی مرغ را حذف می کنند و نرخ مرغ در بورس کالا می تواند با توجه به هزینه تولید و سود منطقی برای مرغدار ان به نوعی تعیین شود که مرغدار نیز از شرایط بازار مصرفی مرغ رضایت جامع داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،علی اکبری درباره وضعیت ارائه  محصولات کشاورزی در بورس کالا، گفت: بورس نباید وارد بازی های بورسی شود و اگر بورس با  اولویت شفاف در بازار اقتصادی ورودکند، می تواند با عنوان یک ضرورت بازار اقتصادی را ساماندهی کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بورس کالا ریتم و روندی مناسبی دارد و نشان می دهد در یک پروسه منطقی قرارگرفته است، بنابراین با ورود جوجه یک روزه در  بورس کالا می توان هزینه تولید مرغ در بازار  را به ثبات منطقی  رساند.

اکبری افزود:  ورود جوجه یک روز به بورس کالا  شبکه های دلالی مرغ را حذف می کنند و نرخ مرغ در بورس کالا می تواند با توجه به هزینه تولید و سود منطقی برای مرغدار ان به نوعی تعیین شود که مرغدار نیز از شرایط بازار مصرفی مرغ رضایت جامع داشته باشد.

وی ادامه داد: عدم برابری نرخ جوجه یک روزه در  مناطق  مختلف پادزهر به آرامش رسیدن نرخ مرغ در بازار  تلقی می شود،  بطور مثال شاهد این موضوع هستیم که نرخ جوجه یک روزه از کیلویی ۱۴۰۰ تومان تا  کیلویی   ۱۸۰۰تومان و حتی در برخی از مناطق نرخ جوجه یک روزه به ۲۵۰۰ تومان نیز کیلویی رسیده است.

وی افزود: حذف فاکتور بازی با ارائه شفاف جوجه یک روزه در بورس کالا امکان پذیراست.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع  طبیعی مجلس با بیان اینکه تاثیر گذاری بورس کالا در مجموع اقتصادی کشور نیازمند فعالیت شفاف است، یادآورشد: نباید اجازه داد دلالان و  واسطه  ها جریان اقتصادی  بورس  را به سمت منفعت جویی خودشان  سوق دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: